Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Mevroi Kruim
Ben ik helemaal met je eens hoor.
Maar, de regeltjes in Amerika zijn nu zoals ze zijn, en die gaan niet snel veranderen. Dan moet je dus kiezen tussen verplicht tegen rabies blijven enten met alle risic's van dien, of proberen daar iets aan te doen door aan te tonen dat het niet nodig is.
Door Lizzy
Hebben jullie gisteren toevallig de discussie tussen de onderzoekster en de dierenactivist gezien bij Nova?

Mevrouw zei dat niemand graag dierproeven doen en dat ze er zo weinig mogelijk doen (en dat het ook niet zo erg is dat we tenen bij jonge muizen afknippen) en beschuldigde de dierenactivist ervan haar bedreigt te hebben (terwijl die knul gezegd zou hebben "als je bang bent moet je niet zo vaak met je gezicht op TV gaan zitten"). Ik bedacht me eigenlijk wel dat die jongen toch wel godsgruwelijk alleen staat.... met een heel klein clubje extremisten (die in mijn ogen de directe oorzaak zijn, samen met de huidige politiek die dat 'prettig' aangewakkerd heeft, dat dierenleed minder bespreekbaar is geworden - de kogel kwam van links). Buiten dat clubje zijn er nog een paar kleine niet-extremistische clubjes maar voor de rest zal het de mens blijkbaar een worst wezen.....

Want het gaat maar door en het gaat maar door. En wij mensen menen gewoon gemeend te moeten hebben dat wij superieur zijn en alles in dienst staat van ons.

We kappen regenwouden weg omdat we zo nodig hardhouten kozijntjes moeten hebben, we vermoorden miljoenen dieren voor dierproeven, we slaan gorilla's de hersens in en gebruiken hun handen als asbakken, we slachten neushorens en gebruiken hun horens als erectie-stimulans, we gooien ons vee in 'lekker' kleine hokkies zodat we er 'lekker' veel op 1 vierkante meter kunnen proppen, we pakken vogels aan hun poten op en stouwen ze in een container (levend!) met de vogelgriep-uitbraken, we vissen de zee leeg en gooien levende palingen in bakken zout zodat ze ontslijmen.

And at the end of the day? Nobody seems to care. We draaien onze hoofden niet eens meer af als we op het journaal zien dat mensen met 10 ganzen in 1 hand lopen en deze in containers worden gepropt waarbij de dieren van angst hard fladderen en proberen aan hun dood te ontkomen (en je voelt mensen denken "tja, beter dit als dat het griepvirus zich dalijk vermengt met dat van ons"). We nemen gewoon nog gezellig een fois gras pateetje (waar de Fransen nu proberen cultureel erfgoed van te maken! Lang leve EUROPA!):

Afbeelding

Afbeelding

Dit doen wij 'gewoon' met dieren. Oh ja, en bont is weer in de mode. Bedankt, Frans Molenaar!

En laten we wel wezen: ik doe er zelf net zo hard aan mee hoor. Ik voer voor een groot deel bio-industrievlees aan mijn honden, ik neem medicijnen die op dieren zijn getest en de echte vechtlust is jarengeleden al verdwenen. Sta al jaren niet meer op de barricades...... Koop mijn schuldgevoel af door lid te zijn van dierbeschermende organisaties. En daarin ben ik dus niet alleen.......

Tja.......... tis een 'mooie' wereld waar wij in leven. En weet je wat het ergste is? We hebben 'm zelf zo gemaakt..... :'( :'( :'( :'(
Laatst gewijzigd door Lizzy op wo 26 okt 2005, 10:36, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Hitam
Kruimel schreef: Ben ik helemaal met je eens hoor.
Maar, de regeltjes in Amerika zijn nu zoals ze zijn, en die gaan niet snel veranderen. Dan moet je dus kiezen tussen verplicht tegen rabies blijven enten met alle risic's van dien, of proberen daar iets aan te doen door aan te tonen dat het niet nodig is.
Tja, maar ik zou er dus geen geld aan geven omdat ik niet wil dat er uit mijn naam dieren opgeofferd worden.
Door Hitam
Lizzy schreef: Mevrouw zei dat niemand graag dierproeven doen en dat ze er zo weinig mogelijk doen (en dat het ook niet zo erg is dat we tenen bij jonge muizen afknippen) en beschuldigde de dierenactivist ervan haar bedreigt te hebben (terwijl die knul gezegd zou hebben "als je bang bent moet je niet zo vaak met je gezicht op TV gaan zitten"). Ik bedacht me eigenlijk wel dat die jongen toch wel godsgruwelijk alleen staat.... met een heel klein clubje extremisten (die in mijn ogen de directe oorzaak zijn, samen met de huidige politiek die dat 'prettig' aangewakkerd heeft, dat dierenleed minder bespreekbaar is geworden - de kogel kwam van links). Buiten dat clubje zijn er nog een paar kleine niet-extremistische clubjes maar voor de rest zal het de mens blijkbaar een worst wezen.....
Dierenleed staat op dit moment niet echt in de aandacht. We zijn te veel met onszelf bezig.
Ze wekken graag de indruk dat alles goed geregeld is en alles al tot een minimum beperkt is.

En Lizzy: jij maakt voor jezelf wel bewuste keuzes en dat is al veel meer dan veel anderen doen!
Door conleeuw
Hitam schreef: Tja, maar ik zou er dus geen geld aan geven omdat ik niet wil dat er uit mijn naam dieren opgeofferd worden.
Oh maar ook ik heb liever niet de verantwoordelijkheid dat er dieren in mijn naam worden opgeofferd, vandaar veganisme, maar weet je wat, op het moment dat ik dood ziek was, en een arts zegt, goh mevrouw dat wordt een chemo'tje, heb ik geen moment eraan gedacht om te vragen, "werdt het middel op dieren getest?" " nou dan nee dankje"
Nee ook ik koos eieren voor mijn geld en ging er voor :(
Ik baal er wel van achteraf, want ook ik heb geroepen, "nooit die troep in mijn lijf" en dan kom het niet eens in je op om te vragen of het wel al dan niet getest is op dieren.
Geldt ook voor andere middelen die je gebruik.
En ik doe zo min mogelijk mee aan de bio industie. Maar ik denk dat het een illusie is dat wij geheel zonder dierlijke proefen de medicijne ontwikkeling die nodig is kunnen doormaken. Of jij moet van mening zijn dat er dan maar op zieke mensen getest moet worden en of dat wij ver genoeg zijn ontwikkeld op gebied van pharmacie, ik daarintegen hoop dat er nog flink wat doorgegroeid wordt, want een op de vier nederlanders krijgen kanker, en of je nou wel of niet biologisch eet schijnt geen moer uit te maken, ook dan kan je het krijgen. (ik blijf wel biologische eten, logisch? weet ik niet)
In america gebruiken ze toch al wees/foster kinderen voor testen van medicijne, nou het is hardverscheurend om zo'n jochie te horen zeggen dat hij dood ziek wordt van het gebruik van de medicijne, maar toen zijn "moeder" ermee was gestopt, hadden ze hem tijdelijk van haar verwijderd, en of gedreigd dat zij hem permanent kwijt zou raken, blijkt leden van de regering van op de hoogte te zijn.
Wat mij betreft mogen ze sneller en makkelijker middelen op mensen gaan toepassen, maar dan wel vrijwillig, maar zelfs dan ben ik bang dat een ontwikkeling in de farmaceutische industirie niet geheel zonder dierlijke proefen kan :(
Door 202spots
conleeuw schreef: In america gebruiken ze toch al wees/foster kinderen voor testen van medicijne, nou het is hardverscheurend om zo'n jochie te horen zeggen dat hij dood ziek wordt van het gebruik van de medicijne, maar toen zijn "moeder" ermee was gestopt, hadden ze hem tijdelijk van haar verwijderd, en of gedreigd dat zij hem permanent kwijt zou raken, blijkt leden van de regering van op de hoogte te zijn.
En mag ik vragen waar je dit ongeloofelijke verhaaltje vandaan hebt ??? ???
Door 202spots
Doedels schreef: Ik ben van mening dat de mens niet meer recht heeft op leven dan een dier. Sterker nog, ik denk dat het een stuk beter zou gaan met de aarde als de mens zou uitsterven. Maar dat is wel een erg etische discussie :-\
Geen discussie nodig ;)
De mens staat boven de dieren.
Door conleeuw
202Spots schreef: En mag ik vragen waar je dit ongeloofelijke verhaaltje vandaan hebt ??? ???

Was een heel verhaal op Nova of zo een zoortgelijke programma in nederland. Ze hebben zelfs later een foster moeder hierheen gevlogen voor een interview. Ik heb het echt niet zelf verzonnen hoor :(
Door conleeuw
202Spots schreef: En mag ik vragen waar je dit ongeloofelijke verhaaltje vandaan hebt ??? ???

Ik zal even zoeken of ik er nog iets van kan terug vinden via mijn vriend Google
Door 202spots
conleeuw schreef: Was een heel verhaal op Nova of zo een zoortgelijke programma in nederland. Ze hebben zelfs later een foster moeder hierheen gevlogen voor een interview. Ik heb het echt niet zelf verzonnen hoor :(
Ik ook zeg niet dat jij 't hebt verzonnen.
Maar ik ben zelf 'n Fosterparent, en heb ook met social service te maken...en 't maakt niet uit wat er gebeurd...het kind komt ALTIJD op de eerste plaats.
Om hier te lezen dat kinderen als proefkonijnen worden gebruikt lijkt mij dus volmaakt onmogelijk.
Ik zal ook wel zoeken..

Heb hier iets,
gaat dus wel over HIV and AIDS kids....20 jaar geleden :-\
http://www.cwla.org/advocacy/monitoronl ... 6#congress
Laatst gewijzigd door mahuni op wo 26 okt 2005, 16:20, 1 keer totaal gewijzigd.
Door conleeuw
202Spots schreef: Ik ook zeg niet dat jij 't hebt verzonnen.
Maar ik ben zelf 'n Fosterparent, en heb ook met social service te maken...en 't maakt niet uit wat er gebeurd...het kind komt ALTIJD op de eerste plaats.
Om hier te lezen dat kinderen als proefkonijnen worden gebruikt lijkt mij dus volmaakt onmogelijk.
Ik zal ook wel zoeken..
Ik weet wel zeker dat de foster parents de beste met hun kinderen voor hebben, vandaar ook dat de mevrouw in Nederland haar verhaal kwam doen, want als ze niet mee werkten dreigde haar foster kind dan maar verplaatst te worden, en dat wilden zij het arme kind niet nog een keer aandoen, kind zelf was ook geinterviewd en was erg blij met zijn foster gezin, dat staat helemaal buiten kijf.
Het gaat om de regering et al, die dit soort experementele medicijne verplichten/forseren bij deze kinderen,
Ik heb een link van een artikel erover, als ik nog meer moet zoeken zeg het maar. Wat ik helemaal bijzonder vondt was dat er zo weing oproer over is geweest.

http://www.ahrp.org/infomail/05/05/18.php
Door conleeuw
202Spots schreef:
Heb hier iets,
gaat dus wel over HIV and AIDS kids....20 jaar geleden :-\
http://www.cwla.org/advocacy/monitoronl ... 6#congress
dit was echt anno 2005, de jongen heeft geen aids of HIV en moet toch de medicijne innemen, doe hij het niet, wordt er een maagsonde ingebracht, en ...... nou ik wil niet iedereen hier gek maken met dit verhaal, er staat heelwat op de internet via de link die ik heb neergezet.
:'(
Door 202spots
conleeuw schreef: dit was echt anno 2005, de jongen heeft geen aids of HIV en moet toch de medicijne innemen, doe hij het niet, wordt er een maagsonde ingebracht, en ...... nou ik wil niet iedereen hier gek maken met dit verhaal, er staat heelwat op de internet via de link die ik heb neergezet.
:'(
Hmmm...ik weet niet of ik het hier allemaal mee eens ben ...ik weet niet of dit maar 1 geval was dat naar voren is gebracht (uit 600.000 foster kids) maar wanneer ik tijd heb zal ik er verder over gaan zoeken.
Ik denk dat we nu te veel van de topic afdwalen....
Door conleeuw
202Spots schreef: Hmmm...ik weet niet of ik het hier allemaal mee eens ben ...ik weet niet of dit maar 1 geval was dat naar voren is gebracht (uit 600.000 foster kids) maar wanneer ik tijd heb zal ik er verder over gaan zoeken.
Ik denk dat we nu te veel van de topic afdwalen....
Lees maar rustig, het ging niet om een geisollerde geval, maar goed, laat mij ook eens weten als jij er meer over ontdek, ik wil het wel weten ;)

Dit stamde uit mijn opmerking dat wij dieren "mochten" gebruiken voor proeven, een soort noodzakelijke kwaad, en dat ook mensen wel gebruikt werd voor proeven, maar het ging mij meer om de experementele medicijne die wij onze toestemming voor gaven.
Dus gelukkig zijn we niet helemaal off topic, :D
Nog weet ik niet genoeg over de Rabies Challenge Fund, dus ga ik dit weekend eerst even een paar uurtjes er tegen aan gooien.
Door Doedels
202Spots schreef: Geen discussie nodig ;)
De mens staat boven de dieren.
Wat mij betreft niet. De mens heeft nogal wat schade aangericht op aarde. De mens bedenkt vernietigingswapens. De mens mishandeld dieren op grote schaal onder de noemer voedingsindustrie. En omdat de mens op deze manier z'n verstand gebruikt zou hij boven de dieren staan? Wat mij betreft is elk leven waardevol en is de ene soort niet belangrijker dan de andere.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door