Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door Aquillo
Mijn lieve maatje Shed is er niet meer.
Vorige week maandag met spoed naar Dierenarts omdat hij niet wou lopen en hijgde en bleek tandvlees had.
Na onderzoek (betasten bleek niet mogelijk hij gilde het uit) rontgenfoto's genomen, waar iets raars op te zien was ter hoogte van de organen maar niet goed te zien wat er precies was. maar het leek de pijn te veroozaken.
Bloed afgenomen om alle waardes te bepalen. Geen ontstekingsreacties te zien. geen rare afwijkingen.
Arts maakte direct afspraak met een andere kliniek voor een echo, om te zien wat er er aan de hand was . Maar waar we heel lang op moesten wachten voordat ze uberhaupt contact kregen (2 uur!) Helaas een Evidencia die bij aankomst een Anicura bleek.
De echo liet iets vreselijks zien.
Mijn arme hond had een ws acuut gescheurde milt en 3 dikke tumoren daarin die de scheuring veroorzaakt hadden. Een nier was ook aangetast rest organen en ook hart waren normaal.
Operatie zou niets uithalen want prognose max daarna nog maar 1 maand tot 3 maanden en chemo.
Voor mij was dat genoeg om helaas in shock te moeten besluiten mijn Shedje die nog maar net een maand 9 jaar was te moeten laten gaan.
:'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'(

Heb mijn eigen dierenarts opgbeld om verzoek voor euthanasie bij mij thuis.
Dat kon gelukkig. Met spoed terug naar huis waar ik nog net tijd had om hem iets lekkers te geven die hij met smaak opat.
En toen was ze er al met assistente.
Osiris heeft zich afzijdig gehouden maar werd gewoon heel lief door assistent voor zien van aandacht en knuffels.
Het ging zacht en snel. Maar vreselijk dit plotseling verlies van mijn dus ogenschijnlijk gezonde hond.

Shed voorafgaand geen echt afwijkend gedrag. At goed en graag zijn maaltijden en snacks, kon de vorige dag ook gewoon geborsteld worden, had vrolijk nog gerend en gedold met andere honden. was nooit misselijk geen afwijkende ontlasting, geen afwijkend drinkgedrag. Niets maar ook niets. gewoon een fijne vrolijke hond wel met enorme angst voor harde geluiden van wat maar ook.
ja een paar weken geleden hoorde ik m een gil geven toen hij met een hond aan t rennen was. Maar had er geen acht op geslagen. De hond had m niet gebeten, was tegen hem opgebotst, maar er was niets te zien en ook daarna kon ik hem gewoon aanraken en de weken daarna ook gewoon een actieve hond, Rennen en spelen aan het strand met Osiris. Lange wandelingen in de bossen waar ze lekker konden struinen en doen.
Ik heb me laten vertellen dat honden vaak wel symptomen laten zien als misselijkheid niet eten, braken sloom gedrag. Maar dat dit wel uitzonderlijk is dat hij niets van dat alles had.
Milttumoren goed en kwaadaardig kunnen zomaar ontstaan en groeien enorm snel om uiteindelijk de milt te doen scheuren.

Het land nog steeds niet .. dit doet zo'n enorme pijn.
Ook Osiris is nog steeds na inmiddels al anderhalve week in rouw. Alle plaatsen waar we heengaan.. hij mag kiezen.. neemt hij de tijd om op hun gezamelijke favoeriete plekken. Stil te staan, te luisteren, te kijken, te wachten. staan of liggend en zacht piepend of met toegeknepen ogen. Pas als hij denkt Shed komt toch niet wil hij verder lopen en dan snel richting huis.
Gelukkig eet hij, maar veel moeilijker dan voorheen. Hij was zo gewend altijd samen te eten.
We rouwen samen om het heengaan van een voor mijn idee nog zo;n jonge hond.
Afgrijselijk om zo je maatje te verliezen. Bij Baloe van ons een soortgelijk verhaal. Die liep om 14.00 nog in het bos en om 18.00 was het over. Ook een gescheurde milt dus weet wel een beetje wat je voelt.
Ontzettend veel sterkte met dit onbegrijpenlijke verlies. :'( :'(
Een dikke knuffel! Het is extra moeilijk als het zo acuut gaat. De milt is ook zo’n verraderlijk orgaan, geeft weinig klachten - tot er iets scheurt. Vriend van mijn verloor zijn hond in de nacht aan een milt tumor die begon te bloeden. Helaas sliep de hond beneden en hebben ze hem de volgende ochtend dood gevonden.
Je hebt gedaan wat je een kon, in vliegende haast toch een waardig afscheid gegeven. Het is bikkelhard als het zo snel gaat, het is niet te bevatten dus gun jezelf de tijd. Wees lief voor jezelf. Sterkte !
Door Lizzy
Oh wat een hel :'( . Wat vreselijk, zo plotseling en zo jong nog :'( . Ik wens je heel, heeeeel erg veel sterkte met dit enorme verlies :'( :-* . Heel erg droevig :'(

(ik moet zeggen dat ik met milt tumoren eigenlijk alleen maar de ervaring heb: er niks aan de hand met de hond en ineens is het kei mis en volgt daarop helaas het overlijden).
Wat vreselijk verdrietig dit en inderdaad te jong. Zo plotseling afscheid nemen is zo zwaar, helaas ben ik daar bekend mee heel veel sterkte gewenst met dit enorme verdriet.

Verstuurd vanaf mijn SM-X210 met Tapatalk

Door Cathelijn
Ik huil met je mee. Bij Ilan ging het ook heel snel en het verscheurt enorm :'(
Je kunt, uiteindelijk, hopelijk troost vinden in het feit dat hij tot de laatste dag heeft kunnen doen wat hij wilde en dat je toen de beste beslissing voor hem hebt genomen die mogelijk was, al doet het hartverscheurend veel pijn. Heel veel sterkte gewenst :-*
Door Ina
Wat ontzettend verdrietig, op deze manier zo plotseling van je hond afscheid moeten nemen :'(

Heel veel sterkte gewenst, hopelijk kunnen jullie het snel een plekje geven
9 is inderdaad nog vrij jong. Tumoren geven niet altijd symptomen, ook bij mensen niet. Langs de ene kant is het mooi dat hij tot op het einde ten volle heeft mogen genieten, maar het is wel extra moeilijk om het te plaatsen als het zo plots is.

Heel veel sterkte voor jou en Osiris :bigarmhug:
O, wat een hartverscheurende ervaring is het toch om van het ene op het andere moment je ogenschijnlijk gezonde (en nog relatief jonge) hond te verliezen. Het is zo moeilijk om ineens met de nieuwe werkelijkheid geconfronteerd te worden dat je geliefde maatje er niet meer is. :'(

Heel veel sterkte, nu jullie zonder Shed verder moeten.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door