<<Kan Nelly......soms worden bepaalde groenten beter verdragen door de ene of de andere hond....<<
Paul,
Hier komen we terug op het g/f mix verhaal.
Als je je hond, grote lappen pens , grote lappen spiervlees of grote hele stukken orgaan geeft die je door gf mix haalt, dan schudden de meeste honden de gf mix eraf.
Dat gebeurd hier ook. Een van de twee eet zelfs kompleet niet als er wat gf mix , of te veel gf mix door de fijn gesneden vleesstukken word gedraaid en hij er ze niet kan afschudden.
Volgens mij weigeren ze gewoon te eten omwille van de groente die erdoor gedraaid worden, niet omwille van de rest van de samenstelling.
<<Wat verder een reden kan zijn voor het niet of slecht eten na verloop van tijd is 'verzadiging'. De hond heeft geen hongergevoel meer en vindt het wel best.
Soms zakt mijn broek af van de hoeveelheden voer die in een hond gegooid worden.... (zeg niet dat dat hier ook het geval is maar is wel vaak de oorzaak van het niet meer willen eten).<<
Ben ik het volledig mee eens, vandaar ook mijn reactie op het verhaal van Luc wat ie heeft ondervonden bij zijn bezoek aan die fokster in Groot Brittanie, een karige voeding, je hond dient niet altijd dat verzadigde gevoel te hebben .
Beter een of zelfs twee dagen overslaan dan het erin willen proppen , als mijn honden niet direkt aan hun maaltijd beginnen dan gaat onverbiddelijk de pot terug weg , minstens voor 24 uur, soms zelfs voor twee dagen als het moet.
gr.
Roger.