Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door pearlsofpassion
Aquillo schreef: di 26 nov 2024, 11:07 jeetje. Dat klinkt verontrustend.
Het kan ook toeval zijn natuurlijk.
Ik moet eerlijk toegeven dat ik niet elke dag mijn kippen tel. Heb er momenteel 19 ( ale 18 :( ) en dan valt het niet meteen op als er eentje weg is. Dus ik weet niet wanneer ze precies weg is.
Door frodo quin
Een vos kan welbmet 1 kip hoor. Ze doden er inderdaad meer als ze in een hok of kleine ren Inbreken omdat ze dan getriggerd worden door alle panikerende kippen om hen heen. In grotere ruimten overdag is dat niet het geval en gaan ze er gewoon met 1 aan de haal.

Ratten pakken normaal geen kippen en een konijn ook niet. Ik weet dat de jouwe krielen zijn, maar zo mini zijn ze dacht ik niet.

Van een roofvogel vind je meestal de pluimen terug. Dan heb je een stapel uitgetrokken pluimen ipv afgebeten pluimen. Ik geloof dat een havik wel kleine kippen kan meepakken, maar meestal eet een roofvogel ze ter plaatse op.

Mensen zijn inderdaad nooit uit te sluiten, al gaat dat dan meestal om dieren die geld waard zijn zoals bv dure vissen die uit een vijver gestolen worden of honden uit de tuin. Mja, mensen kunnen rare motieven hebben. Jaren geleden zijn er in het Gentse aan het Rabot katten voor de lol in brand gestoken en werden er regelmatig gestroopt voor hun vacht.

Wat had jouw konijn aan zijn oor? Een wonde of een slaphangend oor oid?
Door MillyMol
Als je het je kunt veroorloven dan is een (wild)camera met breed zicht op je terrein wellicht een idee? Als je weet wie er op je beesten jaagt kun je ook de juiste maatregelen nemen.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door