Oke...even een hele gekke vraag, maar ja, ik mijmer nou eenmaal wel eens over gekke dingen.
Op vers krijgt een hond alles binnen wat hij echt nodig heeft, niets minder, maar vooral ook niets meer. En dus zie je bij vershonden een ander soort keutels dan bij brokkenhonden. Sophie en Ted bijvoorbeeld (en vooral Ted) hebben echt keiharde knikkers; net zoals de katten. Ook poepen ze maar erg weinig qua grootte van de hoop, maar ook qua aantal keer per dag. Ik vind de poep toch wel een heeeele grote indicator dat ik ze voer wat juist is...helemaal als ik het vergelijk met die weke mega-hopen die hier in het park liggen.
Maar nu...kijken we eens naar andere beesten om ons heen en, bijvoorbeeld, onszelf. Beetje onsmakelijk misschien, maar ik zou mijn eigen poep toch niet zonder handschoen uit de pot willen vissen , zoals dat bij de keutels van Ted en Sophie wel kan (theoretisch gezien dan ). Of koeien...ik heb nog nooit een muurvaste drol uit een koe zien komen. Zou dit louter door verkeerde voeding komen? Zou het, ander gezegd, theoretisch gezien mogelijk zijn om als mens alleen maar 'versdrollen' te produceren? En wat zouden we dan moeten eten?
Ik weet het, ik weet het...'t is allemaal wat onsmakelijk, maar toch wel grappig om over na te denken... (ik kwam erop doordat ik me afvroeg of stammen in de bush toiletpapier hebben....of zouden die nog precies eten wat een mens hoort te eten en daardoor geen pleepapier nodig hebben?)
Waar een mens zich al niet druk om maakt