Moderator: Lizzy
danielle1980 schreef: je bedoeld door ons gefokt???? hoe ontsmet je een tuin?
nee die hebben helemaal geen last.
sommige hadden brok geprobeerd maar dat vonden ze niets vanwege de ontlasting.
dus die eten nu of kvv en 2 stellen zelfs voor deel zelf samen.
dus dat gaat prima.
wij hebben ons huis toen met de giardia helemaal ontsmet, alle ruimtes en ook de tuin.
de bakken en speeltjes allemaal helemaal uitgekookt.
dus bij ons komt t denk niet vandaan.
maar ja we hebben heel veel honden in de buurt en ze kunnen heel snel bemet raken en ze zijn veel in contact met andere honden.
uh wat is een verteringonderzoek?
danielle1980 schreef: we hebben tegelsJaaa, en daarmee wil je zeggen![]()
Angelique schreef: Jaaa, en daarmee wil je zeggendat die makkelijk te ontsmetten zijn![]()
Lupa schreef: Giarda is een ééncellige parasiet die onder andere leeft in uitwerpselen en besmet water. Zodra ze in het lichaam komen leven ze in de wand van de dunne darm en verhinderen daar de opname van voedingsstoffen (bijv. vitamines, mineralen, vetten). De aanwezigheid van deze parasiet heeft meestal geen gevolgen voor uw hond, aangezien zij vaak uit zichzelf verdwijnt. Mocht uw hond last hebben van diarree, zwakte of een ongezonde stoelgang dan kan deze parasiet in de dunne darm zitten.Oke dank je wel!! maar je hoeft geen u te zeggen hoor...
De diagnose is vaak moeilijk, de uitwerpselen moeten meerdere malen onderzocht worden, maar bij vaststelling van Giarda is grondige bestrijding noodzakelijk aangezien de besmetting ook op de mens overgebracht kan worden.
romila schreef: waarmee bestrijd je het dan?je hebt 2 soorten ontwormingmiddelen die kunnen zorgen dat de giardia weggaat.
romila schreef: Oh das handig met wormmiddel...een vriendin van me had in ut buitenland een parasiet opgelopen, heeft ze een reinigingskuur (sapjes en weet ik veel allemaal) ergens in ut buitenland gevolgd...deden ze ook klisma's....bleh...maar de parasiet kwam er wel uit...Zag al een hond voor me met klisma...nuh dat hoeft niet![]()