Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Lizzy
Helen schreef: Nou we zijn weer terug. Ze heeft idd gewoon een buikgriepje. Maar Kuma's weerstand is gewoon niet spectaculair en bij haar lijkt alles dus net ff iets erger en duurt alles net ff wat langer. Ze heeft nu dus weerstandondersteunende middelen gekregen en het is nu te hopen dat ze snel weer opknapt.
Heb je enig idee wat de oorzaak is van haar niet spectaculaire weerstand?

Ik hoop ook dat ze snel weer beter is!!!
Door Helen
Lizzy schreef: Heb je enig idee wat de oorzaak is van haar niet spectaculaire weerstand?

Ik hoop ook dat ze snel weer beter is!!!
Wisten we het maar.....Het enige wat we ook konden bedenken is, is dat ze twee weken geleden tegen rabies geent is.
Na haar 9 weken enting kreeg ze op 11 weken een giga-oorontsteking. Een paar weken daarna is ze geent tegen Weil en vlak daarna hebben haar oren weer een poosje vervelend gedaan. Op 6 maanden is ze geent tegen rabies en twee weken daarna heeft ze een oogontsteking gehad...En nu dus een gigabuikgriep twee weken na de rabies enting.....
Kuma heeft gewoon veel meegemaakt haar eerste levensjaar waaronder na de operatie 3 antibiotica kuren tegelijkertijd die alles was kiekeboe zei in haar lijfje doodgemaakt hebben. Ze is ook nog steeds in de hoogte duidelijk niet volgroeit en voor haar leeftijd een slappe hond.
Toen ik mijn moeder dit vertelde zei zij dat het met kinderen net zo is. De een pikt alles op wat rondwaait en de ander fietst overal zo doorheen.
Het is gewoon te hopen dat als ze lichamelijk volwassen is, haar lijfje ook van alle tegensalgen op zal knappen en haar weerstand zal verbeteren...
Door conleeuw
ik hoop dat zij nu snel opknap en ook haar weerstand een beetje opgekrikt wordt, dan blijf zij mischien voor een langer tijd gewoon lekker gezond ;)
Door Lizzy
Helen schreef: Wisten we het maar.....Het enige wat we ook konden bedenken is, is dat ze twee weken geleden tegen rabies geent is.
Na haar 9 weken enting kreeg ze op 11 weken een giga-oorontsteking. Een paar weken daarna is ze geent tegen Weil en vlak daarna hebben haar oren weer een poosje vervelend gedaan. Op 6 maanden is ze geent tegen rabies en twee weken daarna heeft ze een oogontsteking gehad...En nu dus een gigabuikgriep twee weken na de rabies enting.....
Kuma heeft gewoon veel meegemaakt haar eerste levensjaar waaronder na de operatie 3 antibiotica kuren tegelijkertijd die alles was kiekeboe zei in haar lijfje doodgemaakt hebben. Ze is ook nog steeds in de hoogte duidelijk niet volgroeit en voor haar leeftijd een slappe hond.
Toen ik mijn moeder dit vertelde zei zij dat het met kinderen net zo is. De een pikt alles op wat rondwaait en de ander fietst overal zo doorheen.
Het is gewoon te hopen dat als ze lichamelijk volwassen is, haar lijfje ook van alle tegensalgen op zal knappen en haar weerstand zal verbeteren...
Mmmm.... vervelend zeg..... is het mogelijk haar nooit meer te vaccineren? Ik heb overigens ook diverse keren echt ellende meegemaakt na een vaccinatie. Ook met Pinkel laatst weer. Steeds terugkerende oogontsteking is gekomen na de Weil enting. Die krijgt ze dus ook gewoon niet meer.
Door Helen
Lizzy schreef: Mmmm.... vervelend zeg..... is het mogelijk haar nooit meer te vaccineren? Ik heb overigens ook diverse keren echt ellende meegemaakt na een vaccinatie. Ook met Pinkel laatst weer. Steeds terugkerende oogontsteking is gekomen na de Weil enting. Die krijgt ze dus ook gewoon niet meer.

Als ze nu een rabiestiter heeft, dan hoeft die pas over 3 jaar weer. De Weil laat ik wel iedere voorjaar zetten. Ik durf het echt niet niet te doen. En de ander entingen daar titer ik eerst voor. Die geef ik dus pas als dat nodig is. Ze wordt dus minimaal geent.
Door Helen
Kuma is de enkele uren na het geven van de druppels en kruiden gigantisch opgeknapt :o
's Ochtends stond ze nog krom van de buikpijn en 's avonds heeft ze een kwartiertje gerend en met Balou gespeeld en ze had om 2300 h en vanochtend zowaar goede ontlasting!!! We zijn net een halfuurtje naar het bos geweest. Ze is wel helemaal gaar, maar ze heeft heerlijk genoten!!!!!!!
Door Lizzy
Helen schreef: Als ze nu een rabiestiter heeft, dan hoeft die pas over 3 jaar weer. De Weil laat ik wel iedere voorjaar zetten. Ik durf het echt niet niet te doen. En de ander entingen daar titer ik eerst voor. Die geef ik dus pas als dat nodig is. Ze wordt dus minimaal geent.
Ik durfde Weil ook niet niet te enten maar als ik zie welke ELLENDE Pinkel heeft door moeten maken door en na die pokke enting: ze wordt gewoon niet meer geent. Ik neem dat risico dan maar, want dit is ook niks....

Heerlijk dat het nu toch echt beter gaat met Kuma!!!!!
Door Helen
Morgen toch maar weer ff Tannetje bellen. Kuma is ontlastingtechnisch gezien opgeknapt. Maar zij zelf knapt niet echt op. Haar eetlust is nog steeds minimaal. Ik krijg er niet meer dan 200g per voerbeurt in. Verder vind ik haar buik wat verhard en als ik me niet vergis is het haar lever die ik voel die wat verhard aanvoelt....Ook is haar ontlasting bruingeel. Ze stinkt uit haar bek en onder haar staart. En haar pigment rondom de ogen en op haar neus is afgenomen. Is nog steeds zwart, maar niet meer zo pikzwart als altijd...Heel vreemd allemaal. Verder wandelt ze wel twee keer per dag en dan is ze ook flink aan het rennen. Maar Kuma is altijd heel druk als ze los loopt. Ze vergeet dan hoe ze zich voelt. Want in huis slaapt ze vrijwel de hele dag. Ze speelt af en toe een paar minuten, maar ze is lang niet zo actief als gebruikelijk....
Misschien maak ik me zorgen om niet en heeft ze flink de griep te pakken en duurt het gewoon ff voordat ze herstelt, maar ik maak met toch een beetje zorgen.
Door Lizzy
He getsie, klinkt inderdaad allemaal niet zo jofel.... Ze heeft toch niks geks gegeten?
Door Helen
Lizzy schreef: He getsie, klinkt inderdaad allemaal niet zo jofel.... Ze heeft toch niks geks gegeten?
Het gaat vandaag alweer beter. Ze is weer wat fitter en energiquer. Ik heb Tannetje gesproken en zij denk dat het herstel bij Kuma gewoon wat langer duurt, dan bij een hond met een betere weerstand.
Kuma had gewoon een fikse buikgriep en het zal ff duren voordat ze weer helemaal fit zal zijn. Vanochtend was haar ontlasting weer wat bruiner van kleur en ze heeft vanochtend weer lekker gespeeld met Balou en mijn telefoon gesloopt :-X :-X :-X
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door