Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Doedels
Ontlasting met slijm, wijst op een geïrriteerde darm. Ook als ze 30 min na de maaltijd al moeten geeft aan dat de darmen geïrriteerd zijn. De stukjes wijzen op een slechte vertering. Maar wat is oorzaak en wat is gevolg. Dat is de vraag. Lijkt deze ontlasting op wat ze hadden met giardia? Kan giardia een blijvende beschadiging geven? Als je zelf samenstelt, geef je dan groentemix? Kan je verschil merken tussen de verschillende kvv's?
Door danielle1980
[quote="Doedels"]
Ontlasting met slijm, wijst op een geïrriteerde darm. Ook als ze 30 min na de maaltijd al moeten geeft aan dat de darmen geïrriteerd zijn. De stukjes wijzen op een slechte vertering. Maar wat is oorzaak en wat is gevolg. Dat is de vraag. Lijkt deze ontlasting op wat ze hadden met giardia? Kan giardia een blijvende beschadiging geven? Als je zelf samenstelt, geef je dan groentemix? Kan je verschil merken tussen de verschillende kvv's?
[/quote]

toen ze giardia hadden hadden ze als ze diarree hadden echt spuitpoep, dat hebben ze nu dus niet.
giardia kan geloof ik wel op lange termijn schade veroorzaken, maar hoeft niet.
giardia zou geloof ik kunnen zorgen dat ze geen/niet genoeg enzymen hebben of verteren, uh geen idee wat enzymen zijn dus weet niet precies hoe dat zit :-[
en zorgen dat ze sneller last van de darmen hebben.

we geven regelmatig groente mix, ook als we kvv geven.
verschil tussen kvv merk ik niet.
Door Doedels
[quote="danielle1980"]
toen ze giardia hadden hadden ze als ze diarree hadden echt spuitpoep, dat hebben ze nu dus niet.
giardia kan geloof ik wel op lange termijn schade veroorzaken, maar hoeft niet.
giardia zou geloof ik kunnen zorgen dat ze geen/niet genoeg enzymen hebben of verteren, uh geen idee wat enzymen zijn dus weet niet precies hoe dat zit :-[
en zorgen dat ze sneller last van de darmen hebben.

we geven regelmatig groente mix, ook als we kvv geven.
verschil tussen kvv merk ik niet.
[/quote]Enzymen helpen om voedingsstoffen te splitsen of te verteren. Als dat niet of onvoldoende gebeurt, kunnen de voedingsstoffen niet worden opgenomen door de darmwand en ontstaat diarree. Het klinkt best aannemelijk dat jouw honden door de giardia onvoldoende enzymen aanmaken. Met een verteringsonderzoek zou vastgesteld kunnen worden om welke enzymen het gaat. Die kunnen dan worden aangevuld. Ik zie bij de drogist soms enzymen staan. Ik heb me er nooit zo in verdiept, maar misschien is het de moeite waard om die te proberen. Ik weet niet of hier mensen ervaring mee hebben. Via de da laten vaststellen of er een enzym tekort is en welke is natuurlijk veel beter en gerichter.
Door Angelique
danielle1980 schreef: je bedoeld door ons gefokt?
nee die hebben helemaal geen last.
sommige hadden brok geprobeerd maar dat vonden ze niets vanwege de ontlasting.
dus die eten nu of kvv en 2 stellen zelfs voor deel zelf samen.
dus dat gaat prima.

wij hebben ons huis toen met de giardia helemaal ontsmet, alle ruimtes en ook de tuin.
de bakken en speeltjes allemaal helemaal uitgekookt.
dus bij ons komt t denk niet vandaan.
maar ja we hebben heel veel honden in de buurt en ze kunnen heel snel bemet raken en ze zijn veel in contact met andere honden.

uh wat is een verteringonderzoek?

??? hoe ontsmet je een tuin?
Door romila
Lupa schreef: Giarda is een ééncellige parasiet die onder andere leeft in uitwerpselen en besmet water. Zodra ze in het lichaam komen leven ze in de wand van de dunne darm en verhinderen daar de opname van voedingsstoffen (bijv. vitamines, mineralen, vetten). De aanwezigheid van deze parasiet heeft meestal geen gevolgen voor uw hond, aangezien zij vaak uit zichzelf verdwijnt. Mocht uw hond last hebben van diarree, zwakte of een ongezonde stoelgang dan kan deze parasiet in de dunne darm zitten.

De diagnose is vaak moeilijk, de uitwerpselen moeten meerdere malen onderzocht worden, maar bij vaststelling van Giarda is grondige bestrijding noodzakelijk aangezien de besmetting ook op de mens overgebracht kan worden.

Oke dank je wel!! maar je hoeft geen u te zeggen hoor... ;D
Door danielle1980
romila schreef: waarmee bestrijd je het dan?
je hebt 2 soorten ontwormingmiddelen die kunnen zorgen dat de giardia weggaat.
die zijn echter wel erg duur moet ik zeggen. :-\

je moet ook zorgen dat alles helemaal ontsmet word als je hond giardia heeft, want het is zeer besmettelijk.
het is via snuffelen of speeksel, dus ook via waterbak of speeltjes overdraagbaar.
ook via de lucht zo kunnen alleen dan bv wel in gesloten ruimte.

bv mijn bull zit bijna nooit in dezelfde kamer als mijn andere honden, maar toch had ze t ook.
Door romila
Oh das handig met wormmiddel...een vriendin van me had in ut buitenland een parasiet opgelopen, heeft ze een reinigingskuur (sapjes en weet ik veel allemaal) ergens in ut buitenland gevolgd...deden ze ook klisma's....bleh...maar de parasiet kwam er wel uit...Zag al een hond voor me met klisma... ;D
Door danielle1980
romila schreef: Oh das handig met wormmiddel...een vriendin van me had in ut buitenland een parasiet opgelopen, heeft ze een reinigingskuur (sapjes en weet ik veel allemaal) ergens in ut buitenland gevolgd...deden ze ook klisma's....bleh...maar de parasiet kwam er wel uit...Zag al een hond voor me met klisma... ;D
nuh dat hoeft niet ;D ;D ;D
Door WendyB
Giardia is ook gevoelig voor metrinodazol, een antibioticum. Is niet heel duur geloof ik.
Meest voorkomende oorzaak van diarree bij honden is IBD/IBS (heb ik me laten vertellen), een ontsteking van mn de dikke darm waarvan de oorzaak niet altijd aan te wijzen is.
Slijm bij de ontlasting (met name erop) wijst o Dikke darm diarree, onverteerde voedseldelen wijst meer op dunne darm problemen.
Door danielle1980
nou we hebben nu al een tijd weer goede ontlasting.
ik ben de echinacea gaan verhogen en ze krijgen D30 granules.
dat lijkt erg goed te gaan, met de thee zijn we gestopt, om te kijken of t niet TE veel doorgespoeld werd allemaal.
het rare ervan is dat we nu dus niet meer de hele dag cb geven en dat gaat beter.
s avonds krijgen ze nu vaak een andere maaltijd, smuldier.
heel vreemd maar ze vinden dat echt lekker, veel lekkerder dan cb lijkt t wel, (dus ook geen traag eten en mopperen op t eten) alleen ik kan nergens vinden hoeveel ze daarvan moeten hebben ::)
dus we geven ze allemaal maar evenveel van als van cb en dan groente erbij.
ze worden niet magerder.(de gewichten zijn goed, de lichtste weegt nu 37 kilo de zwaarste 49 kilo)
ook stellen we nu s avonds zelf samen.
misschien dat ze t alleen op cb gewoon niet goed doen :-\
maar ja met bibi en ahv is het ook niet zo goed,
pfff moeilijk hoor. :-\
Laatst gewijzigd door danielle1980 op za 06 aug 2005, 20:48, 1 keer totaal gewijzigd.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door