Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door sylvia
Lizzy schreef: Nou, dit vind ik dan ook weer even helemaaaaal geen vergelijk. Het is gewoon statistisch bewezen (en ik blijf het gewoon maar zeggen) dat ongecastreerde teefjes behooooorlijk veel meer kans hebben op borstkanker.
Als je puur hierop laat castreren moet je je teef voor de 6 maanden laten castreren met alle gevolgen van dien.
en die behooooorlijke kans behapt ook het groooooote deel van tumoren die niet kwaadaardig zijn.
Dat is geen grapje, dat is gewoon zo. Dat heeft voor een goed deel te maken met het feit dat de ongecastreerde teef 2 keer per jaar met een doelloze en zinloze (als ze niet gedekt wordt) loopsheid heeft te maken. En mijn persoonlijke mening is dat daar helemaal niets natuurlijks aan is. Ten eerste worden wolven maar 1 keer per jaar loops en ten tweede heeft de loopsheid van de wolven die niet gedekt worden een functie (om schijnzwanger te worden en mee te helpen de pups te voeden, indien nodig). En bij mensen-vrouwen hebben de borsten gewoonweg een functie. Al is het al 'alleen' een sexuele functie. Een mens laat om die reden haar borsten niet amputeren, omdat ze een functie hebben. Hoewel er natuurlijk vrouwen zijn die hun borsten om te voorkomen dat ze borstkanker krijgen wel laten amputeren. Maar dat is een ander verhaal natuurlijk.
maar ook bij teven worden toch niet preventief de melkklieren weggehaald? als je het vergelijk wilt trekken dan zouden meisjes ook gecastreerd moeten worden voor de eerste ongesteldheid om borstkanker te voorkomen, borstkanker komt overigens ook bij mensen erg veel voor.
weet je hoeveel honden er aan kanker over lijden of kanker hebben anders dan melkklierkanker en weet je dat er heel veel teven met een melkklier tumor lopen en op hoge leeftijd overlijden aan wat anders
Dus eerlijk gezegd word ik lichterlijk kriegel als ik keer op keer zie staan dat het allemaal zo gewEldig natuurlijk is, die ongecastreerde teefjes. Het hebben van honden is sowieso een onnatuurlijke situatie. En als ik zie met hoeveel fanatisme mensen het niet castreren verdedigen: ik zou willen dat ze met zoveel fanatisme andere natuurlijke dingen zouden verdedigen....
Wij hebben al vaker lekkere verhitte discussies gehad over dit onderwerp, dus ik val ook onder deze categorie volgens jou en ik denk bovenstaande ook, alleen denk ik dat mensen die zo fanatiek het vers pronmoten en tegen de ongezonde brok zijn, als die nou eens net zo fanatiek tegen medische ingrepen zouden zijn die geen medische maar een gemaks indicatie hebben. Dat het houden van huisdieren toch al onnatuurlijk is en het daarom rechtvaardigd dat je dus ook maar kan castreren omdat dit beter uitkomt,kun je dit ook trekken naar andere ingrepen.
En wij laten Linga mogelijk castreren. Wij gaan zeker te weten proberen dat niet te doen, maar het hangt allemaal af van hoe de huiselijke situatie hier wordt. Ik ga absoluut niet 2 keer per jaar 3 weken met een doodvervelende reu in huis zitten. Ik ga ook niet 2 keer per jaar 3 weken een van mijn honden ergens herplaatsen. En ik ga ook niet de ballen van Brutus eraf halen. Hij is nu 9 en hij kan niet meer onder narcose. En waarom heb ik dan toch een teef genomen? Omdat ik een derde hond wilde en omdat een reu erbij gewoonweg niet gaat bij Brutus. En ja, dat is super egoistisch. Net zo egoistisch als een ieder ander die besluit een hond te nemen die daar niet 200% voor is ingericht of op in is gesteld. En ik heb zelf zo het vermoeden dat we het hier over 90% (of meer) van de hondenbezitters hebben.
Kijk en hier gaat het om, dit is puur de reden dat veel mensen hun teef laten castreren, omdat je iets wilt en de makkelijkste manier is om te castreren, daar hoef je niet het kanker verhaal bij te sleuren, en ook niet je te verschguilen achter volkstammen mensen die hun hond niet goed houden in jouw ogen, maar gewoon puur, ik castreer omdat dit mij het beste uitkomt, en aangezien dit een hond betreft heb je daar alle recht toe, tenslotte moet de hond zich aanpassen aan hoe de eigenaar hem hebben wil, en als dat voor jou een castratie betekent dan is dat zo, gewoon plain zonder alle excuses
Want even kijkende naar de dingen die ik mijn honden wel kan bieden: ik ben altijd thuis. Ik werkte fulltime en ben voor de honden parttime gaan werken (halve dagen). En ik werk vanaf thuis. Mijn honden gaan iedere dag twee keer per dag met mij naar het bos. Daar gaan we lekker spelen en rennen en zwemmen. Of fietsen. Daarnaast krijgen mijn honden alleen het beste van het beste te eten. Verder geef ik ze alle medische zorg die ze nodig hebben. Mijn honden zijn mijn prioriteit 1 in het leven. Oh ja, en Pinkel is gecastreerd..... Ik geloof dat ze een praatgroep wil oprichten voor zieilige gecastreerde teefjes.
Ik geloof ook niet dat er ergens gesteld wordt dat je een slechte baas bent als je castreerd. En wat die praatgroep betreft, ik ken ook geen praatgroep van honden en katten die brokjes te eten krijgen .
Laatst gewijzigd door sylvia op do 18 aug 2005, 08:38, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Laura2004
Lizzy schreef: Nou, dit vind ik dan ook weer even helemaaaaal geen vergelijk. Het is gewoon statistisch bewezen (en ik blijf het gewoon maar zeggen) dat ongecastreerde teefjes behooooorlijk veel meer kans hebben op borstkanker. Dat is geen grapje, dat is gewoon zo. Dat heeft voor een goed deel te maken met het feit dat de ongecastreerde teef 2 keer per jaar met een doelloze en zinloze (als ze niet gedekt wordt) loopsheid heeft te maken. En mijn persoonlijke mening is dat daar helemaal niets natuurlijks aan is. Ten eerste worden wolven maar 1 keer per jaar loops en ten tweede heeft de loopsheid van de wolven die niet gedekt worden een functie (om schijnzwanger te worden en mee te helpen de pups te voeden, indien nodig). En bij mensen-vrouwen hebben de borsten gewoonweg een functie. Al is het al 'alleen' een sexuele functie. Een mens laat om die reden haar borsten niet amputeren, omdat ze een functie hebben. Hoewel er natuurlijk vrouwen zijn die hun borsten om te voorkomen dat ze borstkanker krijgen wel laten amputeren. Maar dat is een ander verhaal natuurlijk.

Dus eerlijk gezegd word ik lichterlijk kriegel als ik keer op keer zie staan dat het allemaal zo gewEldig natuurlijk is, die ongecastreerde teefjes. Het hebben van honden is sowieso een onnatuurlijke situatie. En als ik zie met hoeveel fanatisme mensen het niet castreren verdedigen: ik zou willen dat ze met zoveel fanatisme andere natuurlijke dingen zouden verdedigen....

En wij laten Linga mogelijk castreren. Wij gaan zeker te weten proberen dat niet te doen, maar het hangt allemaal af van hoe de huiselijke situatie hier wordt. Ik ga absoluut niet 2 keer per jaar 3 weken met een doodvervelende reu in huis zitten. Ik ga ook niet 2 keer per jaar 3 weken een van mijn honden ergens herplaatsen. En ik ga ook niet de ballen van Brutus eraf halen. Hij is nu 9 en hij kan niet meer onder narcose. En waarom heb ik dan toch een teef genomen? Omdat ik een derde hond wilde en omdat een reu erbij gewoonweg niet gaat bij Brutus. En ja, dat is super egoistisch. Net zo egoistisch als een ieder ander die besluit een hond te nemen die daar niet 200% voor is ingericht of op in is gesteld. En ik heb zelf zo het vermoeden dat we het hier over 90% (of meer) van de hondenbezitters hebben.

Want even kijkende naar de dingen die ik mijn honden wel kan bieden: ik ben altijd thuis. Ik werkte fulltime en ben voor de honden parttime gaan werken (halve dagen). En ik werk vanaf thuis. Mijn honden gaan iedere dag twee keer per dag met mij naar het bos. Daar gaan we lekker spelen en rennen en zwemmen. Of fietsen. Daarnaast krijgen mijn honden alleen het beste van het beste te eten. Verder geef ik ze alle medische zorg die ze nodig hebben. Mijn honden zijn mijn prioriteit 1 in het leven. Oh ja, en Pinkel is gecastreerd..... Ik geloof dat ze een praatgroep wil oprichten voor zieilige gecastreerde teefjes.
Misschien is het wel overdreven, maar het is gewoon zo dat er wordt gedaan alsof (ook door dierenartsen) dat als je je hond niet steriliseert dat ze dan zeker weten kanker krijgt en dat is volgens mij niet zo.
En ik zeg ook niet dat ik Ziggy niet ga laten castreren. Want zoals jullie weten heeft zij heel erg veel last gehad van haar loopsheid. Ik vind alleen dat er zo makkelijk wordt gedacht over sterilisatie en alsof er alleen maar voordelen aan zitten (ik bedoel niet op bp maar door dierenartsen en heel veel hondenbezitters).
Ik bv. ben al een paar keer echt heel erg bekritiseerd door mensen omdat ik Ziggy niet heb laten steriliseren, want ik stel haar onnodig bloot aan allerlei ziektes, maar net of ze geen andere ziektes kan krijgen als ze geholpen is. Zo bedoel ik het meer.
Ik ben echt niet anti- steriliseren hoor. Als ik het nodig vind en als zie dat mijn hond niet blij en ziek is of er last van heeft dan laat ik haar zeker steriliseren.
Door oebaya
Nooit laten castreren voor de teef volwassen is in hormonale zin. Dan weet je ook het karakter, want bij een pittige teef loop je het risico dat ze agressief wordt na castratie.
Die tumoren die zich ontwikkelen, als je regelmatig je hond nakijkt, dan is castreren bij het 1e kleine knobbeltje vroeg genoeg.
Baarmoederontsteking is ook een risico, maar ook hier geldt: je hond in de gaten houden en opletten. Is het ernstig en steeds terugkerend, dan is castratie nodig.
Dat een loopse teef lastig is, is geen argument. Moet je geen teef nemen.
gr.
Nicolette
Door Laura2004
Lizzy schreef: Ja Helen, dat geldt voor JOU. Voor MIJ geldt dus mogelijk iets anders. Om te beginnen hebben wij een reu in huis. Jij niet.

En nee, natuurlijk snijden wij ook liever niet in een gezonde hond. Maar doen we dat wel: dan blijf ik erbij dat jij echt geen betere eigenaar bent als ik.

Ik heb ook nooit beweerd dat als je je teef laat castreren dat je dan een slechtere eigenaar bent, maar ik vind dat veel mensen gewoon heel makkelijk denken over het steriliseren van een teef. Ik hoor regelmatig mensen met een puppy(teef) zeggen dat ze al gesteriliseerd is, want ze hadden geen zin in die viezigheid in huis, dat is natuurlijk absurd en dat vind ik eigenlijk wel minder goede baasjes.
Door Laura2004
oebaya schreef:
gr.
Nicolette
Het is zeker lastig dat vind ik ook (zeker met een hitige reu in huis) , maar ik vind inderdaad ook dat je dat weet als je een teef neemt.
Door Lizzy
sylvia schreef: Als je puur hierop laat castreren moet je je teef voor de 6 maanden laten castreren met alle gevolgen van dien.
Dit is gewoon niet waar. Castreren voor de 1ste loopsheid reduceert het gevaar tot 0. Castreren voor de 2de loopsheid: is de kans nog steeds nihil. En aangezien castreren voor de 1ste loopsheid grote andere bezwaren met zich mee brengt (zoals het niet goed kunnen ontwikkelen van het skelet), zouden ze dit van mij mogen verbieden.
en die behooooorlijke kans behapt ook het groooooote deel van tumoren die niet kwaadaardig zijn.maar ook bij teven worden toch niet preventief de melkklieren weggehaald?
Omdat dat niet meer nodig is. Omdat de kans op borstkanker 0 tot nihil is. Hoef je ook geen melklijsten meer weg te halen he. Dat moet wel bij teven waarbij kwaadaardige borstkanker geconstateerd is.
als je het vergelijk wilt trekken dan zouden meisjes ook gecastreerd moeten worden voor de eerste ongesteldheid om borstkanker te voorkomen, borstkanker komt overigens ook bij mensen erg veel voor.
Syl, ik vind deze vergelijking echt helemaal nergens op slaan en dat heb ik je al meer gezegd. We hebben het hier over honden en niet over mensen.
weet je hoeveel honden er aan kanker over lijden of kanker hebben anders dan melkklierkanker en weet je dat er heel veel teven met een melkklier tumor lopen en op hoge leeftijd overlijden aan wat anders
Ja. En die cijfers heb jij ook.
Wij hebben al vaker lekkere verhitte discussies gehad over dit onderwerp, dus ik val ook onder deze categorie volgens jou en ik denk bovenstaande ook, alleen denk ik dat mensen die zo fanatiek het vers pronmoten en tegen de ongezonde brok zijn, als die nou eens net zo fanatiek tegen medische ingrepen zouden zijn die geen medische maar een gemaks indicatie hebben.
Ja, en ik dacht dat we de laatste keer een redelijke 'understanding' hadden bereikt. Maar dat is niet het geval, zie ik.
Dat het houden van huisdieren toch al onnatuurlijk is en het daarom rechtvaardigd dat je dus ook maar kan castreren omdat dit beter uitkomt,kun je dit ook trekken naar andere ingrepen.
Want? Ik zie dat niet hoor. Ik zie ook niet waarom je er iets anders bij zou halen.
Kijk en hier gaat het om, dit is puur de reden dat veel mensen hun teef laten castreren, omdat je iets wilt en de makkelijkste manier is om te castreren, daar hoef je niet het kanker verhaal bij te sleuren, en ook niet je te verschguilen achter volkstammen mensen die hun hond niet goed houden in jouw ogen, maar gewoon puur, ik castreer omdat dit mij het beste uitkomt, en aangezien dit een hond betreft heb je daar alle recht toe, tenslotte moet de hond zich aanpassen aan hoe de eigenaar hem hebben wil, en als dat voor jou een castratie betekent dan is dat zo, gewoon plain zonder alle excusesIk geloof ook niet dat er ergens gesteld wordt dat je een slechte baas bent als je castreerd. En wat die praatgroep betreft, ik ken ook geen praatgroep van honden en katten die brokjes te eten krijgen .
Daar ben ik het gewoon niet mee eens. Volksstammen mensen gaan gewoon naar de DA, lezen niet op Internet en krijgen te horen dat ze hun hond beter kunnen laten castreren omdat de kans op borstkanker vergroot is en omdat de kans op baarmoederontsteking op oudere leeftijd groot is (en dit gevaarlijk kan zijn). En mensen die hun hond aan borstkanker of baarmoederontstekingen verloren hebben: die laten zeer zeker om deze reden hun hond castreren (ik heb zo een aantal vrienden. Want de cijfers liegen echt niet allemaal hoor).

Deze mensen laten niet om het gemak hun hond castreren. Deze mensen doen dat op indicatie van hun DA.

Ik daar in tegen laat uit puur gemakzucht mijn hond castreren (en dat ze dan minder kans hebben op kanker is mooi meegenomen).

En dat laatste (over Pinkel's Praat Clubje) was een grapje. Dat had ik er misschien even mij moeten vermelden. Hoewel Pinkel niet echt hinder ondervindt van haar castratie. Dat zit volgens mij meer tussen de oren van de eigenaar.
Laatst gewijzigd door Lizzy op do 18 aug 2005, 09:08, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Lizzy
oebaya schreef: Nooit laten castreren voor de teef volwassen is in hormonale zin. Dan weet je ook het karakter, want bij een pittige teef loop je het risico dat ze agressief wordt na castratie.
Die tumoren die zich ontwikkelen, als je regelmatig je hond nakijkt, dan is castreren bij het 1e kleine knobbeltje vroeg genoeg.
Baarmoederontsteking is ook een risico, maar ook hier geldt: je hond in de gaten houden en opletten. Is het ernstig en steeds terugkerend, dan is castratie nodig.
gr.
Nicolette
Dat maak jij toch niet uit zeg!
Door Lizzy
Laura2004 schreef: Ik heb ook nooit beweerd dat als je je teef laat castreren dat je dan een slechtere eigenaar bent, maar ik vind dat veel mensen gewoon heel makkelijk denken over het steriliseren van een teef. Ik hoor regelmatig mensen met een puppy(teef) zeggen dat ze al gesteriliseerd is, want ze hadden geen zin in die viezigheid in huis, dat is natuurlijk absurd en dat vind ik eigenlijk wel minder goede baasjes.
Ja, ben ik met je eens.
Door Helen
Lizzy schreef: Ja Helen, dat geldt voor JOU. Voor MIJ geldt dus mogelijk iets anders. Om te beginnen hebben wij een reu in huis. Jij niet.

En nee, natuurlijk snijden wij ook liever niet in een gezonde hond. Maar doen we dat wel: dan blijf ik erbij dat jij echt geen betere eigenaar bent als ik.

O, maar dat wilde ik ook helemaal niet zeggen. Ik wilde alleen zeggen dat ik ook een gecastreerde teef heb en dat ik daar karaktertechnisch spijt van heb en dat de huidige teef intact blijft zolang dat gaat.
Ik ben helemaal niet zo fel tegen castreren. Liever niet, maar als er goede argumenten zijn om je teef te castreren, dan is dat zo.
Laatst gewijzigd door Helen op do 18 aug 2005, 09:03, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Lizzy
Laura2004 schreef: Misschien is het wel overdreven, maar het is gewoon zo dat er wordt gedaan alsof (ook door dierenartsen) dat als je je hond niet steriliseert dat ze dan zeker weten kanker krijgt en dat is volgens mij niet zo.
En ik zeg ook niet dat ik Ziggy niet ga laten castreren. Want zoals jullie weten heeft zij heel erg veel last gehad van haar loopsheid. Ik vind alleen dat er zo makkelijk wordt gedacht over sterilisatie en alsof er alleen maar voordelen aan zitten (ik bedoel niet op bp maar door dierenartsen en heel veel hondenbezitters).
Ik bv. ben al een paar keer echt heel erg bekritiseerd door mensen omdat ik Ziggy niet heb laten steriliseren, want ik stel haar onnodig bloot aan allerlei ziektes, maar net of ze geen andere ziektes kan krijgen als ze geholpen is. Zo bedoel ik het meer.
Ik ben echt niet anti- steriliseren hoor. Als ik het nodig vind en als zie dat mijn hond niet blij en ziek is of er last van heeft dan laat ik haar zeker steriliseren.
Ja, ben ik ook helemaal met je eens. Ik vind het eerlijk gezegd behoorlijk schandalig als je bekritiseert wordt omdat je je hond niet laat castreren. Dat zijn gewoon doorgeslagen toestanden en daar houd ik ook niet van. Het is natuurlijk ook onzin dat je alle kans op kanker verkleind wanneer je de hond castreert. Dat zou mooi zijn natuurlijk! Was het maar zo! Maar da's complete onzin. Ik vind ook dat er niet lichtvaardig over moet worden gedacht.
Laatst gewijzigd door Lizzy op do 18 aug 2005, 09:06, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Lizzy
Helen schreef: O, maar dat wilde ik ook helemaal niet zeggen. Ik wilde alleen zeggen dat ik ook een gecastreerde teef heb en dat ik daar karaktertechnisch spijt van heb en dat de huidige teef intact blijft zolang dat gaat.
Ik ben helemaal niet zo fel tegen castreren. Liever niet, maar als er goede argumenten zijn om je teef te castreren, dan is dat zo.
Ja, maar wie en op welke grond bepaald of het goede argumenten zijn?

Ik bedoel, als mensen hun hond laten castreren omdat het zo'n kledderboel is: dan vind ik dat geen goed argument. Als mensen hun hond laten castreren om dezelfde redenen als die ik heb: dan vind ik dat een prima argument. Maar jij kan daar wel eens een heel andere mening over hebben. Toch? En wie heeft dan meer gelijk?
Door Helen
Lizzy schreef: Ja, maar wie en op welke grond bepaald of het goede argumenten zijn?

Ik bedoel, als mensen hun hond laten castreren omdat het zo'n kledderboel is: dan vind ik dat geen goed argument. Als mensen hun hond laten castreren om dezelfde redenen als die ik heb: dan vind ik dat een prima argument. Maar jij kan daar wel eens een heel andere mening over hebben. Toch? En wie heeft dan meer gelijk?
De eigenaar. Want het is zijn hond, die leeft in zijn huis. Al valt bij iedere eigenaar mijns inziens het argument "het is een kliederboel" finaal weg. Daar had je maar van tevoren aan moeten denken.
Door geer
He, ga ik zodirect op vakantie, beginnen jullie deze leuke discussie! :( ;D
Door sylvia
Lizzy schreef: Dit is gewoon niet waar. Castreren voor de 1ste loopsheid reduceert het gevaar tot 0. Castreren voor de 2de loopsheid: is de kans nog steeds nihil. En aangezien castreren voor de 1ste loopsheid grote andere bezwaren met zich mee brengt (zoals het niet goed kunnen ontwikkelen van het skelet), zouden ze dit van mij mogen verbieden.
nee, oneens, de kans tot nul reduceren kan alleen voor de eerste loopsheid, daarna is er al een verhoogde kans, en daar doe je het dan toch voor, om de kans op....weg te halen.
Omdat dat niet meer nodig is. Omdat de kans op borstkanker 0 tot nihil is. Hoef je ook geen melklijsten meer weg te halen he. Dat moet wel bij teven waarbij kwaadaardige borstkanker geconstateerd is.
juist het wel of niet preventief amputeren van vrouwenborsten slaat dan ook nergens op
Syl, ik vind deze vergelijking echt helemaal nergens op slaan en dat heb ik je al meer gezegd. We hebben het hier over honden en niet over mensen.
Dit was een reactie op jouw eigen stukje over het amputeren van borsten,
Ja. En die cijfers heb jij ook
Ik heb denk ik andere cijfers
.Ja, en ik dacht dat we de laatste keer een redelijke 'understanding' hadden bereikt. Maar dat is niet het geval, zie ik.
Nou ja wat een rare opmerking van jou,jij hebt dus begrepen dat ik ineens pro castreren ben en het dus eens ben met zo'n fanatieke pro castratie reactie .
Dan heb je dat dus verkeerd begrepen. Waar wij een understanding in hadden was dat ik vind dat jij geen slechte honden baas bent omdat je na veel overwegen toch kiest voor castratie . en als ik een ander ras zou fokken dan een spaniel dat jij ongeacht of je voor castratie zou kiezen ten alle tijden een hond van mij zou kunnen kopen.
Maar nee als de understanding is dat ik mijn mening over castreren hier niet meer mag neerzetten dan hadden wij geen understanding, want ik ben nog steeds tegen zomaar castreren zonder dat ik de baasjes die dat wel doen nou slecht vind voor hun honden.Dat ik daar tegen ben bewijst geloof ik wel dat mijn teven op Bunny na gewoon intact zijn, en dat is mijn keus mede omdat castratie voor een spaniel desastreuze gevolgen heeft voor de vacht en dus ook de huid. Een spaniel laat aan de buitenkant zien dat er van binnen iets niet meer loopt zoals zou moeten na een castratie

Want? Ik zie dat niet hoor. Ik zie ook niet waarom je er iets anders bij zou halen.
Het gebeurt niet anders als dat er van alles bijgehaald wordt in deze discussie
Daar ben ik het gewoon niet mee eens. Volksstammen mensen gaan gewoon naar de DA, lezen niet op Internet en krijgen te horen dat ze hun hond beter kunnen laten castreren omdat de kans op borstkanker vergroot is en omdat de kans op baarmoederontsteking op oudere leeftijd groot is (en dit gevaarlijk kan zijn). En mensen die hun hond aan borstkanker of baarmoederontstekingen verloren hebben: die laten zeer zeker om deze reden hun hond castreren (ik heb zo een aantal vrienden. Want de cijfers liegen echt niet allemaal hoor).
De meeste DA's hebben castratie als standaard op het menu staan, daarbij hebben ze een leuke bangmakerij verhaal om de mensen vooral tot castreren aan te sporen en soms gaan ze zelfs zover om mensen voor slechte eigenaar uit te maken als ze niet castreren liefst met een maand of 6. die dierenartsen adviseren ook dat brok beter is dan vers, ergo dat vers gewoon gevaarlijk isvoor je hond en dat je als baasje ook niet spoort als je dat geeft en dat jaarlijks je hond vol vacinaties spuiten ook hoort als je een goede baas bent
Deze mensen laten niet om het gemak hun hond castreren. Deze mensen doen dat op indicatie van hun DA.
ja alleen heeft diezelfde da ze in 99% van de gevallen niet op de nadelen gewezen en dat die nadelen ook heel reeel zijn
Ik daar in tegen laat uit puur gemakzucht mijn hond castreren.
Jij laat je hond misschien casteren omdat je die hond anders niet kunt hebben, en ik denk dat linga bij jou gecastreerd beter zit dan bij sommige andere mensen ongecastreerd dat is de point niet. Je geeft nu zelf ook al aan dat je niet laat castreren om die kans op melklijstkanker te voorkomen , maar alleen als het niet gaat met Brutus, dus als dat wel allemaal gaat laat je haar niet castreren dat betekent ook dat je je gedachten over castratie al hebt bijgesteld op vorig jaar en dat je inderdaad heel veel de voor en tegens hebt afgewogen.

Met mijn ras is deze optie er eigenlijk al gewoon niet omdat spaniels gewoon heel veel nadeel ondervinden van de castratie meer dan welk ander ras, zou ik een ander ras hebben en zou de situatie zo zijn dat de loopsheid van mijn hond voor grote problemen zou zorgen dan liet ik haar ook casteren (o, kijk, daar is onze understanding geloof ik)
En dat laatste was een grapje. Dat had ik er misschien even mij moeten vermelden. Hoewel Pinkel niet echt hinder ondervindt van haar castratie. Dat zit volgens mij meer tussen de oren van de eigenaar.

Geld dat niet voor het meeste wat wij onze honden en katten toedichten, huisdieren zijn primair een scherm waar wij onze ideeen en gevoelens op projecteren, en met een beetje fantasie denken wij te weten wat ze denken en voelen, terwijl de meeste gewoon wachten op een bak voer , tot ze naar buiten gaan en gewoon hun leven leven zoals het op hun pad komt zonder enig plan of spijt, ongeacht of ze gecastreerd zijn (ze weten niet eens dat er wat mist, ze weten alleen dat ze een keer wakker werden met pijn in de buik)

maar eeeeh kvind je nog steeds een geweldig wijf hoor ;D
Laatst gewijzigd door sylvia op do 18 aug 2005, 09:36, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Lizzy
Syl, misschien moet je even 1 pagina terug. Ik begon niet over vrouwenborsten. Ik reageerde op Laura.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door