Hitam schreef:
Tja, maar ik zou er dus geen geld aan geven omdat ik niet wil dat er uit mijn naam dieren opgeofferd worden.
Oh maar ook ik heb liever niet de verantwoordelijkheid dat er dieren in mijn naam worden opgeofferd, vandaar veganisme, maar weet je wat, op het moment dat ik dood ziek was, en een arts zegt, goh mevrouw dat wordt een chemo'tje, heb ik geen moment eraan gedacht om te vragen, "werdt het middel op dieren getest?" " nou dan nee dankje"
Nee ook ik koos eieren voor mijn geld en ging er voor

Ik baal er wel van achteraf, want ook ik heb geroepen, "nooit die troep in mijn lijf" en dan kom het niet eens in je op om te vragen of het wel al dan niet getest is op dieren.
Geldt ook voor andere middelen die je gebruik.
En ik doe zo min mogelijk mee aan de bio industie. Maar ik denk dat het een illusie is dat wij geheel zonder dierlijke proefen de medicijne ontwikkeling die nodig is kunnen doormaken. Of jij moet van mening zijn dat er dan maar op zieke mensen getest moet worden en of dat wij ver genoeg zijn ontwikkeld op gebied van pharmacie, ik daarintegen hoop dat er nog flink wat doorgegroeid wordt, want een op de vier nederlanders krijgen kanker, en of je nou wel of niet biologisch eet schijnt geen moer uit te maken, ook dan kan je het krijgen. (ik blijf wel biologische eten, logisch? weet ik niet)
In america gebruiken ze toch al wees/foster kinderen voor testen van medicijne, nou het is hardverscheurend om zo'n jochie te horen zeggen dat hij dood ziek wordt van het gebruik van de medicijne, maar toen zijn "moeder" ermee was gestopt, hadden ze hem tijdelijk van haar verwijderd, en of gedreigd dat zij hem permanent kwijt zou raken, blijkt leden van de regering van op de hoogte te zijn.
Wat mij betreft mogen ze sneller en makkelijker middelen op mensen gaan toepassen, maar dan wel vrijwillig, maar zelfs dan ben ik bang dat een ontwikkeling in de farmaceutische industirie niet geheel zonder dierlijke proefen kan