Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door Lizzy
Wow ja, dat was een grote tuin :smitten: ! Ik snap wel dat je dat met moeite achter hebt gelaten. Vind wat je nu hebt wel echt serieus NOG mooier.
Door Kaio
Dat is wel een serieus mooi huis zeg :smitten:
Maar hebben de boeren dan de doorloopmogelijkheden afgesloten of zo dat je zegt dat je er niet kunt lopen?
Door MillyMol
Het ziet er prachtig uit PoP! En toch ook weer leuk lijkt me om een mooie nieuwe moestuin aan te leggen en de eigenschappen van de bodem te leren kennen.

Er is nog wel het één en ander te doen, maar op zich is alles functioneel zo te lezen. Geef jezelf wat tijd om te wennen. Ik moest er ook erg aan wennen dat ik voor de boodschappen 20 km moet rijden en voor serieuze dingen om iets te verbouwen of mee te klussen zelfs 50 km.

Ik ben nu erg ervaren in het maken van boodschappenlijstjes op mijn telefoon…😉

Maar dat staat niet tot de heerlijke ruimte die ik hier heb om een beetje aan te knoeien in de tuin terwijl de kippetjes vanachter hun hek toekijken en de honden om me heen drentelen.
Door pearlsofpassion
Kaio schreef: zo 24 nov 2024, 18:58 Dat is wel een serieus mooi huis zeg :smitten:
Maar hebben de boeren dan de doorloopmogelijkheden afgesloten of zo dat je zegt dat je er niet kunt lopen?
Ja idd. Vaak zijn er toch wandelpaden tussen velden en weiden. Ale, dat is toch waar ik vandaan kom.
Hier staat er gewoon een bordje 'prive' plots en merk je ook duidelijk dat het niet te betreden is. De boer zelf kan er nog wel langs maar dan staat er plots een hek. Ik zal nog wat zoeken maar toch, ik vond dit zo vreemd....
Op Google maps staat ook dat je erdoor zou kunnen. Stippellijnpad. Maar dat blijkt dus niet...
Door pearlsofpassion
MillyMol schreef: zo 24 nov 2024, 20:28 Het ziet er prachtig uit PoP! En toch ook weer leuk lijkt me om een mooie nieuwe moestuin aan te leggen en de eigenschappen van de bodem te leren kennen.

Er is nog wel het één en ander te doen, maar op zich is alles functioneel zo te lezen. Geef jezelf wat tijd om te wennen. Ik moest er ook erg aan wennen dat ik voor de boodschappen 20 km moet rijden en voor serieuze dingen om iets te verbouwen of mee te klussen zelfs 50 km.

Ik ben nu erg ervaren in het maken van boodschappenlijstjes op mijn telefoon…😉

Maar dat staat niet tot de heerlijke ruimte die ik hier heb om een beetje aan te knoeien in de tuin terwijl de kippetjes vanachter hun hek toekijken en de honden om me heen drentelen.
Dit is natuurlijk nog niet te vergelijken met wat jij aan rust en ruimte hebt. ;)
Dat is nog een ander gegeven. Maar idd, ik ben wel van plan ervan te genieten.
Keerzijde is dat ik ook alweer een kip kwijt ben. Geen idee waar ze heen is, niets terug te vinden. Zal wel die prachtige roofvogel zijn die hier soms overvliegt.
Ze gaan wel meer beschut zitten, als hun hok af is, maar in tussentijd hoop ik dat het hierbij dan blijft. :-\
Door frodo quin
pearlsofpassion schreef: ma 25 nov 2024, 10:53 Dit is natuurlijk nog niet te vergelijken met wat jij aan rust en ruimte hebt. ;)
Dat is nog een ander gegeven. Maar idd, ik ben wel van plan ervan te genieten.
Keerzijde is dat ik ook alweer een kip kwijt ben. Geen idee waar ze heen is, niets terug te vinden. Zal wel die prachtige roofvogel zijn die hier soms overvliegt.
Ze gaan wel meer beschut zitten, als hun hok af is, maar in tussentijd hoop ik dat het hierbij dan blijft. :-\
Ow wat rot van het kipje :(
Tijdelijk draad oid er over?
Door pearlsofpassion
Nee, het is te groot stuk en onregelmatig van vorm daarvoor. Vrijwel niet te doen. Kan kijken voor een stuk, maar waar ze tegenwoordig het meest uithangen gaat dat niet.
Tis tijdelijk zo, maar ja... We zijn hier al weken ziek en druk is het altijd al, het weer werkt ook niet erg mee om een hok te bouwen. Tis nogal een groot project ook. Hok zou 4x2m worden plus nog eens zoveel een stuk ren volledig afgesloten met fijne draad zodat er geen ratten, marters of niets in kunnen zodat ze 's nachts veilig kunnen zitten zonder dat ik hen de buitenlucht ontneem. Ze zouden weer in een open hok komen te slapen.
De rest van de ren komt vol met bomen en struiken dus dan wordt het voor zo'n roofvogel een heel stuk lastiger. Al werkt dat in de zomer zowiezo beter dan nu natuurlijk. Maar misschien zet ik hen in de winter zowiezo kleiner. Als ik zou merken dat het gras anders stuk gaat...
Door frodo quin
pearlsofpassion schreef: ma 25 nov 2024, 13:21 Nee, het is te groot stuk en onregelmatig van vorm daarvoor. Vrijwel niet te doen. Kan kijken voor een stuk, maar waar ze tegenwoordig het meest uithangen gaat dat niet.
Tis tijdelijk zo, maar ja... We zijn hier al weken ziek en druk is het altijd al, het weer werkt ook niet erg mee om een hok te bouwen. Tis nogal een groot project ook. Hok zou 4x2m worden plus nog eens zoveel een stuk ren volledig afgesloten met fijne draad zodat er geen ratten, marters of niets in kunnen zodat ze 's nachts veilig kunnen zitten zonder dat ik hen de buitenlucht ontneem. Ze zouden weer in een open hok komen te slapen.
De rest van de ren komt vol met bomen en struiken dus dan wordt het voor zo'n roofvogel een heel stuk lastiger. Al werkt dat in de zomer zowiezo beter dan nu natuurlijk. Maar misschien zet ik hen in de winter zowiezo kleiner. Als ik zou merken dat het gras anders stuk gaat...
Neen het weer werkt ook niet mee. Als het niet heel nat is wordt je weggeblazen ::)

Ik hoop dat de anderen veilig blijven tot je het hebt kunnen oplossen.

Beterschap voor alle zieken.
Door pearlsofpassion
Dank je.
Ja, dat hoop ik ook wel.

Het risico hoort een beetje bij deze manier van leven en dieren houden, en daar kies ik wel voor. Maar het moet niet té bont worden.
Door pearlsofpassion
Ik weet ook niet zeker wat er gebeurd is. Ik vind niets terug.
Maar er is ook wat struikgewas. Het zou kunnen dat ze ergens zit te broeden. Dat zou evt kunnen. Maar het is er wel een heel vreemd seizoen voor en zo dicht is het struikgewas nu ook niet. En dan zou ze toch op een keer komen eten. Ik zal vandaag nog eens heel grondig door de tuin gaan.

Misschien is er iets anders gebeurd, een ongeluk of zo. Ik weet niet...Heeft ze zich bezeerd of ligt ze ergens vast.
Is ze geschrokken, over de omheining gegaan en is er dan iets gebeurd? De omheining is wel hoog, 1m80 minstens en het zijn geen vliegende rassen eens volwassen, maar helemaal onmogelijk is het nooit. Ze is wel zo ongeveer de bangste kip in de groep.

Een vos is niet waarschijnlijk. Die neemt niet 1 kip en laat de rest ongedeerd.
Marter, kat, egel of rat daar vind je toch minstens veren van terug bij een volwassen kip. Het enige dat zonder sporen kan.verdwijnen voor zover ik weet is een roofvogel en de mens ( maar ale, wie zou er hier nu zo 1 kip komen pikken).
Maar bij een roofvogelaanval zie je vaak dat de andere kippen dan heel bang reageren en vaak dagen of weken hun hok niet meer uit durven. Die van ons doen gewoon business as usual.
Door Aquillo
Misschien was het een hele slimme roofvogel die een kip een beetje afgezonderd van de rest in het vizier had. En hadden de andere kippen het niet door. Grote roofvogels kunnen ws wel iets grijpen zonder dat je veren ziet vallen. Uil misschien? Die zijn behoorlijk geruisloos. Voel je alleen een zuchtje wind.. je hoort niets. (ooit meegemaakt gewoon overdag)
Door pearlsofpassion
Anderzijds, mijn ouders hebben ook 2 kippen kwijt gespeeld. Uit een volledig afgesloten ren, ook bovenaan. En het deurtje van het hok stond open, dat van de ren niet.
Daar was ook de conclusie dat het wel een mens moet geweest zijn.

1 van mijn konijnen is ook gewond. Heeft een duidelijke ruk aan 1 oor gehad en voorpoot bezeerd. Verder geen uitwendige verwondingen dus een roofdier of ruzie met ander konijn is uitgesloten. We dachten dat ze zich in een gat vastgewrongen had en dan losgerukt, maar stel nu dat iemand haar bij haar oren heeft proberen vangen en ze zich daaruit losgerukt heeft. :o :-X

Die ochtend heb ik geschreeuw gehoord, maar ik kan niet zeggen of dat een kip of konijn was.
De kip die weg is, zat doorgaans wel het dichtst bij de deur in het hok.

Er zijn dezer tijden jammer genoeg best veel mensen die echt honger hebben. :-\
En tuinen zijn minder riskant dan in huizen inbreken.
Misschien moet ik dat toch niet uitsluiten.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door