Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Mevroi Kruim
[quote="Lizzy"]
Ik sluit me aan bij Erna. Deze discussie hebben we al zoooo vaak gehad......

Meneer de microbioloog en meneer de DA kleppen hier en daar best behoorlijk uit hun nek trouwens....

Overigens kan een hond best problemen krijgen met salmonella. En dat zijn dan meestal brokkenhonden, die de problemen krijgen. Ander maagzuur (minder zuur) en slecht afweersysteem.

De pH waarde van het maagzuur van de hond is overigens 1. Steek je hand erin (in een zuur met pH waarde 1) en je zult 'm moeten missen. Er is nog wat onduidelijkheid maar het maagzuur van een brokkenhond ligt eerder rond de 5 (aldus Eliasen). Dat komt door de grote hoeveelheid koolhydraten die in brokken zitten en het maagzuur alkalischer maken.

Trouwens, een hond is (naast vlees) ook AAS-eter. Denk jij of hij nou werkelijk dat er minder bacterie-tjes voorkomen op een rottend konijnen-lijk dat minstens 4 weken dood is en in de zon heeft liggen rotten als op een stukkie kip? Wordt de gemiddelde hond ziek van een 4 weken oud konijnenlijk? Nee... Honden zijn dol op zeer bestorven/rottend vlees!

En verder kan ik alleen maar zeggen dat ik mijn drie honden al jaren en jaren en jaren rauwe kip voer. Met succes, mag ik wel zeggen. En Bibi bijv. bestaat nu een jaar of 30 en bevat al een jaar of 30 rauwe kip. Donath en DHont, die al weer een jaartje of 30 a 40 dood zijn, adviseren gewoon rauwe kip. Dus als je het niet erg vindt...., laat ik beide heren fijn kletsen.
[/quote]

OK, laten kletsen maar ;D ;D
En ik denk dat als we iedereen hier op BP vragen wie er al jaren rauwe kip voert (ikke dus bv zo'n 4 jaar, aan 5 katten en 2 honden) en wie er ooit maag-darmproblemen van hond/kat heeft gezien. danwel zelf problemen heeft gehad, die duidelijk aan de kip te relateren zijn, dan zou het resultaat wel een sheel boeiend kunnen zijn voor meneer de microbioloog.

Een kleine kanttekening slechts: omdat meneer Donath en meneer DHont al zo lang dood zijn hebben ze de opkomst van de vleesindustrie, met name van kippen en varkens, niet meer meegemaakt; in hun tijd was het nog niet zo dat alle kip met salmonella besmet was.
Door EstherVanPuck
Net dus weer een lange mail teruggekregen van mijn DA, dat de informatie die op de gegeven links staat, onjuist is! Hij blijft stellig van mening dat honden wel salmonellose op kunnen lopen. Als men toch nog een beetje nieuwsgierig is wil ik zijn mail wel kopieren, maar omdat dit al zo vaak behandeld is...... laat ik het nog maar effe. ;)

Vandaag hebben ze weer lekker RAUWE kippennekjes naar binnen geschrokt.
Door 202spots
[quote="wenne"]
Ik weet niet of je hier misschien wat aan hebt:
ik heb wel eens een pH-stick in het maagvocht gestopt dat met een net uitgespuwde haarbal van 1 van de katten mee naar buiten kwam... en die pH was 1 (knalrood op mijn stickje).
[/quote]

Goed idee!!
Zal proberen om er aan denken wanneer er wel is 'n vers gemaaide gras lading word uitgespuugd...
Door EstherVanPuck
[quote="202Spots"]
Goed idee!!
Zal proberen om er aan denken wanneer er wel is 'n vers gemaaide gras lading word uitgespuugd...
[/quote]

Dat gras blijft altijd binnen bij Puck, en wie mag haar weer helpen als de grote boodschap aan die krengen blijft hangen?????? >:( ;D

Maar ik onthoud het ook zeker en ga ook eens van die sticks in huis halen. Altijd handig!
Door Lizzy
[quote="Kruimel"]
OK, laten kletsen maar ;D ;D
En ik denk dat als we iedereen hier op BP vragen wie er al jaren rauwe kip voert (ikke dus bv zo'n 4 jaar, aan 5 katten en 2 honden) en wie er ooit maag-darmproblemen van hond/kat heeft gezien. danwel zelf problemen heeft gehad, die duidelijk aan de kip te relateren zijn, dan zou het resultaat wel een sheel boeiend kunnen zijn voor meneer de microbioloog.

Een kleine kanttekening slechts: omdat meneer Donath en meneer DHont al zo lang dood zijn hebben ze de opkomst van de vleesindustrie, met name van kippen en varkens, niet meer meegemaakt; in hun tijd was het nog niet zo dat alle kip met salmonella besmet was.

[/quote]

Nee, misschien niet alle kipjes waren dan besmet met wat salmonellaatjes. Maar als je in deze boekjes (Donath) leest wat voor slachtafvallen de honden in die tijd te eten kregen en hoe dat bewaard werd (in die tijd bestond er nog geen vriezer/koelkast): dan zouden ze lachen om die paar salmonellaatjes waar wij ons nu zo druk over maken!

Maar goed, ik ga er verder geen woorden meer aan vuil maken want dit is typisch weer een gevalletje van "de hele wereld heeft ongelijk behalve ik" en dat vind ik zonde van mijn tijd. Je dierenarts (Esther) is natuurlijk altijd welkom om zelf lid te worden van Barfplaats.
Laatst gewijzigd door Lizzy op wo 31 aug 2005, 15:44, 1 keer totaal gewijzigd.
Door EstherVanPuck
[quote="Lizzy"]
Je dierenarts (Esther) is natuurlijk altijd welkom om zelf lid te worden van Barfplaats.
[/quote]

Hihi, hij adviseerde me om eens verder te kijken dan alleen barf-sites om ook de andere kant en de echte info te vinden. Barfplaats heb ik al voldoende gepromoot, dus moet hij zelf maar zien wat hij er mee doet. Hij weet mijn standpunt en ik noem gewoon niets meer over kip.... hij klets misschien wel als een kip zonder kop :-\

Hij gaf verder aan nog wel geinteresseerd te zijn, dus wie weet wordt hij ooit lid van het leukste forum in NL :-* ;)
Door Lizzy
[quote="EstherVanPuck"]
Hihi, hij adviseerde me om eens verder te kijken dan alleen barf-sites om ook de andere kant en de echte info te vinden[/quote]

Prettig complimenteus. Alsof wij hier uit ons nek zitten te l*llen met ruim 2000 man..... Nogmaals, een gevalletje "de hele wereld is gek behalve ik".
Laatst gewijzigd door Lizzy op wo 31 aug 2005, 15:52, 1 keer totaal gewijzigd.
Door EstherVanPuck
[quote="Lizzy"]
Prettig complimenteus. Alsof wij hier uit ons nek zitten te l*llen met ruim 2000 man..... Nogmaals, een gevalletje "de hele wereld is gek behalve ik".
[/quote]

Sommige mensen.... ik ben het met je eens Lizz. Ik ben zelf niet van mening dat hier maar wat gedaan wordt. Als dat het geval zou zijn, zouden meerendeel van de honden op versvlees of barf al dood zijn ::) Ze knappen er juist van op! :)
Door sylvia
[quote="EstherVanPuck"]
Net dus weer een lange mail teruggekregen van mijn DA, dat de informatie die op de gegeven links staat, onjuist is! Hij blijft stellig van mening dat honden wel salmonellose op kunnen lopen. Als men toch nog een beetje nieuwsgierig is wil ik zijn mail wel kopieren, maar omdat dit al zo vaak behandeld is...... laat ik het nog maar effe. ;)

Vandaag hebben ze weer lekker RAUWE kippennekjes naar binnen geschrokt.
[/quote]

Vraag dan eens aan hem hoe het kan dat mijn amerikanen uit lijnen komen die al meer dan 25 jaar rauwe kip te eten krijgen en dat het dan over die jaren meer dan 30 honden betreft uit 2 kennels en dat die honden nog nooit salmonella hebben opgelopen, of zouden die in al die jaren nooit een salmonellaatje hebben opgegeten.
Door Nitus
[quote="EstherVanPuck"]
Net dus weer een lange mail teruggekregen van mijn DA, dat de informatie die op de gegeven links staat, onjuist is! Hij blijft stellig van mening dat honden wel salmonellose op kunnen lopen. Als men toch nog een beetje nieuwsgierig is wil ik zijn mail wel kopieren, maar omdat dit al zo vaak behandeld is...... laat ik het nog maar effe. ;)[/quote]

Idd het KAN, maar gebeurd dus zéééér zelden tot eigenlijk nooit.
Door sylvia
[quote="Lizzy"]
Nah, waarschijnlijk klopt het ook niet wat ze bij de University of Alberta zeggen ::) ;D
[/quote]
nee ik denk het ook niet , als we nu een stukje kunnen vinden van de universiteit van Lutjebroek waar gezegd wordt dat rauw kippenvlees heel gevaarlijk is voor honden omdat ze dan dood gaan aan de salmonella ...........................tja
Door Lizzy
sylvia schreef: nee ik denk het ook niet , als we nu een stukje kunnen vinden van de universiteit van Lutjebroek waar gezegd wordt dat rauw kippenvlees heel gevaarlijk is voor honden omdat ze dan dood gaan aan de salmonella ...........................tja
Jaaaaaa, dan nemen we het direct aan voor waarheid ;D!
Door sylvia
Lizzy schreef: Jaaaaaa, dan nemen we het direct aan voor waarheid ;D!
ja want het is een goeie universiteit hoor in Lutjebroek ;D
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door