Heb deze discussie vol interesse zitten lezen. Ook omdat Shane wat moet aankomen.
Maar ik besef me ineens, dat gewicht van hem dat ik maar steeds aanhou in mijn hoofd (15 kg). Dat is zijn gewicht van toen hij brokken en DUCK at. En nog allerlei tussendoortjes kreeg. Hij was toen niet te dik, maar best wel een stevig manneke. Hij had vooral een rond buikje, zijn achterhand is altijd al gespierd geweest, even als zijn voorhand.
Nu zit hij dus bijna een jaar op barf. Geen tussendoortjes meer en de enkele keer dat hij iets extra's krijgt, reken ik dat gewoon mee in zijn voedingsschema.
Hij zit er goed uit, zijn vacht is glad en prachtig glanzend en zijn spieren zie je nog beter zitten. Maar hij is dus wel afgevallen. Geen grammetje vet op zijn lijf. Zijn ribben kun je makkelijk voelen en als hij op zijn zij ligt of zich uitrekt dan zie je zijn ribben heel duidelijk. Ik krijg ook continu opmerkingen van jeetje wat ziet je hond er goed uit, maarre....is hij niet te mager?
En nu lees ik dit en begin ik me af te vragen of ik wel uit moet gaan van die 15 kg. Shane zijn lijfje heeft zo lang nodig gehad om te ontgiften, misschien is hij nu pas bezig zijn "gezonde" gewicht te bereiken. En misschien kan er wat bij, maar hoeft dat geen 2 kg te zijn. En misschien is het niet eens haalbaar om die 2 kg erbij te krijgen.
Nu ja..zomaar even wat mijmeringen hihi en zo lees ik iedere dag weer wat nieus op dit forum