Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Jojo
[quote="Evelyn"]
Pffff, lastig hoor. Wij hebben dat met wandor ook gehad. Hop, prodier geslachtsdrift, relaxcapsules en chemische castratie hielp niets. Toen hebben we hem laten castreren. Nu is zijn geiligheid weg, gelukkig, maar hij is er volgens mij agressiever door geworden. Zal niet alleen door de castratie zijn, ook door de pijn die hij heeft gehad, maar wandor kan niet meer loslopen, hij vliegt op alles wat beweegt...

Realiseer je dat een castratie geen wondermiddel is, voor hetzelfde geld verandert en weinig of zelfs niets, of bepaald ongewenst gedrag steekt de kop op. Als ik jou was zou ik sowieso eerst hop en prodie geslachtsdrift proberen. Helpt dat niets, dan misschien maar castreren.

Dat hij de beloning niet opeet komt me bekend voor, wandor neemt buiten de deur ook meestal geen beloning aan, is hij veel te opgefokt voor.
[/quote]
Dus de chemische castratie had niet hetzelfde effect als de echte castratie?!?!
Mocht het toch zover komen zou ik ook eerst met Tardak chemisch laten castreren, maar wanneer dit niet het gewenste effect geeft laat ik hem zowieso niet castreren, dacht ik dus.
Door Laura2004
Jojo schreef: Dus de chemische castratie had niet hetzelfde effect als de echte castratie?!?!
Mocht het toch zover komen zou ik ook eerst met Tardak chemisch laten castreren, maar wanneer dit niet het gewenste effect geeft laat ik hem zowieso niet castreren, dacht ik dus.
Chemische castratie is echt troep. Kai van mij was net zo geil als altijd en hij kreeg hele dikke tepels van de chemische castratie, dus kan je na gaan wat voor troep er in zit. Ik zou je dat heel erg afraden.
En ik ken hier in de wijk een paar gecastreerde reuen die continu op alle honden rijden en echt super hitsig zijn ondanks de castratie, dus ik weet niet of dat een oplossing is. Ik denk er met Kai ook soms over, omdat hij dus ook precies hetzelfde gedrag vertoont als jouw hond. Echt super vervelend is het. Maar ik zie zoveel hitsige gecastreerde reuen dat ik bang ben dat dat ook niet helpt.
Door Jojo
Laura2004 schreef: Chemische castratie is echt troep. Kai van mij was net zo geil als altijd en hij kreeg hele dikke tepels van de chemische castratie, dus kan je na gaan wat voor troep er in zit. Ik zou je dat heel erg afraden.
En ik ken hier in de wijk een paar gecastreerde reuen die continu op alle honden rijden en echt super hitsig zijn ondanks de castratie, dus ik weet niet of dat een oplossing is. Ik denk er met Kai ook soms over, omdat hij dus ook precies hetzelfde gedrag vertoont als jouw hond. Echt super vervelend is het. Maar ik zie zoveel hitsige gecastreerde reuen dat ik bang ben dat dat ook niet helpt.
Ik vraag het me af hoor, als gecastreerde reuen nog zo rijden of het dan nog wel hitsigheid is of dominantie/ dan wel vastgeroest gedrag. Zal het ook niet uitmaken op welke leeftijd je castreerd, ik bedoel, hoe langer dat gedrag al aan de gang is, hoe normaler de hond het gaat vinden. Dat zou kunnen verklaren waarom ze het na de castratie blijven doen ???
Door Laura2004
Jojo schreef: Ik vraag het me af hoor, als gecastreerde reuen nog zo rijden of het dan nog wel hitsigheid is of dominantie/ dan wel vastgeroest gedrag. Zal het ook niet uitmaken op welke leeftijd je castreerd, ik bedoel, hoe langer dat gedrag al aan de gang is, hoe normaler de hond het gaat vinden. Dat zou kunnen verklaren waarom ze het na de castratie blijven doen ???
Degene die het het meeste doet is op hele jonge leeftijd gecastreerd en hij rijdt alleen op teefjes en hij klappert ook met zijn kaken als hij aan haar snuffelt. Het komt op mij over als hitsigheid.
Door Jojo
Laura2004 schreef: En te jong castreren is weer heel erg slecht voor het skelet. Je kan beter wachten tot je hond is uitgegroeid.
Ow :-\ dan hebben we nog wel 1,5 jaar te gaan..........
Of telt het uitzwaren niet mee?!
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door