Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door diana
al is de werking van homeopathie dan niet wetenschappelijk bewezen
, meer bewijs dan dit heb ik niet nodig hoe lullig ook .
Door diana
ze is wat duf
heeft gisteren 1 injectie gehad die 2 dagen werkt
voeld nu ook net niet op tijd aandrang om te moeten plassen en vanmorgen was haar hele mand en alles eromheen zeiknat propalin helpt dan niet voldoende .
, maar ze drinkt ook vreselijk veel dat was al gezegd ,
verder moet ik haar tegen zichzelf beschermen want ze voeld geen pijn daarom krijgt ze het ook maar voor 2 dagen
over 10 dagen moet ik bellen , want ze moet toch weer op de spondyvetsem dat kreg ze nl al 2 jaar
haar rug voelde goed dus ik ga er vanuit dat wanneer dat spul is uitgewerkt ze ook geen pijn meer heeft anders ben ik zo terug natuurlijk
krijg ook advies naar een acuupuncturist te gaan of osteopaat
ben daar wat ervaringen over aan het opzoeken ,
Door diana
maar eerlijk gezegd heb ik toch nog wel in mijn achterhoofd
stel dat het geen verergeringsreaktie was op de spondyvetsem???
want heel erg was die reactie dan wel zeg
pff ze kon echt niet lopen
keeg haar met niks de bank af
en voor eten doet lady echt alles.
Door qyan
diana schreef: maar eerlijk gezegd heb ik toch nog wel in mijn achterhoofd
stel dat het geen verergeringsreaktie was op de spondyvetsem???
want heel erg was die reactie dan wel zeg
pff ze kon echt niet lopen
keeg haar met niks de bank af
en voor eten doet lady echt alles.
Wanneer zijn er voor het laatst foto's van haar rug gemaakt diaan?
Door qyan
tieneke schreef: Foto's zeggen niet alles ;)
Wel in geval van spondylose, wat duidelijk zichtbaar is op foto's en waarbij met contrastfoto's, ook beoordeeld kan worden of er ook sprake is van druk op het ruggenmerg.
Afgelopen zomer heb ik bij Qyan alsnog contrastfot's laten maken en idd, bij hem wezen ook de contrastfoto's geen duidelijke oorzaak aan.
Maar bij Lady is er natuurlijk 2 jaar terug al iets vastgesteld wat alleen maar kan verergeren met de jaren.
Daarnaast werd lady verdacht van een nekhernia en eigenlijk zelfs wobbler!
En ondanks dat haar nek nu goed voelt, zou het wel heel goed een wobbler kunnen zijn.
Soms zeggen foto's dus idd niet alles, maar in het geval van lady had ik het toch graag willen weten zodat er meteen met een gerichte therapie, ofwel bij een fysio/ manueel of osteopaat begonnen kan worden.
Laatst gewijzigd door qyan op di 06 sep 2005, 22:40, 1 keer totaal gewijzigd.
Door tieneke
qyan schreef: Wel in geval van spondylose, wat duidelijk zichtbaar is op foto's en waarbij met contrastfoto's, ook beoordeeld kan worden of er ook sprake is van druk op het ruggenmerg.
Afgelopen zomer heb ik bij Qyan alsnog contrastfot's laten maken en idd, bij hem wezen ook de contrastfoto's geen duidelijke oorzaak aan.
Maar bij Lady is er natuurlijk 2 jaar terug al iets vastgesteld wat alleen maar kan verergeren met de jaren.
Bij Evelyn haar hond werd er ook Wobbler vastgesteld,nooit meer iets gehoord van klachten na een bezoek aan Rhonda,bleek dus geen Wobbler te zijn ;)...terwijl de hond alleen maar slechter zou worden.
Waarmee ik niet wil zeggen dat het geen spondylose is overigens.
Kijk naar je eigen hond,hoelang heeft hij niet met ernstige klachten gelopen?
Na 2 bezoeken aan Rhonda is hij volgens mij al weer een tijdje pijnvrij...
Volgens Rhonda kan zij een hond met spondylose wel aardig beter en/of pijnvrij maken.
Als ik Diana was zou ik zeker een goede osteopate zoeken,hoeft Rhonda niet te zijn overigens.
Laatst gewijzigd door tieneke op di 06 sep 2005, 22:48, 1 keer totaal gewijzigd.
Door tieneke
qyan schreef: Afgelopen zomer heb ik bij Qyan alsnog contrastfot's laten maken en idd, bij hem wezen ook de contrastfoto's geen duidelijke oorzaak aan.
Had Rhonda dus gelijk toen ze zei dat het niets ernstigs was en het helemaal goed zou komen
Door qyan
tieneke schreef: Bij Evelyn haar hond werd er ook Wobbler vastgesteld,nooit meer iets gehoord van klachten na een bezoek aan Rhonda,bleek dus geen Wobbler te zijn ;)...terwijl de hond alleen maar slechter zou worden.
Waarmee ik niet wil zeggen dat het geen spondylose is overigens.
Kijk naar je eigen hond,hoelang heeft hij niet met ernstige klachten gelopen?
Na 2 bezoeken aan Rhonda is hij volgens mij al weer een tijdje pijnvrij...
Volgens Rhonda kan zij een hond met spondylose wel aardig beter en/of pijnvrij maken.
Als ik Diana was zou ik zeker een goede osteopate zoeken,hoeft Rhonda niet te zijn overigens.
Over Wandor ga ik het niet hebben, daar weet ik te weinig van en het gaat hier ook niet om wandor toch.
Bij Lady is er met bijtwerk iets met haar nek gebeurd en op de foto's was 1 en ander te zien. Nu een paar weken later gebeurt er dit.
Bijten is een zware belasting voor de hond en een hond af en toe laten bjten met spondylose is een nog zwaardere belasting voor het lichaam en er kan sneller iets fout gaan.
Overigens geef ik diana daar helemaal gelijk in, dan maar kort en goed leven ipv lang leven als een kasplant.
Als het idd wobbler zou zijn, dan passen de klachten die lady voor de spuiten had, daar heel goed bij helaas, maar ook bij een hernia.
Rhonda kan en mag niet alle hernia's behandelen (iets wat ze zelf heeft verteld) Spondylose zal ze idd wel kunnen behandelen.
Daarnaast heeft Lady gewoon spondylosebruggen, dat kan echt niet missen op een foto.
Maar Lady is totaal niet te vergelijken met Qyan.
Bij Lady is het gevonden, bij Qyan is tot nu toe niets gevonden, nog steeds niets tastbaars, behalve dat zijn prostaat vergroot en ook dat ervoor zorgt dat hij soms niet meer kan lopen, staan of zitten en dus ben ik naarstig ana het denken over castratie.
Het zou dus heel goed kunnen dat qyan last heeft van een vergrootte prostaat en zelfs zo'n last dat daar zijn pijn vandaan komt. Zo wordt het toch weer een heel ander verhaal?!
Iets totaal verschillends en iets dat in mijn ogen totaal niet te vergelijken valt met lady.

FF helemaal off-topic, ik ben 1x bij rhonda geweest en ga nu bij een osteopaat die wat dichter in de buurt zit, omdat Qyan terug blijft vallen en echt nog steeds niet klachtvrij is en ik gewoon niet constant maar naar zeeuws flaanderen kan racen.
De behandelingen zorgen ervoor dat hij een tijd lang alles kan doen, maar terugvallen doet ie steeds weer.
Mede daarom hefet de osteopaat waar ik nu kom aangedrongen op contrastfoto's, zodat ook hij zeker wist dat hij goed behandelde.
Kortom, de behandelingen zorgen ervoor dat hij zijn leven kan leven met soms een terugval, ik ontneem hem niets meer en laat hem ook met trainen zijn goddelijke gang gaan en zo goed als hij nu leeft heeft hij nog nooit geleefd, maar als er nog 1x zo'n terugval komt als begin februari dan houdt het op. Voor nu gaat het prima zo, maar ik blijf reeel.

Ik zeg niet dat diana niet naar een osteopaat moet gaan.
Ik zeg dat als het mijn hond zou zijn, dat ik zou willen weten waar dit vandaan komt en of het wel echt komt door het stoppen met spondyvetsem en of er niet iets heel anders aan de hand is.
Dat is dus wat ik zou doen.
Door diana
ik moet het even nakijken , maar er zijn de eerste keer foto,s gemaakt toen die spondylose is vastegesteld nu bijna 3 jaar geleden
en daarna nog 2x de laaste keer 4 maanden geleden toen was alles nog goed
niet verslechterd,
en de laaste keer was van haar hals/nek.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door