Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door roger
<<Kan Nelly......soms worden bepaalde groenten beter verdragen door de ene of de andere hond....<<

Paul,

Hier komen we terug op het g/f mix verhaal.
Als je je hond, grote lappen pens , grote lappen spiervlees of grote hele stukken orgaan geeft die je door gf mix haalt, dan schudden de meeste honden de gf mix eraf.

Dat gebeurd hier ook. Een van de twee eet zelfs kompleet niet als er wat gf mix , of te veel gf mix door de fijn gesneden vleesstukken word gedraaid en hij er ze niet kan afschudden.

Volgens mij weigeren ze gewoon te eten omwille van de groente die erdoor gedraaid worden, niet omwille van de rest van de samenstelling.

<<Wat verder een reden kan zijn voor het niet of slecht eten na verloop van tijd is 'verzadiging'. De hond heeft geen hongergevoel meer en vindt het wel best.
Soms zakt mijn broek af van de hoeveelheden voer die in een hond gegooid worden.... (zeg niet dat dat hier ook het geval is maar is wel vaak de oorzaak van het niet meer willen eten).<<

Ben ik het volledig mee eens, vandaar ook mijn reactie op het verhaal van Luc wat ie heeft ondervonden bij zijn bezoek aan die fokster in Groot Brittanie, een karige voeding, je hond dient niet altijd dat verzadigde gevoel te hebben .
Beter een of zelfs twee dagen overslaan dan het erin willen proppen , als mijn honden niet direkt aan hun maaltijd beginnen dan gaat onverbiddelijk de pot terug weg , minstens voor 24 uur, soms zelfs voor twee dagen als het moet.

gr.
Roger.
Laatst gewijzigd door roger op di 30 dec 2003, 13:57, 1 keer totaal gewijzigd.
Door roger
<<Tja, aan die verzadiging had ik ook zitten denken, dus had ik er al wat vanaf gehaald. Zo'n 500 gr CB ipv 750 gr per dag en 's avonds een geitenribje-met-vlees o.i.d. Bij lange na niet de hoeveelheid die ze van BB at. Ze is nu wel mooi slank, moet ik zeggen ;D.<<

Volgens mij gewoon groenten eruit Janet, meer niet.
Zie mijn vorige posting.

gr.
roger.
Laatst gewijzigd door roger op di 30 dec 2003, 14:02, 1 keer totaal gewijzigd.
Door crutz
[quote="roger"]
<<Tja, aan die verzadiging had ik ook zitten denken, dus had ik er al wat vanaf gehaald. Zo'n 500 gr CB ipv 750 gr per dag en 's avonds een geitenribje-met-vlees o.i.d. Bij lange na niet de hoeveelheid die ze van BB at. Ze is nu wel mooi slank, moet ik zeggen ;D.<<

Volgens mij gewoon groenten eruit Janet, meer niet.
Zie mijn vorige posting.

gr.
roger.
[/quote]

dat zou inderdaad de reden kunnen zijn dat het niet zo goed gegeten wordt,
eigenlijk nog nooit over nagedacht,
maar nu je het zegt,
Damien is inderdaad ook niet zo weg van mn gft mixjes die ik zelf maak

en inderdaad in de CB zit natuurlijk ook groente itt in de BB ;D
Door jeanne
Ik moet zeggen, dat ik geen verschil in gretigheid merk, ik heb een tijd bibi gevoerd, en nu al een hele tijd carnibest. Ze vliegt nog steeds op de bak af!
Alleen is ze, sinds ze carnibest eet, dunner geworden. Ze krijgt dezelfde hoeveelheid als voorheen met de bibi.
Maar ik vind ze goed zo, ik hou niet van dikke honden.
Een keer in de week, meestal zaterdag of zondag, dan sla ik de maaltijd 'smorgens over. Hoor je ze ook niet om klagen hoor. Volgens mij weet ze dat er savonds dan iets extra lekkers op het menu staat ;D

Die basset van mijn vriendin spuugde na de eerste maaltijd alle carnibest weer uit en weigerde daarna nog cb te eten. Nu, na een paar maanden, is ze weer begonnen en heeft de hond 'gefopt'. Ze deed net of ze gehakt aan het klaarmaken was (was ze ook) maar daarnaast stond de carnibest te ontdooien. Gehakt was ze altijd wild op, en dus gaf zu nu een stiekum een hapje carnibest. Hap slik weg, was het :o Uit voorzorg blancheert ze het nog wel even, maar ze vreet de hele bak sinds een week leeg! Laatst belde ze me op om te zeggen dat ze het rauw had gegeten, en dat ze een pond pens naar binnen had gewerkt. Ze wist niet dat haar hond zo kon schrokken, hahahahahaha. Nu maar hopen dat het zo blijft.
Door Laura W
Molina is dol op alle vers-vlees-maaltijden, maar brokken vind ze niet te pruimen. Rodi, Duck, Carnibest, het gaat er allemaal in als koek. Met brokken hoef ik echt niet aan te komen. ;) Ik heb ook nooit heet water of zo hoeven te gebruiken, vanaf de eerste keer eet ze het vlees hartstikke goed.

Daarvoor kreeg ze brok en at ze bijna niets. Wat ze at was duidelijk met weinig zin. Het gekke is dat als ze de kans krijgt, ze wel de kattebrokjes uit de bakjes eet. ??? Gras bij de buren is zeker groener.

Groetjes Laura.
Door Nelly
Dank voor alle reacties. En Paul, het probleem voor mij is ook eigenlijk niet dat Angel niet alles eet, daar ben ik heel gemakkelijk in, hoef je het niet? Jammer dan! Volgende keer beter! Geloof ook eerlijk gezegd niet dat er sprake is van verzadiging; om te beginnen zijn ze allebei alles behalve te vet. Je hebt Angel zelf gezien, en Ashley is màger, vergeleken bij haar. Verder zijn ze allebei ook echt hongerig, Angel eigenlijk nog erger dan Ashley, zij zit echt te draaien en te janken als ik het voer in de bakken doe. Zet ik de bak neer, ruikt ze lam-rijst, zie je haar gewoon terugdeinzen met zo'n YUK-gezicht. Ashley is wat dàt betreft helemaal geen probleem, die vreet gewoon alles, maar ja, die diarree hè. Al die maanden dat-ie bibi kreeg niks, prachtige ontlasting. En nu in die paar weken cb al 3x. En niet alleen 'n beetje slappe poep, nee, echte diarree, ook 's nachts binnen. En stìnken :-X
Door diana
ze lusten hier alle soorten carnibest.
maar aten ook de bibi soorten allemaal.
kan je niet proberen er wat pens door te doen ?? schijfje rodi of smuldier???
ze hebben hier van carnibest wel minder nodig dan van bibi.
Door qyan
[quote="diana"]
ze lusten hier alle soorten carnibest.
maar aten ook de bibi soorten allemaal.
kan je niet proberen er wat pens door te doen ?? schijfje rodi of smuldier???
ze hebben hier van carnibest wel minder nodig dan van bibi.

[/quote]

diaan, qyan eet het op het moment ook niet hoor, verwend kreng >:(
maar als ik daar weer aan ga beginnen, dingen erdoor mengen, dan is het eind weer zoek.
er gaat niets meer bij en een ander merk krijgt ie niet meer, hij vreet het maar en anders leidt ie maar honger ;)
Door Janet
Tja, ik heb van CB al minder gegeven en voor de smaak BB fytomix er door heen. Dan gaat het er wel in, maar niet van harte. En uiteindelijk is het toch de bedoeling dat er geen smaakmakers doorheen hoeven, naar mijn idee. Maar dát werkt dus niet :'(.
Door Lizzy
Nou ja, het kan gewoon zijn dat er iets zit (misschien de groente misschien iets anders) waar de honden aan moeten wennen of gewoon niet te pruimen vinden. Ik maak hier ook wel dingen die de honden gewoon niet lekker vinden. Pinkel lust geen kippenlever. Dus, als ik ergens kippenlever doorheen doe, dan staat ze gewoon te rillen van ellende. Kalfsvlees vinden ze hier alle drie niet te pruimen. Ik moet er schellevislever doorheen doen willen ze het eten..... Pinkel en Whoofer zijn dol op groentes, Brutus vindt het niet echt lekker. Brutus en Pinkel lusten geen biogarde yoghurt. Pinkel is weer niet echt dol op ei. Brutus vindt zijn granenpap momenteen NIET TE KNAGEN en dat weigert hij categorisch. Dus ja, schiet mij maar lek! Al die honden die vers/rauw krijgen zijn verwend en/of vinden bepaalde dingen gewoon niet te eten.

En daarnaast ben ik het ook wel met Paul eens. De meeste honden zijn te dik en krijgen teveel eten. Oh Roger, even ter informatie voor jou: je weet dat mijn honden bijna 1 kilo per dag per hond naar binnen werkte he (de Dalmaten). Nou... ehhhh..... ze zijn inmiddels alle drie te dik... (ook de Basset dus, maar die was altijd al een beetje aan de maat). INEENS! ECHT! We hebben de hoeveelheid voeding behooooorlijk terug geschroefd en zitten nu ongeveer op 600 a 700 gram (Dalmaten dan he - Whoofer krijgt nog minder maar die kreeg al minder). Vinden jullie het niet raar? Ruim 3 jaar lang heel magere honden gehad. Ze waren eigenlijk altijd te dun op 1 kilo voer per dag per hond. En INEENS worden ze op 1 kilo te dik! Dezelfde hoeveelheid beweging enzo... Raar he?

Groetjes, Lizzy
Door qyan
van qyan was het eigenlijk wel te verwachten ;D had gehoopt van niet, maar dus toch ;)
die wil volgens mij gewoon iedere maand wat anders.
maar ik geef niet meer toe, hoeft ook niet, want hij is niet ziek
Door Nelly
Goh, Lizzy ik vind 1 kg vlees voor een Dalmaat echt veel hoor! Als ik kijk wat ik mijn honden geef :-\ Ashley is bijna 70 cm. schofthoogte en weegt 42 kg, zou er wel 45 mogen wegen, maar ja, die spondylose hè. Hij krijgt 850 gr. cb of bibi. Angel heb je zelf gezien, heb haar nog nooit echt gemeten en/of gewogen, maar schat haar tussen de 60 en 65 cm. hoog en tussen de 30 en 35 kg. zwaar. Zij krijgt 650 gr. cb of bibi. Dus dat lijkt me dan niet teveel, vooral als je weet dat ze hier héél buiten lopen en stoeien en rennen.
Wat dat lekker maken betreft, ik heb ook al geprobeerd om het voer "op te leuken" door er fyto van bibi of kruidenmix van cb door te doen. Of door het te mengen met het natuurvoer, omdat ik weet dat ze dat wèl lekker vindt. Had je gedacht, staat ze de lam-rijst er gewoon uit te vissen en dat legt ze rondom haar bak. Dat mag Ashley naderhand opeten ;)
Door Janet
[quote="Nelly"]Wat dat lekker maken betreft, ik heb ook al geprobeerd om het voer "op te leuken" door er fyto van bibi of kruidenmix van cb door te doen. Of door het te mengen met het natuurvoer, omdat ik weet dat ze dat wèl lekker vindt. Had je gedacht, staat ze de lam-rijst er gewoon uit te vissen en dat legt ze rondom haar bak. Dat mag Ashley naderhand opeten ;)
[/quote] ??? Dat deed Kali ook... alleen zijn er hier alleen maar muizen met wie ze het kan delen (al vinden die muizen dat niet echt erg, geloof ik ;D).
Door ine
[quote="Nelly"]
Goh, Lizzy ik vind 1 kg vlees voor een Dalmaat echt veel hoor! Als ik kijk wat ik mijn honden geef :-\ Ashley is bijna 70 cm. schofthoogte en weegt 42 kg, zou er wel 45 mogen wegen, maar ja, die spondylose hè. Hij krijgt 850 gr. cb of bibi. Angel heb je zelf gezien, heb haar nog nooit echt gemeten en/of gewogen, maar schat haar tussen de 60 en 65 cm. hoog en tussen de 30 en 35 kg. zwaar. Zij krijgt 650 gr. cb of bibi. Dus dat lijkt me dan niet teveel, vooral als je weet dat ze hier héél buiten lopen en stoeien en rennen.
Wat dat lekker maken betreft, ik heb ook al geprobeerd om het voer "op te leuken" door er fyto van bibi of kruidenmix van cb door te doen. Of door het te mengen met het natuurvoer, omdat ik weet dat ze dat wèl lekker vindt. Had je gedacht, staat ze de lam-rijst er gewoon uit te vissen en dat legt ze rondom haar bak. Dat mag Ashley naderhand opeten ;)
[/quote]
Afgezien van de diarree die jouw hond heeft, vind ik het best nog veel, wat ze krijgen!
Joop weegt 44 kilo en krijgt 750gr. Nina weegt 35 kilo en krijgt 500gr. Dit is duidelijk NOG te veel voor haar! :-[ :-\
Door Nelly
[quote="Ine"]
[quote="Nelly"]
[/quote]
Afgezien van de diarree die jouw hond heeft, vind ik het best nog veel, wat ze krijgen!
Joop weegt 44 kilo en krijgt 750gr. Nina weegt 35 kilo en krijgt 500gr. Dit is duidelijk NOG te veel voor haar! :-[ :-\
[/quote]Ine, je kent allebei de honden toch! :) Je mag van mij ook gerust komen voelen of ze te dik zijn hoor :). Enne , sorry, maar Angel is, voor zover ik kan beoordelen, véél actiever dan Nina ::). Daarbij komt; ik had nog een paar pakken bibi over, en die heb ik tussendoor eens geprobeerd. Nou, je had ze eens moeten zien aanvallen! :D Begrijp me nou ff goed, ik wil best cb voeren, want dat is volgens mij voor jou en mij ook 'n stuk makkelijker. Ik hoef jou niet steeds van te voren te waarschuwen en al die sores meer. En, ik heb het op de andere tread ook al gezegd; het feit dat Angeltje niet alles eet heb ik minder moeite mee dan met het feit dat Ashley weer last heeft van diarree, net als toe hij nog brokken at. En als dat zo blijft, dan zal ik echt weer terug gaan naar bibi, al valt heel bp over me heen. Ashley is m'n alles, en hij krijgt waar-ie zich lekker op voelt en het goed op doet.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door