Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door eelke
Dapper, op nieuwe schoenen! Prachtig weer voor!

Lekker in de tuin aan de klus. Ik had een oude droger, die ik al 5 jaar niet heb gebruikt. Via marktplaats iemand bericht die oud ijzer op haalt, die hem een paar uur later al kwam halen. Lekker snel opgeruimd en extra plek in mijn schuurtje nu!
Zelfde trucje in de tuin gedaan door de poten van een tuintafel te halen. Ik gebruikte hem bijna nooit, en zonder poten op zijn kant neemt hij veel minder plek in beslag.

Morgen eens wat plantjes halen :D voorjaar!
Door Charlie Angel
eelke schreef:Dapper, op nieuwe schoenen! Prachtig weer voor!

Lekker in de tuin aan de klus. Ik had een oude droger, die ik al 5 jaar niet heb gebruikt. Via marktplaats iemand bericht die oud ijzer op haalt, die hem een paar uur later al kwam halen. Lekker snel opgeruimd en extra plek in mijn schuurtje nu!
Zelfde trucje in de tuin gedaan door de poten van een tuintafel te halen. Ik gebruikte hem bijna nooit, en zonder poten op zijn kant neemt hij veel minder plek in beslag.

Lekker bezig! Afbeelding
Door frodo quin
Charlie Angel schreef: wo 05 mar 2025, 07:52 Dat zijn veel kilometers bij elkaar. Heel veel wandelplezier en succes!
Zeker. Alles samen kwamen we op 79,3 dat is exclusief de pauzes naar de duinen en inclusief de gemaakte kilometers die geen kustlijn waren.
Door frodo quin
eelke schreef: wo 05 mar 2025, 16:47 Dapper, op nieuwe schoenen! Prachtig weer voor!

Leuk dat je er snel vanaf was. Ruimt fijn op zo :)

Ja is een risico, maar ik heb ze in een maat kleiner en de vorige gaven geen problemen, dus durfde het wel aan. Iets op mijn enkel wat niet goed zat en wat drukpijn veroorzaakte en ik wat heb moeten experimenteren met hoe ik ze best vast maakte, maar geen last gehad.
Bij niet leren schoenen is er over het algemeen niet echt inloop nodig naar mijn ervaring.
Door eelke
Ik heb twee nieuwe huisgenootjes :) Jack en Ollie

Ze komen uit het asiel en zijn eerst twee weken op proef. Het zijn nog geen kroelkonten maar komen graag een stukje wortel halen, dus ik krijg ze vast wel omgekocht.

Voor nu zitten ze in een te klein nachthok, vind ik, maar als ik thuis ben kunnen ze in een hondenzwembadje lopen. En een groter hok gaat ook goed komen als ze definitief hier blijven.

Na bijna 4 jaar weer diertjes in huis om tegen te praten :smitten:
Bijlagen
IMG20250315143951.jpg
IMG20250315143951.jpg (3.97 MiB) 650 keer bekeken
IMG20250316161627.jpg
IMG20250316161627.jpg (14.83 MiB) 650 keer bekeken
Door Kaela
Oooh Eelke jij ook aan de caafjes! Wat leuk! Wat een poepies!!!

Hier laat het hok op zich wachten, maar dan komen hier ook 2 of 3 kleine piepertjes. Dan kunnen we wel een groot cavia topic starten! Hoop dat deze twee lekker bij jou kunnen blijven!
Door eelke
Ze zijn 1 jaar en bijna 3 maanden. Twee volle beertjes, broertjes, maar dat gaat dus wel al 1 jaar en 3 maanden goed. Ze hebben wel wat strijd hoor, maar dat is tot nu toe niks vergeleken bij de konijnenkoppelingen die ik mee heb gemaakt, waarbij de plukken haar in het rond vliegen ::)
Ze moeten wel elk hun eigen huisje hebben, want teveel op elkaar lip gaat niet goed. Dus ik ben lekker huisjes aan het knutselen van kartonnen dozen :biggrin2: :biggrin2: werkt net zo goed, zo hebben alle huisjes ook 2 uitgangen zodat ze er altijd uit kunnen. Dat hebben de meeste houten huisjes niet.

In mijn woonkamer inderdaad wat aanpassingen kunnen doen, waardoor het kastje met de spulletjes van Joep en Gijs kon blijven staan, want die kon ik echt nog niet weg doen.

Kijk nu al uit naar piepende begroetingen; dat is een van de dingen die ik zoooo miste, nadat ik geen honden meer had; geen begroeting meer als je thuis komt. Dat kunnen cavia's wel :D (doen mijn garnalen namelijk ook niet).
Door hannabelgje
Owww leuk caafjes!! Die mis ik wel hoor nu. Maar het is hier druk genoeg met 4 katten, een hond, een schildpad een aquarium en een man.

Verstuurd vanaf mijn SM-S911B met Tapatalk

Door pearlsofpassion
Caafjes zijn normaal veeeel gemakkelijker dan konijnen in omgang met elkaar. Dat komt vast goed. Zeker als ze wat meer ruimte gaan krijgen.

Leuk leuk!
En wat fijn dat ze uit het asiel komen. Dat geeft toch ook zoveel voldoening toch?

Ik las onlangs nog dat er weer heel veel cavia's binnenkomen in de asielen.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door