Mike_v_E schreef: ↑wo 08 jan 2025, 08:05
Ik krijg over 3 weken mijn Tamaskan pup en wil deze KVV geven. De pups zijn nu 5 weken oud en krijgen Darf puppy brokken en lotgering van de fokker.
Oh leuk! Alvast gefeliciteerd en sterkte met aftellen
Heb wat onderzoek gedaan naar Lotgering en wil dit dus echt niet aan mijn pup blijven geven.
Nee, snap ik (hoewel ik veel honden ken die er uitstekend groot mee zijn geworden, maar mijn voer is het ook niet).
Ik denk dat ik ga voor de Puppy KVV van Darf. Hier zitten 5 dieren in verwerkt, waaronder 10% vis. Dogmeat Puppy 1-6 maanden KVV spreekt me ook wel aan, maar wil denk beginnen met alleen die van Darf zodat de pup hier aan kan wennen. Daarnaast wil ik ook de Darf brokken blijven geven, mede omdat ik de pup hier gelijk mee kan trainen.
Ik vroeg mij alleen wel af of de KVV (en brokken) voldoende vitamine bevatten? Darf geeft zelf aan dat het voldoende mineralen zou moeten bevatten volgens het BARF principe. De fokker gaf aan om ook KB Extra Raw Meat Supplement (Zonder Calcium) te geven. Is dit nodig met de puppy KVV van Darf? Misschien hier en daar wat groente toevoegen, en hoeveel/hoevaak zou dit moeten?
Ik vroeg mij ook af of het beter is om 1x KVV te geven en 2x brokken, of om alle 3 de maaltijden te mixen?
Andere opmerkingen/tips zijn ook welkom!
Mijn advies is al jaren (sinds 2003) : wed nooit op 1 paard. Zeker niet met pups. Dus nee, ik zou niet alleen DARF geven. Ik zou het met minimaal 2 andere KVV merken afwisselen en zoveel mogelijk andere diersoorten erbij geven. Dus die 5 diersoorten in DARF, leuk, maar geef dan bijv. KB Raw haas ofzo erbij. Je hoeft geen KVV puppy te geven, dus ik zou dan van Dogmeat de KVV geven waar diersoorten in zitten die weer niet veel of niet in DARF zitten.
En nee, ik zou daar zeker geen vitamine/mineralenpreparaat aan toevoegen. Echt, synthetische slecht opneembare rommel.
Ik zou er wel zelf andere natuurlijke voedingsmiddelen aan toevoegen. Ja, ik zou zeker groenten geven! Ik vind dat echt uiterst belangrijk. Ook voor het behoud (of ontwikkeling, bij de pup is dat nog in ontwikkeling) van een gezonde darmflora. En voor de micronutrienten. Je kunt een rauwe mix maken van zeg 5 a 10 groenten. Je kunt ook groenten koken. Ik zou voor zoveel mogelijk afwisseling zorgen. Ik zou daarnaast 2 rauwe eieren per week geven, liefst biologisch. Ik zou daarnaast zeker 1 keer per week een stuk
wilde zalm (uit de vriezer van de supermarkt) geven voor de vitamine D. En ik zou er ook zeewier bij geven. Niet de dosering die op de pot staat maar een paar keer per week een lekkere snuf. Is de KVV alleen nog vrij arm aan vitamine E.
https://www.ahealthylife.nl/de-top-12-v ... itamine-e/
Ik geef ze hier af en toe wat tarwekiemolie (uit een capsule want een flesje is heel kort houdbaar) en gemalen hazelnoten, rauw en ongezouten.
Nou, en dan moet het helemaal goed komen!
De maaltijden zou ik niet mixen en ik zou zo weinig mogelijk brok voeren. Om er mee te kunnen trainen hoef je het niet ook te voeren natuurlijk.