Moderator: Lizzy
amber13 schreef: Wist niet eens dat er olie in de kvv zatVolgens mij zit in elk kvv olie. De verschillende merken gebruiken verschillende soorten olie. Ik heb net op de website van Duck gekeken, maar daar werd ik ook niet wijzer van. Misschien staat het op de verpakking? Of je moet even zoeken op barfplaats. Het staat hier wel ergens ??? Ik hoop dat je aan de slag gaat met de recepten van Lizzy. En van daaruit misschien weer aan de slag gaat met zelf samenstellen of een merk kvv dat Max wel verdraagt. Ik kan me wel voorstellen dat je terug grijpt naar de brokken. Je wilt je hond tenslotte niet ziek zien. Maar ik denk dat de brokken hem uiteindelijk geen goed doen. De truuk is om uit te vinden waar Max niet tegen kan. Zodat je toch gebruik kunt maken van de voordelen van vers vlees., hoe kan ik dar achter komen dan? Als ik er gekookt water op giet, kwam er geen laagje olie boven drijven.
amber13 schreef: Inmiddels heb ik de da maar weer gebeld en morgenmiddag kunnen we terecht, dus dan moeten ze Max maar even goed onderzoeken, ik zal al jullie suggesties over waar het misschien aan kan liggen ook overbrengen aan de da, dan kan hij dat allemaal bekijken. Hopelijk levert het wat op.Oeps nee! Groene leem mag inderdaad niet gecombineerd worden met medicijnen. Goed van jou! Nou, ik ben benieuwd wat je DA zegt. Ik hoop niet dat hij met een een of anders Hill's ID brokje aan komt zeilen.... De recepten: je mag daar grote porties van koken en invriezen. Je kunt ze dan ontdooien en op kamertemperatuur serveren.
Probiotica geef ik Max al een tijdje elke dag,Groene leem heb ik trouwens nog nooit geprobeert, zal dat wel een optie zijn voor Max, ook ivm z'n medicijnen?
De medicatie is ook gelijk de reden waarom ik hem nog nooit langer dan 2 dagen heb laten vasten (in die dagen kreeg Max wel magere kwark en karnemelk), medicatie op de lege maar braakt Max onmiddelijk weer uit en het is ook ontzettend slecht voor de maag natuurlijk. En als we hem een paar dagen geen medicijnen geven, krijgt hij aanvallen.
De kleur van Max z'n ontlasting is op dit moment nog gewoon bruin, maar was de vorige keren knalgeel. Misschien dat ik het nu eerder gezien heb (soms doet hij het op de meest onmogelijke plekken, bv tussen de brandnetels, en dan zie ik het niet altijd meteen) en dat het heeft geholpen dat ik hem gelijk kwark heb gegeven, want het is nog niet zo erg als de vorige keren, toen lag ook 's nachts het hele huis eronder.
Lizzy: ontzettend bedankt voor de recepten, tot het bezoekje aan de da geef ik max alleen een beetje zuivel en rijst, maar daarna ga ik absoluut die recepten van jou proberen, lijkt me idd een stuk beter als Bonzo. Ik had alleen nog even en vraagje daarover, moet ik het echt per keer koken, of kan ik ook wat invriezen en opwarmen ??? ofzo?
amber2 schreef: Heb even alles doorgelezen en dacht zou het niet makkelijker zijn om tijdelijk Nature Diet of Anifit te geven als je toch gekookt vlees moet geven? Dit zijn dus blikvoeders alleen dan met minimaal rijst en verder alleen vlees en geen toevoegingen aan conserveermiddelen e.d. Kan je via internet wel bestellen, moet je even zoeken met google. Omdat het in de verpakking gestoomd is blijven er meer voedingsstoffen behouden dan als je zelf gaat koken volgens mij... Maar als je het leuk vind om het zelf klaar te maken en samen te stellen is zelf koken natuurlijk ook een goede optie hoor.Ik vind zelf koken altijd een betere optie. Dan weet je wat je hond eet.