Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door wimk
Ik hoop het, het klinkt allemaal wel een beetje zweverig, maar wie weet kan hij wel zijn vinger op de zere plek leggen.
Maandag 11:00 zijn wij van de partij.
Door Truus
Ik merk aan een van mijn hondjes dat het heel erg afhangt van de stemming die je zelf hebt die dag.
Ben ik stil, dan is ze ook stil...ben ik vrolijk dan is ze ook vrolijk en ben ik gek bezig met een balletje, dan wordt ze helemaal maf.
Ik zeg niet dat dit bij jou het geval zal zijn hoor Wim maar dit kwam bij mij op ;)
Door tieneke
Truus schreef: Ik merk aan een van mijn hondjes dat het heel erg afhangt van de stemming die je zelf hebt die dag.
Ben ik stil, dan is ze ook stil...ben ik vrolijk dan is ze ook vrolijk en ben ik gek bezig met een balletje, dan wordt ze helemaal maf.
Ik zeg niet dat dit bij jou het geval zal zijn hoor Wim maar dit kwam bij mij op ;)
Wij dachten ook altijd dat onze lieve en rustige Groninger paard Flair zo'n watje was en dit bij zijn karakter hoorde,na een zeer uitgebreid bloedonderzoek(jarenlange klachten) blijkt dat hij een ernstige stofwisselingsziekte heeft ;) al meer dan 5 jaar volgens de klachten :-X
Nu ik hem sinds afgelopen week thuis hebt ben ik als een razende begonnen om hem de juiste medicijnen toe te dienen.
Hopelijk knapt hij nu eindelijk eens op van zijn jarenlange klachten
Door Mevroi Kruim
tieneke schreef: Wij dachten ook altijd dat onze lieve en rustige Groninger paard Flair zo'n watje was en dit bij zijn karakter hoorde,na een zeer uitgebreid bloedonderzoek(jarenlange klachten) blijkt dat hij een ernstige stofwisselingsziekte heeft ;) al meer dan 5 jaar volgens de klachten :-X
Nu ik hem sinds afgelopen week thuis hebt ben ik als een razende begonnen om hem de juiste medicijnen toe te dienen.
Hopelijk knapt hij nu eindelijk eens op van zijn jarenlange klachten
He jakkes, wat akelig! Gelukkig dat je er nu achter bent. Wat heeft 'ie eigenlijk?
Door tieneke
Kruimel schreef: He jakkes, wat akelig! Gelukkig dat je er nu achter bent. Wat heeft 'ie eigenlijk?
Zwaar staart en manenexceem en organen wat allemaal niet lekker zit.
Ik heb medicijnen die nieuw zijn maar loeiduur,350 euro voor 1 maand medicatie :-X
Is nieuw en volgens de laatste berichten komen de meeste paarden er voorgoed vanaf.
Ik heb al zoveel geld aan allerlei middeltjes uitgegeven,niets hielp dus hopelijk gaat dit echt helpen.
Na het uitgebreide bloedonderzoek bleek dat Flair in fase 2 zit van deze vervelende aandoening en komt er volgens de man die dit medicijn heeft uitgevonden helemaal vanaf,ik hoop het echt.
Het is trouwens pertiment niet waar dat deze ziekte door mugjes wordt veroorzaakt,door de ontsteking van het bindweefsel(hoofdzakelijk staart en manenkam)barst de huid na verloop van tijd open en door de ontstekingsreactie worden de mugjes aangetrokken die het paard dan nog eens extra jeuk bezorgen.
Ik vond het dan ook verschrikkelijk dat ik hem een half jaar moest missen,hij ziet er momenteel superslecht uit ondanks de goede zorgen bij onze vrienden.
Manenkam dik en kapot door het schuren,staart zit er gelukkig nog helemaal dik aan, buiten een open wond op de staartwortel....overal plekjes die er niet horen...ben hem flink aan het verwennen met goed voer,hij mag absoluut geen suikers meer in de vorm van appel,peen,brood,biks,voederbiet,melasse,kuilgras.
Heel zijn leven lang,anders komt het net zo hard weer terug.
Dus krijgt hij nu goed hooi en hele haver.
Plus zijn medicijnen 3 maal daags.

Ik weet onderhand na 5 jaar hoe ik hem heelhuids de zomer door krijg,voor iemand die niet bekend is met deze ziekte bij het paard wordt dit een stuk moeilijker.

Kijk eens bij http://www.novelcure.nl ;)
Laatst gewijzigd door tieneke op ma 07 nov 2005, 10:24, 1 keer totaal gewijzigd.
Door tvs
zit net in een homeopatisch boek van westerhuis te lezen over hert graphites type vaak labradors
sloom traag treurig kouwelijk etc.
kan liggen aan een vertraagde bijna niet traceerbare schildklier functie misschien een idee www.uwdierenkliniek.nl
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door