Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Als ze zo aan de diarree is zou ik zeker geen wormenkuur geven,eis een mestonderzoek(van meerdere dagen) en zoniet zou ik acuut een andere Da zoeken die dit wel wil.
Al dat gehamer iedere keer van haar over dat versvlees zeg,daar wordt je toch moe van?
Zolang ze niet weet WAAR het aan ligt moet ze gewoon haar mond houden en proberen om erachter te komen waar het probleem wel zit.
Als blijkt dat Ziggy niet tegen vers kan zou ik zelf gaan koken en zeker nooit die vieze brokken meer geven!
Heel veel beterschap voor Ziggy :-*
Mijn moeder die gaat morgen bellen om te vragen of ze Ziggy's ontlasting willen onderzoeken. En ik ga haar zeker niet ontwormen niet als het niet zeker is dat ze wormen heeft. Haar lichaam is al veel te zwak en dan ga ik er niet nog meer troep in stoppen.
Ik zou graag naar een andere DA gaan, maar ik weet geen goede DA in mijn omgeving en straks ga ik naar een andere DA en dan is dat ook niks, dus ik vind het moeilijk, maar als iemand een goede dierenarts weet in de omgeving Rotterdam-Dordrecht dan hoor ik het graag ;)
Laura2004 schreef: Ik zou graag naar een andere DA gaan, maar ik weet geen goede DA in mijn omgeving en straks ga ik naar een andere DA en dan is dat ook niks, dus ik vind het moeilijk, maar als iemand een goede dierenarts weet in de omgeving Rotterdam-Dordrecht dan hoor ik het graag ;)
Je slaat de telefoon gids open en je bel een paar, vraag gewoon of ze mest onderzoek doen en zo ja, wat het kost en wanneer het kan. Je kan ook vragen hoe ze over vers rauw voer denken. Of je vraag of je een gesprek met de dierenarts mag hebben. Ik heb ook dierenartsen geinterviewd. Jij ben klant, dus jij moet beslissen wat voor jou belangrijk is. Als een dierenarts mij als mogelijke nieuw patient niet eens te woord wil staan... nou dan weet ik net nog niet of ik zo'n dierenarts wel wil. Voor jou geld mischien andere dingen die belangrijk zijn. Ik heb gevraagd over bijvoorbeeld euthenasie, kanker behandeling, steralisatie, tja ik heb toch oude beesten en wil wel weten hoe mijn dierenarts er over denk.
Gewoon bellen zou ik zeggen. Als ze telefonisch al niet bereid zijn om jou te woord te staan, dan weet je al hoe laat het is.

Je hoef jou dierenarts niet onmiddelijk te informeren dat jij naar een ander gaat, tot jij zeker ben dat jij dat wel wil.
Volgens mij is de gemiddelde andere dierenarts in de omgeving Rotterdam-Dordrecht al gauw beter als deze.... Stuur desnoods van drie dagen ontlasting op naar de praktijk van Tannetje. Zij kan het ook onderzoeken voor je (van 1 dag ontlasting laten onderzoeken heeft geen zin).
Wanda schreef: Probeer anders de dierenkliniek Rotterdam bij de spinozaweg.
adres:Pascalweg 4
tel:010-4925151
De artsen daar zijn stuk voor stuk erg goed is mijn ervaring.

Tineke
Maar zijn ook anti versvlees ;)
Mijn ouders hebben er ervaring mee gehad toen hun Duitse Herder soms vers at.
De hond liep met ernstge chronische darmontsteking en is daar inmiddels aan overleden...mijn moeder is zo geschrokken van het anti-vers advies van deze voedingsdeskundigen dat de hond weer op brokken ging na net te zijn begonnen met vers,hierna ging het snel met de hond :'( :'(
Laura2004 schreef: Mijn moeder die gaat morgen bellen om te vragen of ze Ziggy's ontlasting willen onderzoeken. En ik ga haar zeker niet ontwormen niet als het niet zeker is dat ze wormen heeft. Haar lichaam is al veel te zwak en dan ga ik er niet nog meer troep in stoppen.
Ik zou graag naar een andere DA gaan, maar ik weet geen goede DA in mijn omgeving en straks ga ik naar een andere DA en dan is dat ook niks, dus ik vind het moeilijk, maar als iemand een goede dierenarts weet in de omgeving Rotterdam-Dordrecht dan hoor ik het graag ;)
niet echt Rdam-Dordt, maar meer richting t noorden van Rdam, maar dierenkliniek Meursing in Hazerswoude-Dorp,
geen gezever, geen gezeur, gewoon "basic" dierenartsen die niet vreemd opkijken bij vers en ook niet prominent voer verkopen (hebben wel wat, maar dat staat achteraf en daar lopen ze niet mee te koop en ze zeuren ook niet om t aan de man te brengen)
t zijn eigenlijk vee artsen met een stukje huisdieren erbij omdat de meeste boeren nou ook vaak een hond of kat hebben, maar dat is wel terug te zien in de mentaliteit van de DAsen, boeren staan over t algemeen nl ook niet te springen mbt speciale zakjes voer en eindeloos gezever

http://www.dierenkliniekmeursing.nl/
Wat een ellende met die arme Ziggy! Echt een gebed zonder end :-X :-X En van zo'n da wordt je ook niet echt vrolijk joh.
Wat ik me afvroeg (schuld van Tom Lonsdale) is hoe het met haar gebit en tandvlees staat. Lonsdale hamert in z'n boek erg op verborgen chronische
tandvleesontstekingen als oorzaak van allerlei honds ongerief en narigheid.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door