dinky89 schreef: ↑do 16 jan 2025, 10:23
Tja, mensen met weinig geld zijn ook vaak de mensen die werkloos/arbeidsongeschikt zijn en daardoor veel thuis om aandacht aan het dier te geven. Daarnaast is een huisdier voor deze mensen juist vaak een enorme steun.
Wanneer ik voorbij zie komen dat mensen geen rasdier willen omdat de prijs te hoog is vraag ik mij wel altijd af in hoeverre ze hebben nagedacht over DA kosten....
Hopelijk is de tut inmiddels weer lekker bijgekomen
Nou ja, dat is nog een verschil. Dat is of je die meerprijs er voor over hebt.
Bij meneer is dat ook een issue, gewoon omdat hij een htk even leuk vind. Dus een rasdier die meerprijs niet waard vind. Als we een kat uit het asiel adopteren kost het trouwens ook al wel een brok geld. Bij een kitten zit daar dan castratie ed bij dus niet onlogisch, maar toch. Het verschil met een raskat is kleiner dan vroeger. Maar nog steeds vinden we dat dus wel veel geld, voor een raskat.
Maar dat wil niet zeggen dat er hier op de dierenartskosten bespaard wordt. Zeker niet. Er wordt ook niet nutteloos geld uitgegeven, maar basically worden daarbij gewoon dezelfde normen aangehouden als bij onszelf en de kinderen.
Bij een kat zou ikzelf het nog overwegen. Hoewel, als ik de kans krijg via het asiel ik dat wss nog sneller zou doen.
Maar bij een konijn, daar is er nog geen haar op mn hoofd dat eraan denkt.
Zolang de asielen vol zitten met perfect geschikte dieren vind ik dat altijd wel moeilijk.
Bij honden is dat anders, daar is een asielhond toch vaak een uitdaging. En er zitten vaak Stafford ed. Dat is zeker niet voor de grote massa mensen geschikt. Bij katten en konijnen gaat dat niet echt op. Ook kittens zitten er met bosjes. Tis maar als je specifieke wensen hebt, dat je naar een ras kijkt. Voor het merendeel van de mensen is gewoon een kat voldoende.
Neemt niet weg dat ik ook graag een ragdoll zou hebben hoor. En liefst eentje kiezen bij een fokker. Maar dan wss maar eentje en er een htk kitten uit het asiel bij.
De kinderen zouden dat uiteraard ook geweldig vinden. Vincent wil niet liever dan met de kat rondlopen. Cuzco vind dat nog wel leuk af en toe, maar ik ben bang voor zijn rug waar hij toch al wat ouderdomsklachten bij heeft.
Vb om die reden zou een ragdoll en de extra kosten dus wel te overwegen zijn. En gewoon omdat ik ze fantastisch leuk vind.
( maar meneer dus niet, dus houdt niet van langhaar)