Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Debora
Ja dat rondje sloterplas kun je vind ik ook niet doen met een stuk of acht honden. Het A'damse bos leent zich daar beter voor dat klopt.
Ik heb zelf (nog) geen uitlaatdienst maar help mee met Dogservice Amsterdam.
Door puck
Jongens wat een interessante discussie. Poep!! ;)

Zoals de ontlasting van je hond verandert met het eten wat je hem geeft, is dat natuurlijk voor mensen ook zo. Daarvoor hoef je niet eens alleen maar vlees te gaan eten. Het geldt voor mensen net als voor honden dat het beter is als ons lichaam hard moet werken om aan de nodige voedingsstoffen te komen.
Daarom zijn rauwe groenten beter dan gekookte groenten. Wil natuurlijk niet meteen zeggen dat je je groenten nooit meer moet koken.

Je kunt wel als stelregel gebruiken. Hoe meer het eten bewerkt is, des te makkelijker je lichaam het verteert, maar wel minder opneemt.

Als je dus veel gezonde vetten en langzame koolhydraten eet, zal je ontlasting harder worden. :D
Door Mevroi Kruim
Maar van veel rauwe groente ga je juist aan de race :-X :-X ;D ;D ;D En trouwens van veel vet ook hoor.
Ik ben het helemaal met je eens dat hoe bewerkter hoe minder gezonde dingen er in voedsel zit, in het algemeen. Helaas kunnen mensen rauwe groente ook maar beperkt benutten, omdat wij nu eenmaal niet de maalkiezen en meterslange darmen dan wel tig magen, met bijbehorende bacteriepopulaties, van echte herbivoren hebben. Fruit daarentegen kunnen we prima aan. Onbewerkte granen zijn ook voor ons onverteerbaar, zelfs fijn gemalen heeft ons verteringsstelsel er nog moeite mee. Wij zijn gewoon van origine fructivoren en duizenden jaren graan en vlees eten hebben nog niet voldoende veranderinge teweeg gebracht in onze fysiologie. Dat komt er van als je geen selectie hebt op dat soort eigenschappen ;D
Al die dikke celwanden van planten zitten ons dwars, die krijgen we op eigen kracht niet stuk en dus moeten we koken. Of heel fijn pureren, zoals we voor de honden doen, maar dat doen maar weinig mensen.
Door bassie
Bassie heeft het een tijdje gedaan toen we nog in Tiel woonden maar hij deed het alleen bij de buurhondje en een andere hond die meeging daar deed bassie het niet dus wat ik mij eigenlijk afvraag waarom hij dat deed bij die hond en niet bij die andere :'(
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door