Lizzy schreef: Nou, dit vind ik dan ook weer even helemaaaaal geen vergelijk. Het is gewoon statistisch bewezen (en ik blijf het gewoon maar zeggen) dat ongecastreerde teefjes behooooorlijk veel meer kans hebben op borstkanker.Als je puur hierop laat castreren moet je je teef voor de 6 maanden laten castreren met alle gevolgen van dien.
en die behooooorlijke kans behapt ook het groooooote deel van tumoren die niet kwaadaardig zijn.
Dat is geen grapje, dat is gewoon zo. Dat heeft voor een goed deel te maken met het feit dat de ongecastreerde teef 2 keer per jaar met een doelloze en zinloze (als ze niet gedekt wordt) loopsheid heeft te maken. En mijn persoonlijke mening is dat daar helemaal niets natuurlijks aan is. Ten eerste worden wolven maar 1 keer per jaar loops en ten tweede heeft de loopsheid van de wolven die niet gedekt worden een functie (om schijnzwanger te worden en mee te helpen de pups te voeden, indien nodig). En bij mensen-vrouwen hebben de borsten gewoonweg een functie. Al is het al 'alleen' een sexuele functie. Een mens laat om die reden haar borsten niet amputeren, omdat ze een functie hebben. Hoewel er natuurlijk vrouwen zijn die hun borsten om te voorkomen dat ze borstkanker krijgen wel laten amputeren. Maar dat is een ander verhaal natuurlijk.maar ook bij teven worden toch niet preventief de melkklieren weggehaald? als je het vergelijk wilt trekken dan zouden meisjes ook gecastreerd moeten worden voor de eerste ongesteldheid om borstkanker te voorkomen, borstkanker komt overigens ook bij mensen erg veel voor.
weet je hoeveel honden er aan kanker over lijden of kanker hebben anders dan melkklierkanker en weet je dat er heel veel teven met een melkklier tumor lopen en op hoge leeftijd overlijden aan wat anders
Dus eerlijk gezegd word ik lichterlijk kriegel als ik keer op keer zie staan dat het allemaal zo gewEldig natuurlijk is, die ongecastreerde teefjes. Het hebben van honden is sowieso een onnatuurlijke situatie. En als ik zie met hoeveel fanatisme mensen het niet castreren verdedigen: ik zou willen dat ze met zoveel fanatisme andere natuurlijke dingen zouden verdedigen....Wij hebben al vaker lekkere verhitte discussies gehad over dit onderwerp, dus ik val ook onder deze categorie volgens jou en ik denk bovenstaande ook, alleen denk ik dat mensen die zo fanatiek het vers pronmoten en tegen de ongezonde brok zijn, als die nou eens net zo fanatiek tegen medische ingrepen zouden zijn die geen medische maar een gemaks indicatie hebben. Dat het houden van huisdieren toch al onnatuurlijk is en het daarom rechtvaardigd dat je dus ook maar kan castreren omdat dit beter uitkomt,kun je dit ook trekken naar andere ingrepen.
En wij laten Linga mogelijk castreren. Wij gaan zeker te weten proberen dat niet te doen, maar het hangt allemaal af van hoe de huiselijke situatie hier wordt. Ik ga absoluut niet 2 keer per jaar 3 weken met een doodvervelende reu in huis zitten. Ik ga ook niet 2 keer per jaar 3 weken een van mijn honden ergens herplaatsen. En ik ga ook niet de ballen van Brutus eraf halen. Hij is nu 9 en hij kan niet meer onder narcose. En waarom heb ik dan toch een teef genomen? Omdat ik een derde hond wilde en omdat een reu erbij gewoonweg niet gaat bij Brutus. En ja, dat is super egoistisch. Net zo egoistisch als een ieder ander die besluit een hond te nemen die daar niet 200% voor is ingericht of op in is gesteld. En ik heb zelf zo het vermoeden dat we het hier over 90% (of meer) van de hondenbezitters hebben.Kijk en hier gaat het om, dit is puur de reden dat veel mensen hun teef laten castreren, omdat je iets wilt en de makkelijkste manier is om te castreren, daar hoef je niet het kanker verhaal bij te sleuren, en ook niet je te verschguilen achter volkstammen mensen die hun hond niet goed houden in jouw ogen, maar gewoon puur, ik castreer omdat dit mij het beste uitkomt, en aangezien dit een hond betreft heb je daar alle recht toe, tenslotte moet de hond zich aanpassen aan hoe de eigenaar hem hebben wil, en als dat voor jou een castratie betekent dan is dat zo, gewoon plain zonder alle excuses
Want even kijkende naar de dingen die ik mijn honden wel kan bieden: ik ben altijd thuis. Ik werkte fulltime en ben voor de honden parttime gaan werken (halve dagen). En ik werk vanaf thuis. Mijn honden gaan iedere dag twee keer per dag met mij naar het bos. Daar gaan we lekker spelen en rennen en zwemmen. Of fietsen. Daarnaast krijgen mijn honden alleen het beste van het beste te eten. Verder geef ik ze alle medische zorg die ze nodig hebben. Mijn honden zijn mijn prioriteit 1 in het leven. Oh ja, en Pinkel is gecastreerd..... Ik geloof dat ze een praatgroep wil oprichten voor zieilige gecastreerde teefjes.Ik geloof ook niet dat er ergens gesteld wordt dat je een slechte baas bent als je castreerd. En wat die praatgroep betreft, ik ken ook geen praatgroep van honden en katten die brokjes te eten krijgen .