Moderator: Lizzy
Elvira schreef: Heeft Brutus start problemen, dus loopt hij vooral stijf als hij net overeind is gekomen ? Dan zou je Rhus toxicodendron kunnen geven. Dit is speciaal voor start problemen. Verbetering bij beweging, maar weer een verslechtering bij te veel beweging. Verslechtering bij koud en nat weer. (Het eerste is nu niet echt van toepassingDank je! Ik heb helaas alleen ook al Rhus Tox geprobeerd en ook dat helpt niet.... Maar, ik ga hem wel opnieuw proberen te geven! En ik zal ook extra vitamine C geven. Ik zat inderdaad ook al aan salisprin te denken. Ik denk haast dat dit ook wel in de nieuwe pijnstiller van de Groene Os zal zitten (ik hoop maar dat dat ook snel op de markt komt).).
Volgens Westerhuis : D6 3 x daags 1 dosis 3-6 weken bij acute aandoeningen en D30 1 x daags 1 dosis 3-6 weken bij chronische aandoeningen, blessures en HD.
1 dosis druppels is 5-10 (enkelvoudig en 10-20 (samengesteld). 1 dosis tabletten is 1-2 en 1 dosis korrels is 5-10
Ik heb dit jaren geleden aan mijn eerste golden gegeven die er destijds baat bij had. Ze had toen ook een plekje op haar teen (leek wel exceem) en die is toen ook verdwenen, ik het opgezocht. Blijkt het ook bij sommige huidproblemen te helpen
Lupa schreef: dan is het toch nog veel te vroeg om resulaten te zien?Ik blijf het voorlopig ook geven hoor, maar hiervoor kreeg hij dus andere Gluco preparaten en dat hielp dus ook niet.... Maar goed, ik blijf het sowieso stug geven, al is het alleen al preventief.
hoe rot het ook klinkt maar mischin heeft brutus meer tijd nodig
Spanielgek schreef: He wat erg en vervelend.Hee, dat is interessant! Hielpen ze snel, deze middelen?
Esther heeft artrose in de rug,was echt pijnlijk vernam het echt met lopen en met op de stoel springen en zo.
Heb een poos Metacam gebruikt,maar na daar over gelezen te hebben ,ben ik daar direct mee gestopt.
Maar wat moest ik nu geven voor dr pijn,ik ben terecht gekomen bij http://www.huisdierendokter.nl .
Daar heb ik chinese kruiden tabletten besteld en geloof het of niet ,Esther loopt als een tierelier net een jong puppy.
Dus ik ben er heel blij mee.
Je kunt even op de site kijken ,hebben allerlei kruiden medicijnen![]()
Lizzy schreef: Nou, we komen zojuist terug van de DA. Een andere DA. Ze heeft eerst uitgelegd waarom zij ook vindt dat foto's maken geen zin heeft, zeker niet op dit moment.Heel herkenbaar Lizzy, Gitte heeft ook artrose aan haar L-elleboog. Ik wil er ook elke keer foto's van laten maken omdat ze mank loopt, maar de DA zegt eigenlijk hetzelfde, het heeft geen zin, ze heeft duidelijk artrose en daar veranderen die foto's niets aan.
Ten eerste is het niet geheel duidelijk waar de stijfheid (artrose) precies zit. Om erachter te komen waar het precies zit moeten ze van iedere poot EN van ieder deel van de poot 2 foto's maken. Dus, -tig foto's zodat men vervolgens heel erg hoogst waarschijnlijk tegen je kunnen zeggen "OK, hij heeft in beide voorpoten en deze achterpoot in schouder, elleboog en voet artrose waar niks aan te doen is behalve pijnstilling, fysio, gluco". Want, een los botstukje bijv. zou niet deze symptomen geven. Dus ook volgens deze DA heeft Brutus duidelijk artrose. Ze heeft alle gewrichten uitgebreid gevoeld en bewogen en hij geeft nergers pijnreacties.
Ik moet dit even op me in laten werken, maar zoals het er nu naar uit ziet laten we geen foto's maken.
We hebben wel voor 5 dagen pijnstillers meegekregen (nieuwe, minder belastend als Rimadyl/Metacam) maar ik denk dat ik er niet aan toe ben om deze al te gaan geven. Ik wil eerst nog een tijdje Gluco + Chondroïtine + visolie + vitamine E gaan geven en gaan kijken welke alternatieve therapie het beste past (acupunctuur of osteopathie of iets in die geest). Binnenkort komt de Groene Os ook met een pijnstiller en die wil ik ook nog proberen alvorens aan de reguliere pijnstillers te gaan.
Nitus schreef: Heel herkenbaar Lizzy, Gitte heeft ook artrose aan haar L-elleboog. Ik wil er ook elke keer foto's van laten maken omdat ze mank loopt, maar de DA zegt eigenlijk hetzelfde, het heeft geen zin, ze heeft duidelijk artrose en daar veranderen die foto's niets aan.Wat gek dat Gitti slechter ging lopen van Primeval! Wat zou daar nou de oorzaak van zijn? Daar ben ik wel reuze benieuwd naar! (Brutus krijgt al ruim 1 jaar Primeval, preventief voor z'n rug, maar loopt pas sinds enkele maandjes stijf).
Bij Gitte helpt Glucosamine goed. Primeval heb ik ook een tijd geprobeerd, maar daar ging ze zichtbaar slechter op lopen, toen ik weer op Glucosamine overging begon ze binnen 2 weken weer beter te lopen. Zij heeft gelukkig (nog) geen pijnstillers nodig.
Ik hoop dat je iets vind wat voor Brutus werkt (die pijnstiller van Groene Os ben ik ook wel benieuwd naar), sterkte en een knuffel voor Brutus.
Lizzy schreef: Wat gek dat Gitti slechter ging lopen van Primeval! Wat zou daar nou de oorzaak van zijn? Daar ben ik wel reuze benieuwd naar! (Brutus krijgt al ruim 1 jaar Primeval, preventief voor z'n rug, maar loopt pas sinds enkele maandjes stijf).GittE
Ik hoop dat gluco bij Brutus nog wil gaan aanslaan...
Hoe jong is Gitti eigenlijk?
Nitus schreef: GittEOeps sorry, GittE, is 6 jaar (zij is toen ze 5 maanden oud was geopereerd aan haar elleboog, vandaar nu al artrose).
Van de Primeval zelf ging ze ws niet slechterlopen (was een beetje verkeerd geformuleerd), denk meer dat dat door de afwezigheid van de Glucosamine kwam. Ik ben nl gestopt met de Glucosamine toen ik Primeval gaf.
Gitte krijgt nu 750 mg Glucosaminesulfaat per dag.
Ik hoop ook dat de Glucosamine aanslaat bij Brutus..