Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door Ingeborg1958
Geen idee hoe lang ik hier al meedraai.
Soms actief,soms jarenlang passief.
Maar als je dan toch weer een hondje hebt, die bovendien nog iets mankeert. Dan wordt je belangstelling in goeie voeding weer aangewakkerd en beland je gewoon weer op 'good old Barfplaats' :)
Door pike
2006 dank zij Pike. Toevallig hadden we het er vanmiddag nog over. Hoe blij hij was toen hij zijn eerste kippennekjes voorgeschoteld kreeg ipv die vieze dieetbrokken.
Door judith vd
Sinds 2010 alweer.
We wilden weer graag een hond, maar wisten niet helemaal welk ras.

Bij de bieb wat boeken gehaald en daar zag ik het boek van Tannetje staan.

Diza heeft destijds alleen bij de fokker brokjes gegeten. Ik had een zak meegekregen, maar vond haar maag zo rommelen.
Overgegaan op kvv (vrij snel barf) en het was afgelopen met het gerommel.
Door Kim_S
Hier ook 2011, jemig :???: :D

Voor Max, met zijn allergieën.
Die dacht dat we hem wilden vergiftigen met BARF ::) :biggrin2:
Door Tanna
Ik sinds 2005, zie ik :cool: . En wat zijn er leuke dingen uit voortgekomen!
Door Ingeborg1958
Ik dus nog uit de tijd dat we wandelingen maakten in Chaam en op het kootwijkerzand met Pauline en haar teckels...
Cathelijn ken ik nog uit die tijd,daar kwam ik wel eens thuis. ;)
Door smulpaap
Ik ben begonnen met KVV
Maar BARF had wel mijn interesse
Dus : Op een goeie dag de stoute schoenen aangetrokken
Ik wilde weleens zien hoe bv een karkas er uit zag
Bij een verkooppunt het e.e.a gekocht , ik wilde niet gelijk een grote hoeveelheid kopen
Ik kwam thuis , en liet een kilo kipkarkas even licht ontdooien
En toen heb ik het in de kliko gegooid :biggrin2:
Dat ! Dat voer je een hond toch niet !
Doodeng vond ik het
Maar uiteindelijk toch overgestapt
Ik had alle tijd om me in te lezen , en vooral foto's te bekijken :biggrin2: Ik was toch cipier . Kruisband operatie
Oh ja , en ik heb eerst Noa overgezet op KVV
Zij had de meeste problemen
En wat knapte ze van kvv al op
De rest van de roedel at nog brok . Voor miss miepgraag Tessa had ik alle merken brok al Geprobeert..vreten ho maar . Tot madam kennis maakte met " echt eten : kvv vond ze heerlijk
En later op barf kon ze haar geluk helemaal niet op . Eindelijk , ze ging eten !
Uiteindelijk alle vier op vers ..elke dag was een feestdag . Was ik bij de jager geweest , dan werden ze gek :biggrin2:
Opoetet met haar onmogelijke centenbak, het monster vrat alles . Toen ze oud was verdomde ze het om " Olvarit " te vreten
En nadat het viertal er niet meer was kwamen Thara en Seb ..Thara kreeg bij de fokker vers , bij haar vorige baas niet ..idem ..wat krijg ik hier te eten ..wat een feest zeg . Seb heeft best wat problemen gehad tijdens het over zetten ..weken lang flink diarree , en dat met zo'n vacht . Hij stond soms 4 x daags onder de douche. Maar eenmaal goed gewend aan kvv heb ik 'm ook over gezet op barf ..nou grommen als het de sjeik te lang duurt . Schiet op , ik wil eten .dan moet de deur alvast open zijn . Anders beukt ie de deur er uit . En wat is ie opgeknapt, geen schilfertjes te vinden in z'n vacht . Z'n Gebit ziet er beter uit , en als de sjeik dan eindelijk mag eten dan ploft ie neer en gaat rustig liggen knabbelen . In het begin snapte ie nog niet echt wat ie met het vleesbot moest , ruiken , karkas om keren , likken ....maar z'n kwartje viel.snel.
Door Lizzy
Ohww leuk leuk leuk, dit! Wat een hoop Gouden ouden hier ;D ;D :-*

Ik ben hier sinds 2003 ;D . Oh ja, toen heb ik het opgericht. Jeetje, voelt aan als 100 jaar geleden :biggrin2:
Door hannabelgje
Sinds 2009 toen Frank zijn brokken niet meer kon verdragen en Zoë wilde geen brokken eten. Ook Bob houdt niet van brokjes.

Verstuurd vanaf mijn SM-S911B met Tapatalk

Door - pien -
Zo'n 20 jaar geleden werd onze dierenwinkel gerund door 2 meiden die een zusje hadden van jouw hond (Linga?), Lizzy.
Ik ging Energique voeren op advies van die meiden, ik werd gewezen op het forum, heb me ingelezen en een dossier aangelegd wat betreft barf, ontdekte 'het echte werk' en gaf Kees (met samengeknepen billen, maar met het vertrouwen dat velen mij waren voorgegaan ;D ) de eerste ingeknipte kippenvleugel (ze vond het gewéldig) en er werd een grote vriezer aangeschaft, de katten gingen ook over op rauw, de halve kippen vlogen de tuin in voor Keesje :D en ik ben nooit meer weggeweest hier :biggrin2:
Door Lizzy
- pien - schreef: do 06 feb 2025, 10:47 Zo'n 20 jaar geleden werd onze dierenwinkel gerund door 2 meiden die een zusje hadden van jouw hond (Linga?), Lizzy.
Ik ging Energique voeren op advies van die meiden, ik werd gewezen op het forum, heb me ingelezen en een dossier aangelegd wat betreft barf, ontdekte 'het echte werk' en gaf Kees (met samengeknepen billen, maar met het vertrouwen dat velen mij waren voorgegaan ;D ) de eerste ingeknipte kippenvleugel (ze vond het gewéldig) en er werd een grote vriezer aangeschaft, de katten gingen ook over op rauw, de halve kippen vlogen de tuin in voor Keesje :D en ik ben nooit meer weggeweest hier :biggrin2:
Ohww, wat goed van jou, jaaa, dat was Linga, daar hadden zij inderdaad een zusje van (met een deels blauw oogje was dat). Leuk dat je dat nog weet joh! Hahahaha, jaaa, de eerste kippenvleugel is inderdaad altijd zenuwslopend :biggrin2: :biggrin2: :biggrin2:
Door Kim_S
Die eerste kippenvleugel was voor mijzelf eigenlijk niet zo’n probleem, maar Max vond het echt puur gif ;D

Na een week miepen wilde hij niks anders meer dan BARF gelukkig :biggrin2:
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door