Ik sluit me aan bij Erna. Deze discussie hebben we al zoooo vaak gehad......
Meneer de microbioloog en meneer de DA kleppen hier en daar best behoorlijk uit hun nek trouwens....
Overigens kan een hond best problemen krijgen met salmonella. En dat zijn dan meestal brokkenhonden, die de problemen krijgen. Ander maagzuur (minder zuur) en slecht afweersysteem.
De pH waarde van het maagzuur van de hond is overigens 1. Steek je hand erin (in een zuur met pH waarde 1) en je zult 'm moeten missen. Er is nog wat onduidelijkheid maar het maagzuur van een brokkenhond ligt eerder rond de 5 (aldus Eliasen). Dat komt door de grote hoeveelheid koolhydraten die in brokken zitten en het maagzuur alkalischer maken.
Trouwens, een hond is (naast vlees) ook AAS-eter. Denk jij of hij nou werkelijk dat er minder bacterie-tjes voorkomen op een rottend konijnen-lijk dat minstens 4 weken dood is en in de zon heeft liggen rotten als op een stukkie kip? Wordt de gemiddelde hond ziek van een 4 weken oud konijnenlijk? Nee... Honden zijn dol op zeer bestorven/rottend vlees!
En verder kan ik alleen maar zeggen dat ik mijn drie honden al jaren en jaren en jaren rauwe kip voer. Met succes, mag ik wel zeggen. En Bibi bijv. bestaat nu een jaar of 30 en bevat al een jaar of 30 rauwe kip. Donath en DHont, die al weer een jaartje of 30 a 40 dood zijn, adviseren gewoon rauwe kip. Dus als je het niet erg vindt...., laat ik beide heren fijn kletsen.
[/quote]
OK, laten kletsen maar

En ik denk dat als we iedereen hier op BP vragen wie er al jaren rauwe kip voert (ikke dus bv zo'n 4 jaar, aan 5 katten en 2 honden) en wie er ooit maag-darmproblemen van hond/kat heeft gezien. danwel zelf problemen heeft gehad, die duidelijk aan de kip te relateren zijn, dan zou het resultaat wel een sheel boeiend kunnen zijn voor meneer de microbioloog.
Een kleine kanttekening slechts: omdat meneer Donath en meneer DHont al zo lang dood zijn hebben ze de opkomst van de vleesindustrie, met name van kippen en varkens, niet meer meegemaakt; in hun tijd was het nog niet zo dat alle kip met salmonella besmet was.