Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Doedels
Wat sneu voor Brutus. Aan alle tips kan ik nog toevoegen: regelmaat in beweging. En vaak maar niet te zwaar laten bewegen. Zwemmen in niet te koud water. En ongecontroleerde bewegingen proberen te voorkomen. Maar voel je vooral niet schuldig als hij toch een keer uit de band springt en daardoor weer meer kreupelt. ;) Dat doet hij tenslotte omdat hij lol heeft.
Door Lizzy
Elvira schreef: Heeft Brutus start problemen, dus loopt hij vooral stijf als hij net overeind is gekomen ? Dan zou je Rhus toxicodendron kunnen geven. Dit is speciaal voor start problemen. Verbetering bij beweging, maar weer een verslechtering bij te veel beweging. Verslechtering bij koud en nat weer. (Het eerste is nu niet echt van toepassing ;) ).
Volgens Westerhuis : D6 3 x daags 1 dosis 3-6 weken bij acute aandoeningen en D30 1 x daags 1 dosis 3-6 weken bij chronische aandoeningen, blessures en HD.
1 dosis druppels is 5-10 (enkelvoudig en 10-20 (samengesteld). 1 dosis tabletten is 1-2 en 1 dosis korrels is 5-10
Ik heb dit jaren geleden aan mijn eerste golden gegeven die er destijds baat bij had. Ze had toen ook een plekje op haar teen (leek wel exceem) en die is toen ook verdwenen, ik het opgezocht. Blijkt het ook bij sommige huidproblemen te helpen ;)
Dank je! Ik heb helaas alleen ook al Rhus Tox geprobeerd en ook dat helpt niet.... Maar, ik ga hem wel opnieuw proberen te geven! En ik zal ook extra vitamine C geven. Ik zat inderdaad ook al aan salisprin te denken. Ik denk haast dat dit ook wel in de nieuwe pijnstiller van de Groene Os zal zitten (ik hoop maar dat dat ook snel op de markt komt).
He wat erg en vervelend.
Esther heeft artrose in de rug,was echt pijnlijk vernam het echt met lopen en met op de stoel springen en zo.
Heb een poos Metacam gebruikt,maar na daar over gelezen te hebben ,ben ik daar direct mee gestopt.

Maar wat moest ik nu geven voor dr pijn,ik ben terecht gekomen bij www.huisdierendokter.nl .
Daar heb ik chinese kruiden tabletten besteld en geloof het of niet ,Esther loopt als een tierelier net een jong puppy.
Dus ik ben er heel blij mee.
Je kunt even op de site kijken ,hebben allerlei kruiden medicijnen ;)
Door Lizzy
Lupa schreef: dan is het toch nog veel te vroeg om resulaten te zien?
hoe rot het ook klinkt maar mischin heeft brutus meer tijd nodig
Ik blijf het voorlopig ook geven hoor, maar hiervoor kreeg hij dus andere Gluco preparaten en dat hielp dus ook niet.... Maar goed, ik blijf het sowieso stug geven, al is het alleen al preventief.
Door Lizzy
Spanielgek schreef: He wat erg en vervelend.
Esther heeft artrose in de rug,was echt pijnlijk vernam het echt met lopen en met op de stoel springen en zo.
Heb een poos Metacam gebruikt,maar na daar over gelezen te hebben ,ben ik daar direct mee gestopt.

Maar wat moest ik nu geven voor dr pijn,ik ben terecht gekomen bij http://www.huisdierendokter.nl .
Daar heb ik chinese kruiden tabletten besteld en geloof het of niet ,Esther loopt als een tierelier net een jong puppy.
Dus ik ben er heel blij mee.
Je kunt even op de site kijken ,hebben allerlei kruiden medicijnen ;)
Hee, dat is interessant! Hielpen ze snel, deze middelen?
Door Chrissie
Het is helaas niet zo dat alle middelen bij iedereen hetzelfde effect heeft. Lester heeft al artrose sinds zijn 8e. Bij hem heeft het lange tijd geduurt voordat Hipprite aansloeg. Ik denk wel bijna 2 maanden. Het moest eerst door zijn lichaam opgenomen worden en net als bij homeopatische middelen heeft het de tijd nodig. De kwaal wordt vaak eerst erger, voordat het kan verminderen.

Ik hoop dat je iets kan vinden waar Brutus baat bij heeft. Ik zou niet weten wat we gedaan hadden als dit middel (Hipprite) niet aansloeg. Vooral toen hij door de da al bijna afgeschreven was. Gelukkig heeft Lester wel heel veel baat bij Hipprite en ik hoop dat jij ook snel iets effectiefs zult vinden.

Succes ermee.
Door Nitus
Lizzy schreef: Nou, we komen zojuist terug van de DA. Een andere DA. Ze heeft eerst uitgelegd waarom zij ook vindt dat foto's maken geen zin heeft, zeker niet op dit moment.

Ten eerste is het niet geheel duidelijk waar de stijfheid (artrose) precies zit. Om erachter te komen waar het precies zit moeten ze van iedere poot EN van ieder deel van de poot 2 foto's maken. Dus, -tig foto's zodat men vervolgens heel erg hoogst waarschijnlijk tegen je kunnen zeggen "OK, hij heeft in beide voorpoten en deze achterpoot in schouder, elleboog en voet artrose waar niks aan te doen is behalve pijnstilling, fysio, gluco". Want, een los botstukje bijv. zou niet deze symptomen geven. Dus ook volgens deze DA heeft Brutus duidelijk artrose. Ze heeft alle gewrichten uitgebreid gevoeld en bewogen en hij geeft nergers pijnreacties.

Ik moet dit even op me in laten werken, maar zoals het er nu naar uit ziet laten we geen foto's maken.

We hebben wel voor 5 dagen pijnstillers meegekregen (nieuwe, minder belastend als Rimadyl/Metacam) maar ik denk dat ik er niet aan toe ben om deze al te gaan geven. Ik wil eerst nog een tijdje Gluco + Chondroïtine + visolie + vitamine E gaan geven en gaan kijken welke alternatieve therapie het beste past (acupunctuur of osteopathie of iets in die geest). Binnenkort komt de Groene Os ook met een pijnstiller en die wil ik ook nog proberen alvorens aan de reguliere pijnstillers te gaan.
Heel herkenbaar Lizzy, Gitte heeft ook artrose aan haar L-elleboog. Ik wil er ook elke keer foto's van laten maken omdat ze mank loopt, maar de DA zegt eigenlijk hetzelfde, het heeft geen zin, ze heeft duidelijk artrose en daar veranderen die foto's niets aan.
Bij Gitte helpt Glucosamine goed. Primeval heb ik ook een tijd geprobeerd, maar daar ging ze zichtbaar slechter op lopen, toen ik weer op Glucosamine overging begon ze binnen 2 weken weer beter te lopen. Zij heeft gelukkig (nog) geen pijnstillers nodig.
Ik hoop dat je iets vind wat voor Brutus werkt (die pijnstiller van Groene Os ben ik ook wel benieuwd naar), sterkte en een knuffel voor Brutus :-*.
Door Lizzy
Nitus schreef: Heel herkenbaar Lizzy, Gitte heeft ook artrose aan haar L-elleboog. Ik wil er ook elke keer foto's van laten maken omdat ze mank loopt, maar de DA zegt eigenlijk hetzelfde, het heeft geen zin, ze heeft duidelijk artrose en daar veranderen die foto's niets aan.
Bij Gitte helpt Glucosamine goed. Primeval heb ik ook een tijd geprobeerd, maar daar ging ze zichtbaar slechter op lopen, toen ik weer op Glucosamine overging begon ze binnen 2 weken weer beter te lopen. Zij heeft gelukkig (nog) geen pijnstillers nodig.
Ik hoop dat je iets vind wat voor Brutus werkt (die pijnstiller van Groene Os ben ik ook wel benieuwd naar), sterkte en een knuffel voor Brutus :-*.
Wat gek dat Gitti slechter ging lopen van Primeval! Wat zou daar nou de oorzaak van zijn? Daar ben ik wel reuze benieuwd naar! (Brutus krijgt al ruim 1 jaar Primeval, preventief voor z'n rug, maar loopt pas sinds enkele maandjes stijf).

Ik hoop dat gluco bij Brutus nog wil gaan aanslaan...

Hoe jong is Gitti eigenlijk?
Laatst gewijzigd door Lizzy op za 10 sep 2005, 10:14, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Nitus
Lizzy schreef: Wat gek dat Gitti slechter ging lopen van Primeval! Wat zou daar nou de oorzaak van zijn? Daar ben ik wel reuze benieuwd naar! (Brutus krijgt al ruim 1 jaar Primeval, preventief voor z'n rug, maar loopt pas sinds enkele maandjes stijf).

Ik hoop dat gluco bij Brutus nog wil gaan aanslaan...

Hoe jong is Gitti eigenlijk?

GittE ;), is 6 jaar (zij is toen ze 5 maanden oud was geopereerd aan haar elleboog, vandaar nu al artrose).
Van de Primeval zelf ging ze ws niet slechterlopen (was een beetje verkeerd geformuleerd), denk meer dat dat door de afwezigheid van de Glucosamine kwam. Ik ben nl gestopt met de Glucosamine toen ik Primeval gaf.
Gitte krijgt nu 750 mg Glucosaminesulfaat per dag.

Ik hoop ook dat de Glucosamine aanslaat bij Brutus..
Laatst gewijzigd door Nitus op za 10 sep 2005, 10:29, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Lizzy
Nitus schreef: GittE ;), is 6 jaar (zij is toen ze 5 maanden oud was geopereerd aan haar elleboog, vandaar nu al artrose).
Van de Primeval zelf ging ze ws niet slechterlopen (was een beetje verkeerd geformuleerd), denk meer dat dat door de afwezigheid van de Glucosamine kwam. Ik ben nl gestopt met de Glucosamine toen ik Primeval gaf.
Gitte krijgt nu 750 mg Glucosaminesulfaat per dag.

Ik hoop ook dat de Glucosamine aanslaat bij Brutus..
Oeps sorry, GittE :-[! OK, ze ging er niet slechter van lopen maar het werd er ook niet beter van, van Primeval. OK, ik snap het. Ik krijg ook niet de indruk dat het helpt.....
Door Lizzy
Ik las ook al dat TTouch stijfheid en pijn kan verlichten en ik zit het boek van Linda ook te lezen. Begrijp alleen geen bal van de handposities dus ik denk dat ik beter een workshop kan gaan volgen... (vind het erg interessant!).

Van de teunisbloemolie (en borage olie) had ik inderdaad ook gelezen. Dus ik ga dat ook maar toevoegen aan zijn voer.

Ga vandaag ook maar vitamine C (Ester C) kopen. Ik las ook over groenlipmossel en vitamine E. Hebben mensen daar toevallig ervaring mee, met groenlipmossel?

Die Chinese kruiden lijkt me ook wel interessant maar ik denk niet dat ik van alles tegelijk in Brutus z'n lijffie moet gooien... Ik weet alleen niet zo goed wat ik nou wel en niet zal gaan geven.... Pffff....
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door