Oef, wat een emotionele achtbaan, Eelke. Maar fijn dat de narcose goed is gegaan, en fijn - toch wel - dat er niks ernstigs is ontdekt. Hopelijk gaat hij nu de komende twintig jaar (een mens moet optimistisch zijn) probleemloos door het leven!
Haha 20 jaar is wel heel optimistisch voor een cavia
Hij is weer thuis en aan het eten, wel een beetje waggelend dronken. Ze hebben wel het eea gevijld en daarnaast was er dus een beetje blaaszand. Dus het is onduidelijk of het nou het een of het ander (of allebei?) was.
De komende dagen de metacam en emeprid afbouwen en kijken hoe het gaat. Vrijdag belt de dierenarts die ik vanavond sprak ook zelf weer en we hebben afgesproken dat ik bij een volgende keer ook wel steeds mag aangeven dat ik bij dezelfde dierenarts wil, nu zijn er in 2 weken 4 dierenartsen met Ollie bezig geweest en dat geeft ook gewoon veel ruis. En met de factuur was ze heel schappelijk.
Dus, lekker door blijven duimen dat ie het allemaal weer zelf oppakt de komende dagen. Dank jullie wel!
Fijn dat er niets dramatisch is gevonden. Het kan best dat ie zich door iets wat klein lijkt behoorlijk ellendig heeft gevoeld. Net een pijnlijk randje aan een kies ofzo. Hoop dat ie nu snel opknapt!
Het gaat best goed hoor! Hij is alert en eet, al was dat voor de ingreep natuurlijk ook wel het geval.
Pas als ie ook echt aan gaat komen ben ik er gerust op denk ik. Voor nu gaan we de komende dagen langzaam de medicatie afbouwen en kijken of hij goed blijft eten/niet afvalt.
Hier het drietal weer eens mee naar de moestuin. Merk nog steeds wel dat ze steeds makkelijker worden. Ze snappen echt dat het reismandje betekend dat ze naar de moestuin mee mogen en ze lopen er zo in. En ik kan in de moestuin ook best veel rondom hun hok doen zonder dat ze dat spannend vinden. En als het tijd is om te gaan zet ik de reismand in de ren en lopen ze er ook zo weer in. Héél fijn met een ren waar ze zich onder het nachthok uitermate goed kunnen verschuilen zonder dat ik bij ze kan.
Ja, de laatste weegmomenten zit hij nu steeds boven de 1100 gram dus dat gaat de goede kant op!
Metacam is gestopt en de emeprid geef ik alleen sochtends nog, voor de zekerheid.
So far so good!
Heerlijk dat ze zo het mandje inlopen en meekunnen! Ik ben hier al blij dat Timmetje een erwtenvlokje durft aan te pakken. Maar hij is zoooooo snel, hij schiet wel 4828283 per dag weg. Das wel wennen, na Jack die ik zo op kon pakken
eelke schreef: wo 26 aug 2026, 21:47
Ja, de laatste weegmomenten zit hij nu steeds boven de 1100 gram dus dat gaat de goede kant op!
Metacam is gestopt en de emeprid geef ik alleen sochtends nog, voor de zekerheid.
So far so good!
Heerlijk dat ze zo het mandje inlopen en meekunnen! Ik ben hier al blij dat Timmetje een erwtenvlokje durft aan te pakken. Maar hij is zoooooo snel, hij schiet wel 4828283 per dag weg. Das wel wennen, na Jack die ik zo op kon pakken
Jouw clubje gaat echt wel goed zo met zn 3en he Kaela?
Waaaaahahaha Timmetje is grappig in slow motion! Fijn dat het goed gaat met afbouwen. Fingers crossed!
Ja mijn drietal gaat fijn. Aagje blijft de schijtebak, maar komt zelfs met visite erwtenvlokjes halen. En ze ligt vaak alleen in een huisje, maar ik heb helemaal niet de indruk dat ze daar zich ongelukkig onder voelt. Het is allemaal heel oke zo en daar ben ik ontzettend blij om!
eelke schreef: wo 26 aug 2026, 21:47
So far so good!