Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Doedels
Moeilijke en pijnlijke situatie, Nelly. De gens ligt denk ik bij een hondwaardig bestaan. Wat maakt het leven leuk voor Ashley? Is dat nog mogelijk? Zijn er mogelijkheden met pijnstillers e.d.? Als dat niet zo is dan is denk ik je laatste plicht ten aanzien van je maatje dat je er voor zorgt dat ze zich niet slecht voelt. Jij moet met die beslissing kunnen leven, dus je zult hem helemaal zelf moeten nemen. Ik wens je heel veel sterkte en wijsheid.
Door Nelly
Tja, dinsdag komt de fokster om afscheid te nemen, heb altijd een goede band met haar gehad en ze wil Ashley graag nog eens zien (Ashley is overigens een hij). En tja vandaag gaat het dus weer wat beter, hij heeft niks binnen hoeven doen en heeft gegeten. Gisteren was trouwens de allereerste keer in z'n 12-jarige leven dat-ie zijn eten liet staan, daarom schrok ik ook zo. Hij heeft vandaag ook alweer een paar keer gewaakt als er mensen langs kwamen. Het gaat eigenlijk op en neer, morgen kan het weer helmaal mis zijn, en ik wil hem idd. een waardig einde gunnen. En ja, Dory ik ken die blik in die ogen, heb die vroeger bij m'n oude honden ook wel gezien. Eerlijk gezegd zie ik die bij Ashley nog niet echt, maar de lach is wel uit z'n ogen :'( Overigens begint hij ook te dementeren en doof te worden. Zondag komt Ine, ik zal haar raad ook vragen en uiteraard die van Francis ( de fokster) dinsdag.
Ik bereid me er wel op voor dat ik hem zeer binnenkort moet laten gaan; maar ohw wat doet dat zeer! Ik heb de afgelopen dagen geloof ik meer gehuild dan in de rest van m'n leven bij elkaar.
Ik hou jullie op de hoogte.
Door qyan
Hoi Nelly,
Heel veel sterkte met wat je ook mag besluiten :-*
Jij kent Ashley het beste.
Volg je gevoel en je hart en kijk naar Ashley.
Als het genoeg is dan weet je dat!
Sterkte meid!

Gr Wendy
Door Nelly
Dank jullie allemaal voor jullie lieve reacties. Heel even had ik weer hoop, omdat hij vandaag z'n bibi heeft opgegeten; maar z'n botje wilde hij weer niet :-\. Er was trouwens iemand, geloof Pauline, (sorry weet het niet meer zeker) die vroeg of er nog iets te doen was met pijnstillers. hij krijgt al een paar jaar salisprin, dat is een hom. pijnstiller voor de spondylose, hom druppels voor de spondylose waar ook een licht pijnstillende werking inzit, nu krijgt hij daar sinds een paar maanden nog glucosamine/chrondrotine bij voor z'n spieren en gewrichten en bovendien nog omega 3-6-9 capsules. In de eerste paar maanden zag ik hem daar echt van opknappen, maar de laatste paar weken is hij akelig hard achteruit gegaan. Ik vrees dat ik me bij het onvermijdelijke moet neerleggen :'( Moet ook aan Angel en Andor denken, die lijden hier ook onder, want ik ben steeds met Ashley bezig. Gewandeld wordt er de laatste tijd niet meer, want als ik Ashley alleen thuis laat en met de 2 anderen ga wandelen, wordt hij gek. Een keer geprobeerd. Bij een gezonde hond zou ik zeggen je stelt je maar niet zo aan, maar dit is een ander verhaal. Gelukkig heb ik nogal een royale tuin, en af en toe smokkel ik een van de 2 in de auto om ff mee naar het bos te gaan. Als er dan eentje bij Ashley blijft, heeft-ie dat niet zo in de gaten. Maar mijn eigen sociale leven lijdt er ook onder, want ik durf hem amper nog alleen te laten, hooguit nog om gauw boodschappen te doen. Ben al weken niet meer bij m'n vader geweest :-[
Door Jinxy
Nelly, wat vervelend voor jullie dat het nu zo slecht gaat.
Veel wijsheid toegewenst.
Door Nelly
Dank je. Ik wilde zojuist de honden nog even buiten laten. Andor en Angel zijn buiten, maar Ashley kan of wil niet opstaan; hij reageert ook bijna niet op mij. Hij kijkt me wel aan, maar toont niks van herkenning. Nou zojuist is hij dus "bijgekomen" , maar ik moest hem overeind helpen. Toen ik zei even plasje doen wilde hij de verkeerde kant op. Ik heb hem naar buiten geloodst, maar hij draaide zich direct weer om en kwam terug naar binnen. Hij is volgens mij alles kwijt nu. Toen hij daar net zo lag met die starre ogen dacht ik al dat hij aan het doodgaan was. Zal me niks verbazen als ik hem morgen dood vind... :'(
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door