Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door Charlie Angel
Hier vorige week even flink de schrik. Meneer zijn been deed weer heel erg zeer. De been die is aangetast door een herseninfarct die hij ruim 2 jaar terug heeft gehad, maar die vorig jaar pas is gediagnosticeerd. Hij heeft hier nu nog wekelijks therapie voor waar ik hem heen breng.
Dat been deed dus weer erg veel pijn en bleek ook dik te zijn. Maar meneer dacht dat het wel weer zou overgaan en wilde dus niet naar de huisarts.
Ik zei toen al dat hij het serieus moest nemen en dat ik dacht dat het een trombose been kon zijn.
Toen dacht meneer dan stop ik met roken,maar ging nog niet naar de huisarts.
Hij kon helemaal niets en ik bleef door gaan, dus uiteindelijk zei hij woensdag avond dat hij toch de huisarts maar ging bellen. Dus donderdag naar de huisarts en wat bleek, een overduidelijk trombose been! De arts belde gelijk met ziekenhuis en hij moest gelijk beginnen met bepaalde medicatie en kreeg daar twee stuks van mee. Ook maakte ze gelijk een afspraak voor een echo. En ze vertelde hem netjes dat hij echt moest kappen met die zooi, de sigaretten dus.

Vrijdag ruim 4,5 uur in het ziekenhuis rondgehangen, echo gemaakt en meneer heeft echt geluk gehad, de trombose prop zat in zijn lies.
Hij kreeg ook gelijk een tijdelijke kous en moet terug voor een goede.
Vandaag wordt hij gebeld voor een telefonisch consult. De arts zag hoe ik erbij zat en dat leek hem verstandiger. En natuurlijk aan de bel trekken bij verdachte zaken.

Zijn been slinkt al mooi, zijn bovenbeen is als normaal, alleen zijn kuit nog. De pijn is al veel minder en hij slikt braaf iedere ochtend en avond zo'n pil, anti stollingspil. De bloedverdunner die hij slikte hoeft nu niet meer.

Ik ben volledig kapot, maar ik ben blij dat hij zoveel geluk heeft gehad dat het goed is afgelopen. Maar hij zal er nu zelf echt aan moeten werken. Nooit meer roken, goed eten en zijn oefeningen doen en bewegen!
Door Anne in Zweden
Ooow, kerels, je zou ze soms... Gelukkig is het goed afgelopen en heeft meneer goede voornemens gemaakt. Wat zul je moe zijn na alle spanning en emoties, boven alle andere shit waar je dagelijks al mee te maken hebt. Dikke knuffel! :bigarmhug:
Door Lizzy
Kolere, dan schrik je je wel helemaal het apenzuur zeg :o :-X :-X :-X . Wat heeft hij een mazzel gehad dat jij zo door bent blijven "zeuren". Het had slecht af kunnen lopen :-X . Maar ja, nu moet ie echt wel aan de bak. Hoe gaat hij dat aanpakken, stoppen met roken...?

Dikke :bigarmhug: voor jou :-*
Door Kaela
Dan schrik je je toch ook de rambam. Dat had anders af kunnen lopen.

Voor nu veel beterschap en sterkte met alle (toch heel moeilijke) levensveranderingen.
Door smulpaap
Mannen :-X Goed dat jij zo doortastend bent geweest.
En pff , wat zal dit weer een energie gekost hebben . Kan me indenken dat je kapot bent
Dikke knuffel, en manlief succes met het stoppen met roken :-*
Door Charlie Angel
Dat roken, ja daar is geen plan voor gemaakt. Vorige week dinsdag zei hij dat hij niets meer ging roken. Hij dacht dat dat been dan ook wel zou overgaan. Hij dacht dat het door het merk shag kwam wat hij dit keer had. Hij geloofde niet dat het trombose was.
Maar sinds die dinsdag heeft hij ook niets meer gerookt. Dus we gaan het meemaken.
Door eelke
Jeetje dat is zeker een schrik. Maar ook wel knap dat hij zo in een keer gestopt is. Dat valt ook wel een beetje onder eigenwijs, maar dan de goede kant op.
Door Charlie Angel
Het is wonderbaarlijk bijna hoe snel de medicatie aan is geslagen. De pijn is inmiddels een stuk handelbaarder en zijn been is echt al een heel stuk slanker, nog net niet normaal.
Ik heb het gevoel dat hier iemand echt geluk heeft gehad.
Er is in bloed en bij Nadere studie van de echo geen oorzaak of andere afwijkingen gevonden.
Over een paar maanden willen zij verder gaan kijken.
Door Kaio
ok niet een beetje koppig ::)

Maar gelukkig goed afgelopen.

En stoppen met roken, mijn ervaring *van heel lang geleden al!) is dat het vooral de eerste weekjes ff bikkelen is. Maar dat het eigenlijk snel gewoon wordt. Plus je merkt na een paar weken zoveel verbetering in conditie, niet meer hoesten, piepen of wat dan ook. En het is gewoon fijn om niet meer de hele tijd aan die zooi te denken, onee ik ben het vergeten, help , of ik moet nu de hele dag zonder omdat ... help etc :biggrin2:

Beterschap en sterkte !
Door zurca
Jeetje zeg....wat een verhaal! Gelukkig gaat het al wat beter lees ik, hopelijk gaat het herstel verder voorspoedig.
Door - pien -
Echt hè, was niet nodig geweest maar toch net op tijd! Heel veel sterkte met de schrik, en de stress, en gelukkig gaat het de goeie kant op!

Wat Kaio zegt wat betreft stoppen met roken, als je eenmaal er een beetje door bent, en ervaart wat een rust het kan geven, geeft dat veel ruimte.
Beterschap!
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door