Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door Tanna
Onze badkamer wordt binnenkort gerenoveerd. Niet zomaar verbouwd maar gerenoveerd want oh jongens, wat een vreselijke badkamer hebben wij. Sinds we hier wonen hebben we nooit meer prettig kunnen douchen en dat is dus al iets meer dan 7 jaar. We douchen in een oud gammel bad en dat is voor mijn lief zeker na het herseninfarct heel inspannend en voor mij met mijn kunstheup, die ook al oud is, eigenlijk hartstikke verboden.

De renovatie gaat 3 weken duren en is voor ons een enorme uitdaging. We kunnen niet boven blijven slapen omdat mijn lief regelmatig de ochtend in bed moet blijven omdat hij uitgeput is of migraine heeft en het is voor hem veel te gevaarlijk om 's nachts wiebelig en met een half slapend hoofd naar het toilet beneden te gaan.
De bedden gaan daarom naar beneden en aangezien wij niet heel ruim wonen wordt het een beetje alsof we in een caravan zitten. Ook lastig trouwens als mijn lief in bed moet blijven maar het is niet anders.

Maar goed, nu dus waarom ik jullie raad wil vragen........
We hebben inmiddels alles wel bij elkaar maar wat nu echt lastig blijkt te zijn is een badkamerspiegel. Ik wilde eigenlijk een gewone spiegel met een lampje erboven maar ik heb nog niks aardigs kunnen vinden. Vandaar dat ik zit te dubben over een spiegel met ingebouwde verlichting en dan ook verwarming. Krankzinnig duur trouwens! Maar hier in de buurt is geen winkel waar we een hele collectie spiegels kunnen bekijken en dat is wel een dingetje, want we willen niet te fel licht maar ook niet te weinig licht. Voor een spiegel die zo duur is wil je toch wel weten wat je in huis haalt.

Wat is jullie ervaring?

Voor de gein nog even de badkamer in ons oude huis, helemaal zelf/samen gemaakt.
Bijlagen
Fotografie_19_Rotterdam_3077RL_Warmelostraat_45.jpg
Fotografie_19_Rotterdam_3077RL_Warmelostraat_45.jpg (1.46 MiB) 731 keer bekeken
Fotografie_18_Rotterdam_3077RL_Warmelostraat_45.jpg
Fotografie_18_Rotterdam_3077RL_Warmelostraat_45.jpg (1.57 MiB) 732 keer bekeken
Door K&D
Of je ervan houdt is een tweede , maar wij zijn nogal van de 'smart' dingen en hebben een badkamerspiegel met wifi, infrarood 500 watt, plus verlichting aan de achterzijde. Hij geeft ook nog het e.e.a. aan info zoals temperatuur en weer door. Aan het plafond zitten wat spotjes en die verlichten prima. De infrarood duurt even opwarmen maar we hebben gemerkt dat ie dan de badkamer tot een whopping 32 graden verwarmt bij vergeten uit te zetten. ::) We zijn er best content mee, lekker groot, beslaat niet en zo. De 'eenvoudige' versie moet je met de hand bedienen, en de wat luxere (duurdere versie) kan ook via een app (tuya) worden bediend. Dan kan de badkamer voordat je wilt douchen vast opwarmen.
Dat doen wij nu met een smart convector radiator, en daarbuiten is de badkamer op koele temperatuur omdat we een wasbak in de slaapkamer hebben. Dan hoeft het daar niet de hele dag warm te zijn.
Door pearlsofpassion
Kan niet gewoon een spiegel vinden met een lamp?
Dat hebben ze toch overal zou ik denken?

Waar komen de meubelstukken in je nieuwe badkamer vandaan? Kunnen ze je daar niet verder helpen?
Door doranto
Wij hebben een hangkastje met 2 deurtjes en een lamp over de hele breedte aan de bovenkant. Het kastje is van binnen én buiten helemaal spiegel. Omdat het dus 2 deurtjes heeft, heb je dus feitelijk een 3 delige spiegel als je ze beiden open zet. Ik vind dat reuze handig met je haar kammen enzo. Ik kocht het een paar jaar terug bij Ikea, maar ik weet niet of ze het nu nog hebben.
Heb het even nagezocht het was de godmorgon van 80 breed.
signal-2025-02-05-091438_002.png
signal-2025-02-05-091438_002.png (212.2 KiB) 636 keer bekeken
Laatst gewijzigd door doranto op wo 05 feb 2025, 09:16, 2 keer totaal gewijzigd.
Door Lizzy
Tanna schreef: di 04 feb 2025, 14:32 Onze badkamer wordt binnenkort gerenoveerd. Niet zomaar verbouwd maar gerenoveerd want oh jongens, wat een vreselijke badkamer hebben wij. Sinds we hier wonen hebben we nooit meer prettig kunnen douchen en dat is dus al iets meer dan 7 jaar. We douchen in een oud gammel bad en dat is voor mijn lief zeker na het herseninfarct heel inspannend en voor mij met mijn kunstheup, die ook al oud is, eigenlijk hartstikke verboden.

De renovatie gaat 3 weken duren en is voor ons een enorme uitdaging. We kunnen niet boven blijven slapen omdat mijn lief regelmatig de ochtend in bed moet blijven omdat hij uitgeput is of migraine heeft en het is voor hem veel te gevaarlijk om 's nachts wiebelig en met een half slapend hoofd naar het toilet beneden te gaan.
De bedden gaan daarom naar beneden en aangezien wij niet heel ruim wonen wordt het een beetje alsof we in een caravan zitten. Ook lastig trouwens als mijn lief in bed moet blijven maar het is niet anders.

Maar goed, nu dus waarom ik jullie raad wil vragen........
We hebben inmiddels alles wel bij elkaar maar wat nu echt lastig blijkt te zijn is een badkamerspiegel. Ik wilde eigenlijk een gewone spiegel met een lampje erboven maar ik heb nog niks aardigs kunnen vinden. Vandaar dat ik zit te dubben over een spiegel met ingebouwde verlichting en dan ook verwarming. Krankzinnig duur trouwens! Maar hier in de buurt is geen winkel waar we een hele collectie spiegels kunnen bekijken en dat is wel een dingetje, want we willen niet te fel licht maar ook niet te weinig licht. Voor een spiegel die zo duur is wil je toch wel weten wat je in huis haalt.

Wat is jullie ervaring?

Voor de gein nog even de badkamer in ons oude huis, helemaal zelf/samen gemaakt.
Ik wil deze badkamer!

Qua spiegels kan ik je niet helpen. Ik vind het rampendingen.
Door - pien -
https://www.sanitairwinkel.nl/p/7690405 ... -aluminium

Ik heb deze in de badkamer, en ben tevreden.
O, en ik lees nu dat 'ie kan dimmen ;D :doh:
En hij kan van warm naar wit licht en weer terug en dimt inderdaad (net uitgeprobeerd).
En met verwarming (dat is een klein gedeelte wat meteen condensvrij wordt) en als de ventilatie aanstaat wordt de hele spiegel condensvrij.
Verwarming wil alleen zeggen dat je er in kunt kijken na het badderen, niet dat 'ie warmte afgeeft :D
Laatst gewijzigd door - pien - op wo 05 feb 2025, 16:13, 2 keer totaal gewijzigd.
Door K&D
;D de functie van een spiegel is over het algemeen ook vrij simpel :biggrin2:
De randvoorwaarden zijn extra's maar soms wel fijn. Wij hebben bijvoorbeeld geen CV in de badkamer en de spiegel is dus echt een verwarming naast de convector.
Door - pien -
pearlsofpassion schreef: wo 05 feb 2025, 12:10 Ik snap dit topic niet. ;D
Voor mij is een spiegel gewoon een spiegel. Gewoon vlak tegen een muur, lamp erboven, klaar... Hoe simpel kan het zijn?
:???: :biggrin2:
Dan moet je op zoek naar 2 dingen ;D :crazy2:
In de badkamer heb ik de luxe spiegel en bij de wastafel in m'n slaapkamer een oude Ikea-spiegel met lampje erboven.
Door Tanna
K&D schreef: di 04 feb 2025, 23:43 Of je ervan houdt is een tweede , maar wij zijn nogal van de 'smart' dingen en hebben een badkamerspiegel met wifi, infrarood 500 watt, plus verlichting aan de achterzijde. Hij geeft ook nog het e.e.a. aan info zoals temperatuur en weer door. Aan het plafond zitten wat spotjes en die verlichten prima. De infrarood duurt even opwarmen maar we hebben gemerkt dat ie dan de badkamer tot een whopping 32 graden verwarmt bij vergeten uit te zetten. ::) We zijn er best content mee, lekker groot, beslaat niet en zo. De 'eenvoudige' versie moet je met de hand bedienen, en de wat luxere (duurdere versie) kan ook via een app (tuya) worden bediend. Dan kan de badkamer voordat je wilt douchen vast opwarmen.
Dat doen wij nu met een smart convector radiator, en daarbuiten is de badkamer op koele temperatuur omdat we een wasbak in de slaapkamer hebben. Dan hoeft het daar niet de hele dag warm te zijn.
Ik heb niks met smart dingen dus dat is het niet geworden.
Wat muziek en radio betreft maken we waarschijnlijk weer wat mijn lief al had gemaakt toen hij nog in het huis van zijn moeder woonde en wat we in onze vorige huizen ook hadden, gewoon een stereo met speakerboxen ;D .
Voor verwarming heb ik online een elektrische radiator met handdoekbeugels, blower en afstandsbediening gekocht, dat levert samen 2000 Watt op dus moet het snel lekker warm worden, heel belangrijk voor mijn zieke lief. Maar hopelijk geen 32 graden ;D ;D .
We hebben en smalle badkamer met schuin dak en daardoor korte muren dus het kon ook niet een erg grote spiegel worden.
Door Tanna
pearlsofpassion schreef: wo 05 feb 2025, 01:38 Kan niet gewoon een spiegel vinden met een lamp?
Dat hebben ze toch overal zou ik denken?

Waar komen de meubelstukken in je nieuwe badkamer vandaan? Kunnen ze je daar niet verder helpen?
Dat idee had ik eerst ook maar uiteindelijk wordt het toch een spiegel met verwarming en licht.
Ik heb alleen de wastafel en het toilet in een badkamerwinkel gekocht, de rest online.
Laatst gewijzigd door Tanna op wo 05 feb 2025, 22:35, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Tanna
doranto schreef: wo 05 feb 2025, 08:26 Wij hebben een hangkastje met 2 deurtjes en een lamp over de hele breedte aan de bovenkant. Het kastje is van binnen én buiten helemaal spiegel. Omdat het dus 2 deurtjes heeft, heb je dus feitelijk een 3 delige spiegel als je ze beiden open zet. Ik vind dat reuze handig met je haar kammen enzo. Ik kocht het een paar jaar terug bij Ikea, maar ik weet niet of ze het nu nog hebben.
Heb het even nagezocht het was de godmorgon van 80 breed.
signal-2025-02-05-091438_002.png
We hebben te weinig ruimte om de deurtjes open te zetten. Wel pas al online naar dit kastje gekeken maar uiteindelijk is dat het niet geworden. We hebben ook niet zoveel spulletjes om in een kastje te zetten en het licht leek ons niet prettig. Haar kammen hoeft niet, mijn lief heeft haast geen haar meer en het mijne kan niet gekamd of geborsteld worden, dat is een kwestie mijn handen erdoor halen en klaar, reuze makkelijk ;D .
Door Tanna
Lizzy schreef: wo 05 feb 2025, 08:39 Ik wil deze badkamer!

Qua spiegels kan ik je niet helpen. Ik vind het rampendingen.
Wij missen onze badkamer ook nog....... :-[
Het leuke is wel dat mijn huis onder andere vanwege de badkamer is verkocht en inmiddels weer nieuwe bewoners heeft, die de badkamer net zo hebben gelaten. Eer van ons werk!
Door Tanna
- pien - schreef: wo 05 feb 2025, 10:07 https://www.sanitairwinkel.nl/p/7690405 ... -aluminium

Ik heb deze in de badkamer, en ben tevreden.
O, en ik lees nu dat 'ie kan dimmen ;D :doh:
En hij kan van warm naar wit licht en weer terug en dimt inderdaad (net uitgeprobeerd).
En met verwarming (dat is een klein gedeelte wat meteen condensvrij wordt) en als de ventilatie aanstaat wordt de hele spiegel condensvrij.
Verwarming wil alleen zeggen dat je er in kunt kijken na het badderen, niet dat 'ie warmte afgeeft :D
Ik ben blij dat je je eigen spiegel nu beter begrijpt, we hebben vreselijk gelachen! ;D ;D
Door Tanna
pearlsofpassion schreef: wo 05 feb 2025, 12:10 Ik snap dit topic niet. ;D
Voor mij is een spiegel gewoon een spiegel. Gewoon vlak tegen een muur, lamp erboven, klaar... Hoe simpel kan het zijn?
:???: :biggrin2:
Dat is zo maar ik kon geen leuke lamp vinden en uiteindelijk vonden we het idee van de luxe spiegel toch wel aantrekkelijk.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door