Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door Kaela
pearlsofpassion schreef: zo 27 okt 2024, 20:16 Wij zagen onlangs ook een twintiger in een rolstoel. Maar zo'n stoel met neksteun en tafel ed. Dat hadden de kindjes nooit eerder gezien.
We zaten aan het volgende tafeltje, dus ze keken wel wat en toen we vertrokken, kwamen we erlangs.
Omdat ik niet wilde dat ze zouden gaan staren en wijzen en omdat ze ook al keiluid vragen stelden uiteraard, ::) ging ik het wat uitleggen en vriendelijk naar hen lachen en zijn we bij het tafeltje even gaan kijken en praten.. Gewoon een minuutje een praatje of hij zo geboren was en wat er juist was waardoor hij niet kon lopen ed.
Dat vonden de ouders heel fijn. Die jongen zelf vroeg dan ook luidop wat er gebeurde en waarom, dus konden zijn ouders ook uitleggen dat de kindjes gewoon even kwamen vragen en kijken omdat ze dat niet kenden .. Gezellig zo.. Zaten we in hetzelfde schuitje. ;D
En zo leer je de kinderen ook meteen dat je niet gek moet gaan doen en dat het ook maar gewoon mensen zijn.
Want je merkt dan wel dat die mensen dit soort vriendelijke en menselijke reactie niet vaak krijgen, en doorgaans wss enkel bekeken worden.
Wat goed PoP! Je hebt ook helemaal gelijk, gewoon eens contact maken en het gesprek aangaan is zo goed!

Ik moet zeggen, zo vaak heb je die kans niet. Ik tref niet bepaald vaak mensen in een rolstoel oid. Maar ik let er wel op dat bijvoorbeeld met gedag zeggen tijdens het wandelen, ik dat ook aan de persoon in de rolstoel zeg, niet alleen tegen de persoon die duwt.

Onze situatie leende zich verder niet voor interactie. Het was in een losloop verblijf voor maki’s en er begon een opstopping te ontstaan rondom de aapjes. Ik geloof ook niet dat de jongen het zelf heeft meegekregen. Hooguit misschien een van de volwassenen die bij hem hoorde. Ik ben doorgelopen, juist zodat de jongen lekker van de aapjes kon genieten.
Door Aquillo
zurca schreef: zo 15 sep 2024, 16:15 Lang verhaal kort, de organisatie die het hondje naar hier heeft gehaald heeft mij gevonden. Het hondje is nog bij de dierenarts maar het gaat opzich goed met haar, al blijft het spannend hoe het herstel zal verlopen.
Verder hebben zij, na een knap staaltje speurwerk, de eigenaar gevonden. En gelukkig zit dat ook goed! Zodra het hondje de kliniek mag verlaten kan zij gewoon naar huis en daar zijn zowel baasje als hond zeer blij mee.
Ik wordt via de organisatie op de hoogte gehouden van haar herstel en daar ben ik heel blij mee :)
Voor er nu allemaal vragen gaan komen over de eigenaar, daar wil ik niet te veel over schrijven. Behalve dan dat het een liefhebbend baasje is die echt gezocht heeft maar niet zo goed de weg weet als het gaat om een zoekgeraakt dier...

Pff wat een verhaal en wat een toestanden. gelukkig is het hondje behandeld dankzij jou :smitten: Gelukkig ook dat uiteindelijk de baas gevonden is. En dat nadien de stichting jou heeft gebeld dat alles oke is verder. Ja heel jammer dat hondeneigenaren gekocht of geadopteerd niet goed weten wat ze moeten doen als hun dier plotseling op de loop gaat of ontsnapt. Vooral bij geadopteerde dieren vind ik het een vereiste dat diverse hulpinstanties bij naam en toenaam in een lijst aan de adoptant mee gegeven moet worden.

Ik ben het zelf afgelopen jaren al zo vaak tegengekomen. Heb zo vaak dat ik een dolende hond maar meeneem of dierenambulance bel en zoekteams inschakel om te zien of het dier gemist wordt. Gelukkig heb ik het niet zo extreem als jij meegemaakt met een heftig gewond dier.
Door zurca
Aquillo schreef: do 21 nov 2024, 01:37 Pff wat een verhaal en wat een toestanden. gelukkig is het hondje behandeld dankzij jou :smitten: Gelukkig ook dat uiteindelijk de baas gevonden is. En dat nadien de stichting jou heeft gebeld dat alles oke is verder. Ja heel jammer dat hondeneigenaren gekocht of geadopteerd niet goed weten wat ze moeten doen als hun dier plotseling op de loop gaat of ontsnapt. Vooral bij geadopteerde dieren vind ik het een vereiste dat diverse hulpinstanties bij naam en toenaam in een lijst aan de adoptant mee gegeven moet worden.

Ik ben het zelf afgelopen jaren al zo vaak tegengekomen. Heb zo vaak dat ik een dolende hond maar meeneem of dierenambulance bel en zoekteams inschakel om te zien of het dier gemist wordt. Gelukkig heb ik het niet zo extreem als jij meegemaakt met een heftig gewond dier.
Het hondje is na een week alsnog ingeslapen.
De verwondingen waren zo ernstig dat het niet zou genezen. Het vlees onder de kapotte huid was al aan het afsterven.
Het is zo jammer dat het zo gelopen is maar ik ben blij dat ze op deze manier is ingeslapen, omringd door zorg en liefde, en niet ergens alleen in het bos.
Door Kaela
Vanmorgen heb ik de dierenarts hier in de wijk gebeld voor een afspraak voor Joris W. Hij is op, drinkt onwijs veel en is helemaal kaal aan het worden. En ook al ben ik verdrietig, hij is 2 jaar en 7 maanden en dus meer dan stokoud. Hij hoeft niet te lijden.

Maar goed. Normaal gingen we vrijwel altijd naar Sneek met de dieren. Ik ben alleen ooit eens met Valentijn bij deze kliniek geweest voor nagels knippen. Dus toen ik zei hamster, stokoud, inslapen, zei de assistente “jeetje die is écht heel erg oud!”
We moesten er allebei wel wat om lachen. Want toen ik zei dat het een andere hamster is, realiseerde ze zich ook wel dat ze geen bijna 6 jaar kunnen worden.

Nou het mannetje maar vertroetelen tot vrijdag. Ik vind het maar moeilijk. Hij komt meerdere keren per dag drinken, terwijl we hem nooit zagen. Hij moet last van zijn nieren hebben. En eerst werd ie gewoon kaal, maar nu ziet zijn huidje er ook ruw en met kleine wondjes uit. Dat kan ook niet fijn voelen. Maar hoe schat je van een diertje wat je maar eens in de drie weken ziet, of hij zich nog fijn voelt?
Door Charlie Angel
Ach wat verdrietig Karin. En inderdaad voorceen hamster een mooie leeftijd.
Maar toch, hij hoort er wel bij.
Had je lieve meisje ook contact met Joris W, voor zover dat kan natuurlijk, of had zij niets met hem?

Sterkte vrijdag.
Door Kaela
Charlie Angel schreef: ma 16 dec 2024, 19:13 Ach wat verdrietig Karin. En inderdaad voorceen hamster een mooie leeftijd.
Maar toch, hij hoort er wel bij.
Had je lieve meisje ook contact met Joris W, voor zover dat kan natuurlijk, of had zij niets met hem?

Sterkte vrijdag. Afbeelding
Nina is dol op alle dieren. Als Joris wakker was kwam ze dolgraag kijken. We lieten hem ook wel eens op het dienblad van haar stoel lopen toen ze die nog had. Ze deed dan heel voorzichtig hem aanraken. Ik heb daar meerdere hele lieve foto’s van die in haar jaarboek zitten. Dus Joris zal zo nooit vergeten worden.
Door frodo quin
Dat klinkt inderdaad niet goed. Altijd moeilijk te zeggen wanneer je niet meer contact hebt, maar ik denk wel dat het de juiste keuze is. Gezien het beperkte contact denk ik dat een piste met medicatie niet echt realistisch is, als dat nog zou uithalen.

Veel sterkte! Gelukkig wel al een mooie leeftijd :-*
Door Kim_S
Och toch Joris W. :(
Hij is wel stokoud voor een hamster, dat hebben jullie toch maar mooi gedaan voor hem met jullie goede zorgen!
Veel sterkte vrijdag :-*
Door Aquillo
zurca schreef: do 21 nov 2024, 10:48 Het hondje is na een week alsnog ingeslapen.
De verwondingen waren zo ernstig dat het niet zou genezen. Het vlees onder de kapotte huid was al aan het afsterven.
Het is zo jammer dat het zo gelopen is maar ik ben blij dat ze op deze manier is ingeslapen, omringd door zorg en liefde, en niet ergens alleen in het bos.
och heel triest, maar toch heel fijn dat het inderdaad dankzij jouw ingrijpen niet alleen heeft hoeven lijden.
Door Aquillo
Kaela schreef: ma 16 dec 2024, 18:32 Vanmorgen heb ik de dierenarts hier in de wijk gebeld voor een afspraak voor Joris W. Hij is op, drinkt onwijs veel en is helemaal kaal aan het worden. En ook al ben ik verdrietig, hij is 2 jaar en 7 maanden en dus meer dan stokoud. Hij hoeft niet te lijden.

Maar goed. Normaal gingen we vrijwel altijd naar Sneek met de dieren. Ik ben alleen ooit eens met Valentijn bij deze kliniek geweest voor nagels knippen. Dus toen ik zei hamster, stokoud, inslapen, zei de assistente “jeetje die is écht heel erg oud!”
We moesten er allebei wel wat om lachen. Want toen ik zei dat het een andere hamster is, realiseerde ze zich ook wel dat ze geen bijna 6 jaar kunnen worden.

Nou het mannetje maar vertroetelen tot vrijdag. Ik vind het maar moeilijk. Hij komt meerdere keren per dag drinken, terwijl we hem nooit zagen. Hij moet last van zijn nieren hebben. En eerst werd ie gewoon kaal, maar nu ziet zijn huidje er ook ruw en met kleine wondjes uit. Dat kan ook niet fijn voelen. Maar hoe schat je van een diertje wat je maar eens in de drie weken ziet, of hij zich nog fijn voelt?
hamstertje klein maar fijn, toch ook verdrietig als het einde is genaderd. Verdriet doet niet aan grootte van het dier alle heengaan voelt hetzelfde. Sterkte met het heengaan van de kleine vriend. Hij heeft vast een heel mooi leventje gehad. :bigarmhug:
Door Charlie Angel

Kaela schreef: Nina is dol op alle dieren. Als Joris wakker was kwam ze dolgraag kijken. We lieten hem ook wel eens op het dienblad van haar stoel lopen toen ze die nog had. Ze deed dan heel voorzichtig hem aanraken. Ik heb daar meerdere hele lieve foto’s van die in haar jaarboek zitten. Dus Joris zal zo nooit vergeten worden.
Ach wat lief. En ik weet hoe jullie zijn met alle dieren, geen enkele zal nooit vergeten worden. Afbeelding
Sterkte ook voor je lieve meisje dan, zal voor Nina ook moeilijk zijn.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door