Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Laatst heb ik mijn honden overgebleven pasta gegeven en ik heb het gemerkt de volgende dag, gelukkig wel naast het vloerkleed (tja, Max he die af en toe nog eens wat binnendoet...).
Hier krijgen ze dus geen pasta meer :( :( :(
Hier krijgen ze een enkele keer een restje rijst of pasta, of een stuk oud brood, voorzover dat niet naar de kippen/paarden gaat. Ze hebben er nooit last van gehad, maar het zijn ook maar kleine beetjes.
Door Ike
Sonja schreef: In Kroatië vind ik in de zaken waar diervoeding wordt verkocht altijd enorme zakken pasta, speciaal voor de hond. Wordt in balen van 20 kg verkocht. :(
Heb ik in het buitenland wel vaker gezien, in ieder geval in Frankrijk :-\
Door conleeuw
ook hier gaat wel eens een korstje brood of een restje pasta of groente of fruit richting de dames. ;D
ik ben niet voor zo super krampachtig doen, maar goed, als het maar goed gaat met de hondjes, als je hond nu super ziek wordt of last krijg van pasta, tuurlijk zal je het dan wel uit je hoofd laten. ;)
Door tieneke
conleeuw schreef: ook hier gaat wel eens een korstje brood of een restje pasta of groente of fruit richting de dames. ;D
ik ben niet voor zo super krampachtig doen, maar goed, als het maar goed gaat met de hondjes, als je hond nu super ziek wordt of last krijg van pasta, tuurlijk zal je het dan wel uit je hoofd laten. ;)
Ze zullen er waarschijnlijk niet ziek van worden maar na onze vorige Leonberger die zo ziek was heb ik koolhydraten voorgoed uit het hondenmenu geschrapt.
Onze vorige hond had zwaar suiker,ernstige hartproblemen en chronische dikke darm ontsteking plus zware huidproblemen,dit alles tezamen binnen zeer korte tijd.
Toen ik insuline moest gaan spuiten en de hond slecht at(brokken) kreeg ik het advies van mijn Da(jaja ;))om er maar macaroni en rijst door te mengen,kon absoluut geen kwaad volgens hem en ik wist toen nog niets van vers en volgde deze raad op met als gevolg hierna vele keren een hond die torenhoog omhoog schoot met de bloedsuikerspiegel en wij met de hond heel vaak bij deze lam-l*l op de stoep stonden om onze portemonnee weer lichter te maken...en het insuline gebruik weer op te krikken.....
Gelukkig kwam ik op het spoor van rauw vlees en ik heb van dichtbij mogen meemaken hoe mijn hond gigantisch opknapte door alleen vers en geen stukje koolhydraat meer te geven,sinds die tijd ben ik gewoon anti-koolhydraat ;D ;D
Een hoop mensen op Bp kennen de story van Kobus van het forum en moeten er volgens mij ook wel om lachen....Tien met haar KH- Tic ;D ;D
Door 202spots
Lupa schreef: in italie verkopen ze 20 kilo zakken gepofterijst voor de hond
gepofte rijst word hier als cereal voor mensen ontbijt verkocht 8)

Maar weet je zeker dat 't 20 KILO is ????? :o
Gepoft is heel licht hoor, 20 kilo zal wel 'n vrachtwagen lading vol wezen denk ik ???
Laatst gewijzigd door mahuni op do 06 okt 2005, 22:45, 1 keer totaal gewijzigd.
Door tieneke
202Spots schreef: gepofte rijst word hier als cereal voor mensen ontbijt verkocht 8)

Maar weet je zeker dat 't 20 KILO is ????? :o
Gepoft is heel licht hoor, 20 kilo zal wel 'n vrachtwagen lading vol wezen denk ik ???
Arme hond :'(
Door Yari
Hahaha!! ;D
Nou mevrouw de fokker heeft nog steeds geen antwoord gegeven hoor, die zwijgt nog steeds als het graf.
Ze heeft nu wel heel laf een vriendin het voor haar op laten nemen en die heeft heel zielig dit topic van hier als link neergezet op dat andere forum met de tekst erbij dat ik goed ben in kopiëren. ::)

Ik had dus Peet en Lizzy's tekst letterlijk overgenomen, waarom niet? Beter omschreven en uitgelegd kreeg ik het niet en ik wist ook niet exact meer hoe het ook alweer zat.
Blijkbaar ziet zij dat alsof ik zelf niets kan verzinnen en altijd alles van anderen kopieer. Haha, nou ze denkt maar een eind weg.
Die heeft blijkbaar niets beters te doen. ;D
Door Doedels
Yari schreef: Ik had dus Peet en Lizzy's tekst letterlijk overgenomen, waarom niet? Beter omschreven en uitgelegd kreeg ik het niet en ik wist ook niet exact meer hoe het ook alweer zat.
Beter goed gejat dan verkeerd verzonnen ;D
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door