https://www.kiezebrink.eu/nl/kennisbank ... dproducten
Wat vinden jullie hiervan?
Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke
Lizzy schreef:https://www.kiezebrink.eu/nl/kennisbank ... dproductenTja ik heb dat ook gelezen maar eerlijk, ik trek me er niets van aan. Mijn hond doet het niet zo goed op de meeste landbouwhuisdieren dus hij krijgt veel wild. Van zijn kvv zijn 4 van de 7 diersoorten wild. Vis (w.o. wilde zalm en haring) buiten beschouwing gelaten. Ik denk maar zo: De wilde roofdieren eten ook dat wild. Oke misschien worden die niet altijd zo oud maar die hebben ook een veel stressvoller bestaan. En dan, er mag bv. rundernier verkocht worden voor diervoeding die wij mensen niet mogen eten. De koeien buiten lopen ook op met pfas verontreinigde bodem. Dus hoezo is dat vlees gezonder. Ik voer gewoon wild. En als ik meer soorten kon krijgen om de drie niet wilde te vervangen zou ik die ook kopen; Wild konijn ipv tam konijn, moeflon
Wat vinden jullie hiervan?
pearlsofpassion schreef: ↑do 29 mei 2025, 13:44 Gaan we daar ook mee beginnen?Die aanbeveling staat al heel lang op de site van Kiezebrink, is niet bepaald nieuw.
Sinds wanneer is PFAS het enige dat telt? En wat dan met al die rommel die dieren in de voedingsindustrie krijgen? Al die gifstoffen die ze binnenkrijgen die toevallig niet PFAS noemen?
pearlsofpassion schreef: ↑do 05 jun 2025, 12:58 Nee, dat is ook zo.. dat is al decennia zo. Want het meeste van de vervuiling zit er al super lang. En in de jaren 80 en 90 werd minstens zoveel vervuild als nu. Alleen... het accumuleert. En dus kan het nu wel nog meer vervuild zijn.. Hangt er een beetje vanaf welke vervuiling het is..Ja dat laatste mee eens. ik zie het even aan. misschien als ik het maal en meng met iets anders dat het toch nog gegeten wordt. Gisteren heb ik het bevleesde bot maar overgoten met heet water en knoflook. en het vlees in stukjes geknipt en licht opgewarmd met olijfolie wat peper en knoflook. en dan eet hij t wel.
En vooral: wat dan wel?
Gekweekt vlees is echt niet gezonder.