- vr 17 jan 2025, 16:28
En op wormen is hij negatief getest. Er staat nog wat op kweek, dat is nog niet binnen.
Hij krijgt nu Panacur. Zojuist de eerste pillen in zijn bek gestopt.
En dan hoop ik nu dat dat gaat werken en dat hij zelf in staat is om eventuele resten zelf te overwinnen. Hij is jong en sterk. Hij is ook absoluut niet ziek. Hij is levendig, attent, alert, rent, speelt, werkt graag, drinkt goed en eet mijn portemonnee leeg (met haring en eitjes meegerekend staat hij op 4,75%).
Ik zit wel te denken nu. Laatst toen hij positief op haakworm was, is hij ontwormd én ben ik gelijktijdig begonnen met puur parasiet 10 dagen lang, knoflook en diatomeeënaarde. Hij ging toen weer netjes poepen. Maar 2 dagen nadat ik gestopt was met de puur parasiet ging het weer mis. 2 dagen geleden ben ik begonnen met zijn 2e 10-daagse kuurtje puur parasiet. (Dat is dus ná de monstername van de ontlasting). Gisteravond poepte hij tot mijn verbazing een paar keurige kleine keuteltjes. En vanochtend heeft hij 2x heel keurig gepoept. Nu vraag ik me toch af: Zou puur parasiet ook van invloed zijn op Giardia?? Of is dit puur toeval. De diatomeeën lijken geen invloed gehad op zijn giardia. Ik zit nu te twijfelen of ik ze wel of niet weer zal gaan geven, tegen wormen.
Laatst gewijzigd door pike op vr 17 jan 2025, 16:39, 1 keer totaal gewijzigd.