Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke
Kaio schreef: ↑zo 24 nov 2024, 18:58 Dat is wel een serieus mooi huis zegJa idd. Vaak zijn er toch wandelpaden tussen velden en weiden. Ale, dat is toch waar ik vandaan kom.![]()
Maar hebben de boeren dan de doorloopmogelijkheden afgesloten of zo dat je zegt dat je er niet kunt lopen?
MillyMol schreef: ↑zo 24 nov 2024, 20:28 Het ziet er prachtig uit PoP! En toch ook weer leuk lijkt me om een mooie nieuwe moestuin aan te leggen en de eigenschappen van de bodem te leren kennen.Dit is natuurlijk nog niet te vergelijken met wat jij aan rust en ruimte hebt.
Er is nog wel het één en ander te doen, maar op zich is alles functioneel zo te lezen. Geef jezelf wat tijd om te wennen. Ik moest er ook erg aan wennen dat ik voor de boodschappen 20 km moet rijden en voor serieuze dingen om iets te verbouwen of mee te klussen zelfs 50 km.
Ik ben nu erg ervaren in het maken van boodschappenlijstjes op mijn telefoon…
Maar dat staat niet tot de heerlijke ruimte die ik hier heb om een beetje aan te knoeien in de tuin terwijl de kippetjes vanachter hun hek toekijken en de honden om me heen drentelen.
pearlsofpassion schreef: ↑ma 25 nov 2024, 10:53 Dit is natuurlijk nog niet te vergelijken met wat jij aan rust en ruimte hebt.Ow wat rot van het kipje![]()
Dat is nog een ander gegeven. Maar idd, ik ben wel van plan ervan te genieten.
Keerzijde is dat ik ook alweer een kip kwijt ben. Geen idee waar ze heen is, niets terug te vinden. Zal wel die prachtige roofvogel zijn die hier soms overvliegt.
Ze gaan wel meer beschut zitten, als hun hok af is, maar in tussentijd hoop ik dat het hierbij dan blijft.![]()
pearlsofpassion schreef: ↑ma 25 nov 2024, 13:21 Nee, het is te groot stuk en onregelmatig van vorm daarvoor. Vrijwel niet te doen. Kan kijken voor een stuk, maar waar ze tegenwoordig het meest uithangen gaat dat niet.Neen het weer werkt ook niet mee. Als het niet heel nat is wordt je weggeblazen
Tis tijdelijk zo, maar ja... We zijn hier al weken ziek en druk is het altijd al, het weer werkt ook niet erg mee om een hok te bouwen. Tis nogal een groot project ook. Hok zou 4x2m worden plus nog eens zoveel een stuk ren volledig afgesloten met fijne draad zodat er geen ratten, marters of niets in kunnen zodat ze 's nachts veilig kunnen zitten zonder dat ik hen de buitenlucht ontneem. Ze zouden weer in een open hok komen te slapen.
De rest van de ren komt vol met bomen en struiken dus dan wordt het voor zo'n roofvogel een heel stuk lastiger. Al werkt dat in de zomer zowiezo beter dan nu natuurlijk. Maar misschien zet ik hen in de winter zowiezo kleiner. Als ik zou merken dat het gras anders stuk gaat...