Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door smulpaap
Tut is weer naar de fysio geweest
Ook weer een laserbehandeling gehad
En nu lekker bijkomen , uiteraard onder een dekentje :biggrin2:

We gaan dus elke 6 weken naar de fysio
Ik neem dan gelijk herhaalmedicatie mee
En elke 6 weken mag ik weer meer betalen
De Gabapentine valt wel mee , de Galiprant was vorige keer € 43 , nu zes weken later € 47 :-X
Nu krijg ik het vergoed via de verzekering
Maar toch hé? Abnormaal gewoon die prijzen !
BTW naar 21 procent , je wilt ze een goede hap voer geven .En dan maar hopen de de strippenkaart ouderdoms kwalen straks mee valt . Ik kan me indenken dat mensen niet meer staan te popelen om een huisdier te nemen
Bijlagen
20250115_133341.jpg
20250115_133341.jpg (4.35 MiB) 782 keer bekeken
Door Siberienne
Aaaaah wat een lief moe meiske …

Ja manlief heeft Shad ook omgedoopt tot de ‘gouden husky’ nadat hij de medicatie had gehaald bij de apotheek. (Ik weet niet hoe duur Rimadyl in NL is maar hier zo’n beetje een euro per tablet)
Door Lizzy
smulpaap schreef: wo 15 jan 2025, 14:05 Tut is weer naar de fysio geweest

De Gabapentine valt wel mee , de Galiprant was vorige keer € 43 , nu zes weken later € 47 :-X
BTW naar 21 procent , je wilt ze een goede hap voer geven .En dan maar hopen de de strippenkaart ouderdoms kwalen straks mee valt . Ik kan me indenken dat mensen niet meer staan te popelen om een huisdier te nemen
Ahhh, wat schattig :smitten:

Ik denk ook dat mensen minder snel een huisdier gaan nemen. En op zich vind ik dat niet eens echt erg, want ik vind dat nu maar iedereen ondoordacht een huisdier naar huis sleept. Niet allemaal he, maar wel veel. Alleen weet ik ook wel zeker dat een dikke portemonnee niks zegt over of je wel of niet goed voor een huisdier bent. En dat vind ik er dan weer erg aan.... (de mensen met het meeste geld geven soms echt geen rooie rotcent uit aan hun huisdieren en ik ken mensen met een kleine portemonnee die liever zelf een week droog brood eten).
Door smulpaap
Lizzy schreef: wo 15 jan 2025, 17:31 Ahhh, wat schattig :smitten:

Ik denk ook dat mensen minder snel een huisdier gaan nemen. En op zich vind ik dat niet eens echt erg, want ik vind dat nu maar iedereen ondoordacht een huisdier naar huis sleept. Niet allemaal he, maar wel veel. Alleen weet ik ook wel zeker dat een dikke portemonnee niks zegt over of je wel of niet goed voor een huisdier bent. En dat vind ik er dan weer erg aan.... (de mensen met het meeste geld geven soms echt geen rooie rotcent uit aan hun huisdieren en ik ken mensen met een kleine portemonnee die liever zelf een week droog brood eten).
Klopt hoor . De grootte van de portemonnee zegt niets

En idd . Beter nadenken over de aanschaf van een dier zou ik zeker toejuichen
Ik zie soms ook zoveel leed :-X
Hier in 't dorp iemand , met een buitenlands hondje . Ter grootte van een Yorki , beestje heeft een dik half jaar met een gescheurde kruisband gelopen . Nu eindelijk naar de DA gegaan , die ook zei , u heeft veel te lang gewacht . Maar ja , de koste n he? Het zou misschien wel beter gaan met rust ,volgens de eigenaar knietje is volledig kapot . En of dit ooit nog goed komt ? En deze mensen kunnen het dus wel betalen . Maar ja , de hond mag niet te veel kosten .

Vanochtend bij de fysio
Therapeute zei . We bellen tegenwoordig eigenaren van kortsnuiten maar op als het zomers warm is ..we vragen dan . Heeft u airco in uw auto ? Echt hé :-X mensen hebben geen flets idee . Als de eigenaar zegt , nee geen airco dan waarschuwt de kliniek maar om niet te komen
Door frodo quin
Lizzy schreef: wo 15 jan 2025, 17:31 Ahhh, wat schattig :smitten:

Mwah, ik denk dat da en medicatieprijzen daar niet veel aan gaat veranderen. De mensen die niet veel over hebben voor hun hond gaan al niet zo snel naar de da. Die zullen zich eerder laten tegenhouden door de gestegen prijs van het huismerk supermarktbrok. De gestegen prijzen raken vooral de mensen met een laag inkomen die voordien wel de zorg voor hun dier konden betalen, maar nu niet meer voor hun dier kunnen zorgen hoe ze dat zouden willen.

Hoe vaak ik al niet van mensen die welgesteld zijn gehoord heb "maar zo veel kosten voor een kat/rat, die laat je toch inslapen en je neemt een nieuwe inplaats. Die nieuwe is ook leuk hoor. Hoe kun je nu zo dom zijn"
Door dinky89
Tja, mensen met weinig geld zijn ook vaak de mensen die werkloos/arbeidsongeschikt zijn en daardoor veel thuis om aandacht aan het dier te geven. Daarnaast is een huisdier voor deze mensen juist vaak een enorme steun.

Wanneer ik voorbij zie komen dat mensen geen rasdier willen omdat de prijs te hoog is vraag ik mij wel altijd af in hoeverre ze hebben nagedacht over DA kosten....

Hopelijk is de tut inmiddels weer lekker bijgekomen
Door Cindy de Wolf
In mijn werk veel mensen met een laag inkomen en dan verbaasd het me altijd weer dat juist deze mensen vaak grote honden hebben en/of meedere dieren; hoe dan?? En ik snap heel goed wat een huisdier kan brengen maar juist deze groep is impulsief met alle nare gevolgen vandien.

Nu wist ik prima waar ik aan begon, dit is immers mijn 3e grote(re) groep maar eelijk als ik deze enorme kostenstijging over de hele linie geweten had nou dan had ik ook wel 3 keer nagedacht. Ik zag van de week 1kg konijnspiervlees voor € 17,23 :-X :-X Dat is gewoon echt niet grappig meer.

Ook het steeds meer beperken van waar je mag lopen plus het aantal maakt dat ik zeg; nee dit is mijn laatste groep. Nu begrijp ik best dat dit oa komt door de overlast van uitlaatservices maar ook de mensen met meerdere eigen honden zijn dus de sjaak.
Door Charlie Angel

smulpaap schreef:Tut is weer naar de fysio geweest

Wat ligt ze er lekker luisteren bij zeg, haar welverdiende rust. Afbeelding
Blijft ze goed profijt houden van haar behandelingen?
Door smulpaap
Charlie Angel schreef: do 16 jan 2025, 22:30 Wat ligt ze er lekker luisteren bij zeg, haar welverdiende rust. Afbeelding
Blijft ze goed profijt houden van haar behandelingen?
Ja , ze heeft echt een top fysio . Ze trekt me naar binnen :biggrin2: En is door het dolle heen als ze aan de beurt is . En in combinatie met de laser en de medicatie blijft ze goed op de pootjes
Door smulpaap
frodo quin schreef: do 16 jan 2025, 09:56 Mwah, ik denk dat da en medicatieprijzen daar niet veel aan gaat veranderen. De mensen die niet veel over hebben voor hun hond gaan al niet zo snel naar de da. Die zullen zich eerder laten tegenhouden door de gestegen prijs van het huismerk supermarktbrok. De gestegen prijzen raken vooral de mensen met een laag inkomen die voordien wel de zorg voor hun dier konden betalen, maar nu niet meer voor hun dier kunnen zorgen hoe ze dat zouden willen.

Hoe vaak ik al niet van mensen die welgesteld zijn gehoord heb "maar zo veel kosten voor een kat/rat, die laat je toch inslapen en je neemt een nieuwe inplaats. Die nieuwe is ook leuk hoor. Hoe kun je nu zo dom zijn"
Ach ja . Voor veel mensen is een dier maar een ding .
En dus makkelijk vervangbaar
Ik kan daar ook met m'n pet niet bij
Door smulpaap
dinky89 schreef: do 16 jan 2025, 10:23 Tja, mensen met weinig geld zijn ook vaak de mensen die werkloos/arbeidsongeschikt zijn en daardoor veel thuis om aandacht aan het dier te geven. Daarnaast is een huisdier voor deze mensen juist vaak een enorme steun.

Wanneer ik voorbij zie komen dat mensen geen rasdier willen omdat de prijs te hoog is vraag ik mij wel altijd af in hoeverre ze hebben nagedacht over DA kosten....

Heel veel mensen hebben geen flets idee
Totdat hond of kat iets gaat mankeren ...
Velen denken , een huisdier ? Dat is voeding , ontworming en entingen
Als ik hier in de omgeving weleens vertel hoe veel Thara al gekost heeft staat menig hondenbezitter met de oren te klapperen
En natuurlijk . Je kan geluk hebben met huisdieren ( dat heb ik ook gehad ) Maar ze kunnen ook heel veel geld kosten
Door smulpaap
Cindy de Wolf schreef: do 16 jan 2025, 15:38 In mijn werk veel mensen met een laag inkomen en dan verbaasd het me altijd weer dat juist deze mensen vaak grote honden hebben en/of meedere dieren; hoe dan?? En ik snap heel goed wat een huisdier kan brengen maar juist deze groep is impulsief met alle nare gevolgen vandien.

Nu wist ik prima waar ik aan begon, dit is immers mijn 3e grote(re) groep maar eelijk als ik deze enorme kostenstijging over de hele linie geweten had nou dan had ik ook wel 3 keer nagedacht. Ik zag van de week 1kg konijnspiervlees voor € 17,23 :-X :-X Dat is gewoon echt niet grappig meer.

Ook het steeds meer beperken van waar je mag lopen plus het aantal maakt dat ik zeg; nee dit is mijn laatste groep. Nu begrijp ik best dat dit oa komt door de overlast van uitlaatservices maar ook de mensen met meerdere eigen honden zijn dus de sjaak.
Klopt hoor . Die prijzen van voeding zijn abnormaal . Ik zag van de week ook bv konijn karkas , dat was 5 euro en nog wat en inmiddels dik 7 euro voor een kilo
En als je echt goed voor ze wilt zorgen dan loop je er zo ongeveer op leeg
Door frodo quin
smulpaap schreef: do 16 jan 2025, 22:59 Ja , ze heeft echt een top fysio . Ze trekt me naar binnen :biggrin2: En is door het dolle heen als ze aan de beurt is . En in combinatie met de laser en de medicatie blijft ze goed op de pootjes
Fijn dat ze met plezier gaat! Dat maakt het toch veel aangenamer als ze met regelmaat moeten gaan.

Ik heb de neiging om voor mijn dieren met mijn ogen toe te betalen, veel te veel stress anders, maar ik kan wel zeggen dat ik de honden niet kan voeren zoals ik mijn kat voer. Het duurste spiervlees dat meneer al gehad heeft was meer dan 30 euro de kilo. Dat is te doen voor iemand die 100 gram per dag eet, maar niet voor guppen die samen 3 kilo per dag eten.

Dingen lopen ook niet altijd zoals je verwacht. Zowel de inkomsten als uitgaven kunnen enkele jaren later heel anders uitdraaien als je verwachtte.
Door pearlsofpassion
dinky89 schreef: do 16 jan 2025, 10:23 Tja, mensen met weinig geld zijn ook vaak de mensen die werkloos/arbeidsongeschikt zijn en daardoor veel thuis om aandacht aan het dier te geven. Daarnaast is een huisdier voor deze mensen juist vaak een enorme steun.

Nou ja, dat is nog een verschil. Dat is of je die meerprijs er voor over hebt.
Bij meneer is dat ook een issue, gewoon omdat hij een htk even leuk vind. Dus een rasdier die meerprijs niet waard vind. Als we een kat uit het asiel adopteren kost het trouwens ook al wel een brok geld. Bij een kitten zit daar dan castratie ed bij dus niet onlogisch, maar toch. Het verschil met een raskat is kleiner dan vroeger. Maar nog steeds vinden we dat dus wel veel geld, voor een raskat.
Maar dat wil niet zeggen dat er hier op de dierenartskosten bespaard wordt. Zeker niet. Er wordt ook niet nutteloos geld uitgegeven, maar basically worden daarbij gewoon dezelfde normen aangehouden als bij onszelf en de kinderen.

Bij een kat zou ikzelf het nog overwegen. Hoewel, als ik de kans krijg via het asiel ik dat wss nog sneller zou doen.
Maar bij een konijn, daar is er nog geen haar op mn hoofd dat eraan denkt.
Zolang de asielen vol zitten met perfect geschikte dieren vind ik dat altijd wel moeilijk.
Bij honden is dat anders, daar is een asielhond toch vaak een uitdaging. En er zitten vaak Stafford ed. Dat is zeker niet voor de grote massa mensen geschikt. Bij katten en konijnen gaat dat niet echt op. Ook kittens zitten er met bosjes. Tis maar als je specifieke wensen hebt, dat je naar een ras kijkt. Voor het merendeel van de mensen is gewoon een kat voldoende.

Neemt niet weg dat ik ook graag een ragdoll zou hebben hoor. En liefst eentje kiezen bij een fokker. Maar dan wss maar eentje en er een htk kitten uit het asiel bij.
De kinderen zouden dat uiteraard ook geweldig vinden. Vincent wil niet liever dan met de kat rondlopen. Cuzco vind dat nog wel leuk af en toe, maar ik ben bang voor zijn rug waar hij toch al wat ouderdomsklachten bij heeft.
Vb om die reden zou een ragdoll en de extra kosten dus wel te overwegen zijn. En gewoon omdat ik ze fantastisch leuk vind. :biggrin2:
( maar meneer dus niet, dus houdt niet van langhaar)
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door