Nelly schreef: Hoezeer zou het meer tijd kosten? Je bent nu toch aan het koken voor je katten?omdat ik dat niet dagelijks doe
en al helemaal niet sochtends om half 5

Moderators: koekje, pearlsofpassion
Nelly schreef: Hoezeer zou het meer tijd kosten? Je bent nu toch aan het koken voor je katten?omdat ik dat niet dagelijks doe
uhmmm schreef: hmm ik vind volledig barfen toch wat lastig hoorHoe bedoel je, je moet voor jezelf toch ook naar de slager? Of bedoel je een slachter?
zit hier geen slager in de buurt.. en dat helpt niet
ook heb ik zoals vermeld bij medisch een kat die misschien een erfelijke afwijking heeftHet is altijd beter om over te gaan op vers
die pas daadwerkelijk vast te stellen is na overlijden dmv autopsie
omdat het gaat om eiwitafzettingen.. denk ik dat het een en ander prima te beinvloeden is met goed voer
wat aan de ene kant betekent dat ik barfen best een optie vind omdat dat kennelijk toch een hoop problemen kan voorkomen
aan de andere kant.. wil ik dus dat ze echt 100% zeker NIETS te kort komt waardoor het de kop kan opsteken
op dit moment eten beide katten Royal Canin 1 op 1 gemixt met hillsZo te zien doe je nu ook meer dan wat brokken uit een zak schudden, het extra werk valt echt wel mee.
dit kreeg mijn jongste poesje bij de fokker ook
en vlak nadat ik de jongst kreeg.. wilde de oudste niet meer eten.. niets meer
tot ik een ak hills lamb open trok..
toen heeft hij nog een paar keer overgegeven na het eten
(dat krijg je met een paar weken alleen onder dwang eten vrees ik)
maar nu euh.. tja hij eet weinig anders meer
inmiddels een maand verder.. en hij eet nu ook wel weer andere dingen dan die brokken
dus krijgen ze nu af en toe gekookte vis, kip, tonijn
dat vinden ze gewoon owijs lekker
enige wat ik er serieus niet in krijg zijn kuikens
maar vooralsnog durf ik dus niet volledig over op geheel barfen
buiten de tijd die het gaat kosten ook nog..![]()
sylvia schreef: Hoe bedoel je, je moet voor jezelf toch ook naar de slager? Of bedoel je een slachter?hmm tja.. ik ga voor mijzelf dus ook niet naar de slager
Je kunt ook de enkelvoudige voeders van duck gebruiken voor de kat(daar zit al wel calcium bij, behalve bij de pens), daarbij 1 of 2 eitjes in de week , eens een keer soepvlees , een kippenvleugeltje platslaan en je komt al een heel eindHet is altijd beter om over te gaan op versZo te zien doe je nu ook meer dan wat brokken uit een zak schudden, het extra werk valt echt wel mee.mja ze krijgen nu af en toe wat vis, eitje.. stukje vlees
Wat de kuikens betreft kun je proberen om ze eerst gekookt te geven zodat ze er eten in herkennen.
Leuke smaakmakers zijn ook zelf gemaakte ingekookte bouillon (zonder zout) deze kun je invriezen als ijsblokjes en je heb altijd een gezonde smaakstof in huis.hm goed idee idd
uhmmm schreef: hmm tja.. ik ga voor mijzelf dus ook niet naar de slagerMaar ook bij de supermarkt slagerij kun je heel veel halen voor je kat
hooguit vlees uit de supermarkt.. en ook dat beperkt zegmaar
vriendje is vegetarier.. dan eet je ineens stuk minder vlees
woon niet eens samen.. en dan nog.. is het redelijk "besmettelijk"
(eten wel regelmatig samen zegmaar)mja ze krijgen nu af en toe wat vis, eitje.. stukje vleesMisschien helpt het als je ze die rauwe vis gewoon in hun eigen bakje geeft, en om eerlijk te zeggen, mijn katten lusten geen rauwe vis, ik kook het voor hen.
liefst eten ze uit mn bord mee.. maar dat doen we dan weer niet natuurlijk
en rauwe vis was op zich erg leuk bij mij thuis
poes 1 gooide het het hele huis door.. poes 2 stofzuigerde er achter aan om alle afgevallen stukjes op te eten
zou toch leuk zijn als ze allebei wat binnen kregen
maar uiteindelijk is het hoofdvoer toch nog steeds brokjesBrokjes zijn niet alleen makkelijk maar ook de hoofdveroorzaker van blaasgruis wat weer kan leiden tot penisamutatie bij katers
vooral socchtends om half 5 zijn die brokjes toch wel prettig
hm goed idee iddDie bouillon is bedoeld om over het vlees te doen zodat ze het vlees eten .
dat kan ik weleens doen
en het vlees.. dat past dan ook wel in een poezebuikje
peerle schreef: wat raar, ik ken duidelijk niet veel van katten, ik zat me al af te vragen waarom er nog zo makkelijk brokjes wordt bijgegeven ipv gewoon over te stappen zoals bij de honden zo veel gebruikelijker is...nu na een aantal pagina's zie je het wel...ik zou echt denken dat als een kat honger heeft, hij wel zal eten, bij honden werkt het immers zo...maar ja, ze hebben zo iets speciaals koppig hèJa, dat vraag ik me dus ook af. Als een kat wel vers eet in het weekend, waarom dan niet door de weeks. Wat bedoelen mensen met "ze willen niet dagelijks vers"? Als ik mijn katten een schotel verse CB voorzet dan eten ze dit echt niet gelijk op. Ze halen hun neus op en lopen gewoon weg. In het begin toen ik net vers gaf en tegenwoordig, wanneer ik een ander smaakje geef wel, maar dit is dus tijdelijk. Na een paar dagen (soms al na een dag) laten ze alweer wat staan en nog later halen ze hun neus er weer voor op. Vandaar dat ik gewoon 4x per dag iets neer zet en zien ze maar wanneer ze trek hebben (soms staat het al 2-3 uur eer ze eens een paar hapjes nemen). Dat werkt perfect. Ik denk dus dat wanneer een kat 1 of 2 keer iets eet met smaak (of alleen in het weekend) hij het ook 7 keer kan eten, anders is zijn honger niet groot genoeg.zoiets wat ze eigenlijk zo mooi maakt
.