Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Truus
;DBedankt voor jullie wachten :-*Echt lief!

Vanmiddag dus foto's gemaakt van de rug en heupen.
Heupen zijn goed en de rug was minimaal een kleine vernauwing tussen de 4e en 5e lendewervel te zien.
Bij de heupfoto had hij veel pijn en gelukkig mocht Harry met schort aan erbij zijn. Ik stond er met de vingers in de oren op afstand bij. zo jankte hij. Voor de rest ging het hartstikke goed.
De prednisoninjectie moet nu z'n werk gaan doen. De D.A. neemt kontakt op met de praktijk Dierfysiotherapie.We willen in ieder geval een gesprek daar en kijken wat de mogelijkheden zijn.
Woensdag moeten we even laten weten hoe het gaat.
Tot zover ;). Timo ligt uit te rusten van het woellige dagje.
Door Lizzy
Pfff, blij van je te horen Truus! OK, dus toch een zenuwbeklemming... Arm ventje... Nou maar hopen dat hij zich morgen al een stuk beter voelt! (bij Whoofer ging dat behoooorlijk snel op de prednison)!

Dikke knuffels voor Timo!
Door Truus
Lizzy schreef: Pfff, blij van je te horen Truus! OK, dus toch een zenuwbeklemming... Arm ventje... Nou maar hopen dat hij zich morgen al een stuk beter voelt! (bij Whoofer ging dat behoooorlijk snel op de prednison)!

Dikke knuffels voor Timo!
Hoelang gaat dat duren eer je verbetering kan zien? Timo loopt nog als een oud mannetje.
Door 202spots
Truus schreef: Hoelang gaat dat duren eer je verbetering kan zien? Timo loopt nog als een oud mannetje.
Bij Cis was het bijna gelijk al nadat ze 'n shot had gehad.....in ieder ging het de volgende dag 'n heel stuk beter.
Hoop dat het bij Timo ook vlug is te merken!
Door Truus
202Spots schreef: Bij Cis was het bijna gelijk al nadat ze 'n shot had gehad.....in ieder ging het de volgende dag 'n heel stuk beter.
Hoop dat het bij Timo ook vlug is te merken!
O.K. geduld-geduld ::) ;D.

Is niet m'n sterkste kant in dit geval.
Door Doedels
Arme Timo, hopelijk gaat de prednison nu z'n werk doen. Een vernouwing dus. Ik hoop dat de fysio kan helpen. In ieder geval fijn dat je nu duidelijkheid hebt en je kunt richten op de oplossing van het probleem.
Door Truus
Doedels schreef: Arme Timo, hopelijk gaat de prednison nu z'n werk doen. Een vernouwing dus. Ik hoop dat de fysio kan helpen. In ieder geval fijn dat je nu duidelijkheid hebt en je kunt richten op de oplossing van het probleem.
Ja dat hopen wij ook ! ;)
Door Truus
Lizzy schreef: Bij Whoofer was haar rug ook een dag erna al een stuk beter!
JIPPIE!!!!!! Er is hoop :D. Wat vind je van nu Hypericum met Arnica? Of beter Herniavetsum?
Door Lizzy
Truus schreef: JIPPIE!!!!!! Er is hoop :D. Wat vind je van nu Hypericum met Arnica? Of beter Herniavetsum?
Ja, er is zeker hoop hoor :-*!

Het 'enige' wat herniavetsem meer bevat is nux vomica. Verder zit er ook arnica en hypericum in. Dit over nux v.:

"Nux vomica D6: Beïnvloed de prikkeldrempel in het ruggemerg. Daardoor zal het ook een positieve invloed hebben op de functie van de zenuwen vanuit het ruggemerg. Dit heeft een positief effect op problemen met ontlasting en urineproduktie".
Door Ine
Jeetje Truus, ik hoop, dat die prednison dan snel aanslaat en dat Fysio kan helpen!
Geef je die dappere Dodo/Timo een lieve knuf van mij? :-*
Door Femke
hey lieve truus!
Ik zit hier mega te duimen dat Timo snel opknapt....
heb je pijnstillers gekregen voor Timo? Anders moet je misschien salisprin geven, dat is een pijnstiller op natuurlijke basis.

Geef hem nog maar een knuffeltje van me, als er nog één bij past.

Mij heeft osteopathie trouwens goed geholpen met m'n hernia, misschien is dat wat voor Timo? Ik roep ook maar wat hoor....... :-\
Door Truus
ine schreef: Jeetje Truus, ik hoop, dat die prednison dan snel aanslaat en dat Fysio kan helpen!
Geef je die dappere Dodo/Timo een lieve knuf van mij? :-*
Heb ik gedaan ;D, knuffelen vindt hij heerlijk!
Heb net contact gehad met de fysiotherapeute, het lijkt me een aardig mens. Ze geeft ook fysio bij paarden en andere gezelschapsdieren. We krijgen dan ook huiswerk mee enzo. Herniavetsum vindt ze prima! Ik ben benieuwd. Na woensdag gaan we haar bellen voor een afspraak.
Allemaal weer hoopvol dus. ;)
Door Truus
Femke schreef: hey lieve truus!
Ik zit hier mega te duimen dat Timo snel opknapt....
heb je pijnstillers gekregen voor Timo? Anders moet je misschien salisprin geven, dat is een pijnstiller op natuurlijke basis.

Geef hem nog maar een knuffeltje van me, als er nog één bij past.

Mij heeft osteopathie trouwens goed geholpen met m'n hernia, misschien is dat wat voor Timo? Ik roep ook maar wat hoor....... :-\
Er passen nog wel 1000000000000.... knuffeltjes bij hoor Femke :-*
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door