Dank je welpike schreef: wo 18 mar 2026, 13:10 Ik heb geen tips voor je helaas, wil je wel sterkte wensen. Het moet vreselijk zijn om je lieverd zo te zien![]()
![]()
Gaat niet goed met Fritzi..... en vraag over tuig
Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke
Re: Gaat niet goed met Fritzi..... en vraag over tuig
Fritzi heeft een nieuw tuig 
Precies wat ik zocht! Gekregen van Lique, was van Lotje
. Ben er zooo ontzettend blij mee! Handvat zit op de juiste plaats, band rond haar buik houdt haar heel goed stabiel, zit goed bij haar nek, perfect!
Ohhh wat fijn, ziet er goed uit!!
Ja, het is echt perfect. Ook tijdens het eten is het fantastisch. Ik houd heel lichtjes het handvat omhoog en ze blijft keurig netjes staan hiermee. Wow, blij mee!
-
Anne in Zweden
- 5-sterren

Ziet er ook fijn en zacht uit, zodat ze er ook in kan liggen. Fijn dat je een oplossing hebt gevonden om haar te kunnen helpen!
Ja, echt heel blij mee. Ze ligt er nu lekker mee te slapen en het zit nergens strak of akelig.Anne in Zweden schreef: vr 20 mar 2026, 11:25 Ziet er ook fijn en zacht uit, zodat ze er ook in kan liggen. Fijn dat je een oplossing hebt gevonden om haar te kunnen helpen!
Oh wat goed zeg! Ik ben heel blij voor jullie
Wat fijn! Ja dat ziet er echt heel comfy uit, en de pasvorm lijkt ook perfect 
-
Siberienne
- 5-sterren

- Contacteer:
Oooh wat goed! Lijkt idd op dat wat ik voor Shad gebruikte maar dan zachter. Fijn! (Dit is ook Ruffwear toch?)
-
frodo quin
- 5-sterren

Voor mijn honden past dog copenhagen het beste van alle tuigjes die we al geprobeerd hebben. Gezien Fritzi ongevcer dezelfde bouw als Quin heeft zou ik verwachten dat dat voor haar ook goed past. Ik heb met opzet die zonder handvat omdat ze er ook mee kunnen spelen zonder dat de andere haar poot in het handvat vast kan zitten, maar er is ook een versie met handvat. Het is een gewoon Y tuigje, dus geen ondersteuning bij de buik, maar als je het veel wil aan laten lijkt mij dat wel veel aangenamer. Mijn tante gebruikte een handdoek om de achterhand te helpen. Ik denk dat dat in combinatie met een tuigje ook fijner zal zijn.
Sterkte met de zorgen! Is er al gekeken naar wat er mis is en of er met therapieën iets aan gedaan kan worden? Ik zou ook denken dat het probleem weinig met haar sluitspier te maken heeft, maar van de rug komt.
Sterkte met de zorgen! Is er al gekeken naar wat er mis is en of er met therapieën iets aan gedaan kan worden? Ik zou ook denken dat het probleem weinig met haar sluitspier te maken heeft, maar van de rug komt.
Ja, de Ruffwear Webmaster!Siberienne schreef: ma 23 mar 2026, 14:49 Oooh wat goed! Lijkt idd op dat wat ik voor Shad gebruikte maar dan zachter. Fijn! (Dit is ook Ruffwear toch?)
Ah, ja die ken ik, Dog Copenhagen. Die heeft Sjoerd. Fijn tuig, daar niet van. Maar niet geschikt voor Fritzi. Dit tuig is juist zo fijn omdat het haar hele lijf ondersteunt. En het is erg zacht materiaal. Dus het zit haar niet dwars.frodo quin schreef: wo 25 mar 2026, 08:35 Voor mijn honden past dog copenhagen het beste van alle tuigjes die we al geprobeerd hebben. Gezien Fritzi ongevcer dezelfde bouw als Quin heeft zou ik verwachten dat dat voor haar ook goed past. Ik heb met opzet die zonder handvat omdat ze er ook mee kunnen spelen zonder dat de andere haar poot in het handvat vast kan zitten, maar er is ook een versie met handvat. Het is een gewoon Y tuigje, dus geen ondersteuning bij de buik, maar als je het veel wil aan laten lijkt mij dat wel veel aangenamer. Mijn tante gebruikte een handdoek om de achterhand te helpen. Ik denk dat dat in combinatie met een tuigje ook fijner zal zijn.
Ja, het komt ook uit de rug. Ze verlies ook ontlasting, ook ongewild. Ze krijgt acupunctuur voor de rug. En we zijn ook naar Fysio therapie met haar geweest. En bij Paul Mandigers geweest. En die raad af om er iemand aan te laten zitten die de wervels manipuleert. Ik vermoed trouwens dat zij nu last heeft van spondylose, aan het eind van de ruggengraat. Ik heb al een keer een verlamde hond gehad doordat Dr. Aharon haar wervels corrigeerde en er een brug af brak
Ze krijgt dus Galliprant als pijnstiller (Metacam en dergelijke : kan zij niet tegen, krijgt ze maagontsteking van), ze heeft zelfs één Librela inject gehad maar deze gaan we niet meer herhalen (het doet gewoon veel te weinig), ze krijgt homeopathische korrels voor de zenuwproblemen in de onderrug (die slaan nog niet hard aan), ze krijgt een lijst aan suppletie, ze krijgt nog steeds een beetje pYnmix en zo gaat het best heel goed. De luiers doe ik niet meer om. Daar wordt ze veel te onrustig van. Die dingen zakken toch af en dat voelt niet lekker. En omdat ik naast haar slaap, word ik ook alsmaar wakker van haar gedraai en gesteun en gekreun. Dus de urine vang ik nu op met incontinentiematten. Daarop een vetbed. Ze heeft drie bankkussens (OK, 1 plek is voor Sjoerd en zij bepaald welke
-
frodo quin
- 5-sterren

Operatie oid zou ik inderdaad ook niet doen. Zelfs niet als het mogelijk zou zijn gezien haar leeftijd en wat ze verder heeft. Een kraker vind ik sowieso al risicovol en niet iets wat ik snel zou durven proberen. Het moet uiteindelijk wel een positief verschil maken. Ik dacht meer aan wat je dus al allemaal doet.
Ze heeft geluk dat ze jou heeft als full time verpleegkundige.
Lief van je. Maarrrr, ik vind mezelf een geluksvogel, dat ik zo'n heerlijke lieve prachtige schattige hond als Fritzi in mijn leven heb!frodo quin schreef: wo 25 mar 2026, 09:17 Operatie oid zou ik inderdaad ook niet doen. Zelfs niet als het mogelijk zou zijn gezien haar leeftijd en wat ze verder heeft. Een kraker vind ik sowieso al risicovol en niet iets wat ik snel zou durven proberen. Het moet uiteindelijk wel een positief verschil maken. Ik dacht meer aan wat je dus al allemaal doet.