Heel veel sterkte!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke
- pien - schreef: ↑zo 17 nov 2024, 17:03 Dankjewel allemaal!Aah, wat een dierbare verhalen! Het is mooi om zulke herinneringen te hebben, ook al heb je het de laatste maanden en jaren niet altijd makkelijk met ze gehad. Maar het zijn dieren, levende wezens met hun eigen karakter en emoties, en dat hebben wij als mens te respecteren. Doet de mens helaas niet altijd, dat kun je dagelijks overal om je heen zien, maar wie het wel doet, krijgt zoveel moois terug.
Het heeft weken geduurd, de grote zorgen, dus naast het gemis is er ook opluchting.
Zoals ik met Streep tussen hoop en vrees heb geleefd, de lekkerste kuipjes 'kaviaar' in huis heb gehaald maar hij nog amper at, ondanks de 'cocktail-met-pep' van de da.
En Joepie, die het een paar weken supergoed heeft gedaan op de Selgian, maar daarna zo mogelijk nóg meer lek was dan eerst, en dat bij elkaar maakte dat ik voor Joepie (al een jaar of 2 dement) de knoop heb doorgehakt. Hij kon ook niet meer mee wandelen, maar was nog elke ochtend superblij dat ik weer beneden wasen ook superfanatiek met z'n snuffelbal
en ook eten deed hij graag, en bij elke beweging van mij was er hoop op 'koekies' (álles draaide om eten) maar in combinatie met de stress en zorgen om Streep deed het me de das om.
De afspraak stond voor dinsdag en Streep ging 'het niet meer doen' dus was het ook tijd om hem te laten gaan.
Het was jammer dat ik Joep door z'n dementie nooit meer kon knuffelen zoals vroeger, hij kon het niet handelen en was super onbetrouwbaar, en ook op tafel, vlak voordat hij de narcose kreeg en inmiddels een snuitje om had, dat was wel erg verdrietig dat dat niet meer kon maar goed, vroeger heb ik genoeg met hem kunnen knuffelen.
De eerste keer dat hij 'vroeg' om op schoot te mogen, en mij zo vertrouwde dat hij bij mij in slaap durfde te vallen, dat is toch geweldig, ik kan er nog om janken, dat is een van de mooiste dingen die een hond mij heeft gegeven.
Hij zocht me op als ik verdrietig was, het was een heel bijzonder en gevoelig en superlief hondje, alleen altijd met een gebruiksaanwijzing : heel veel personal space, dan ging het goed.
Joepie heeft mij trouwens 'gekozen' : ik was in het asiel en twijfelde of ik Joep mee ging nemen, we stonden te kletsen (medewerkster en ik) en opeens voel ik mijn voet warm worden, was 'ie op mijn voet gaan zitten dus zij zei 'nou, Joepie weet het al' en zo begon het.
Streep was vroeger een halve wilde, hij vond kroelen lekker maar als het te lekker was, kon je een mep krijgen.
Hij sliep vaak naast m'n kussen en wilde dan altijd 'poot in hand slapen', lief hè! Hij werd de laatste jaren veel liever en zachter, mijn zoon was stapelgek met hem, hij is allergisch voor katten maar met een pilletje in z'n mik heeft hij wat af geknuffeld met lieve Strepie (en was alsnog de volgende dag aan het niezen)
Joepie was Joepie al eigenlijk niet meer, sinds lange tijdén een hondje van de dag, op die leeftijd.
En Streep was sinds een maand of 2 hard aan het achteruit gaan, en ook al op leeftijd.
Ik heb er vrede mee, en koester mijn herinneringen.
Anne in Zweden schreef: ↑zo 17 nov 2024, 23:42 Aah, wat een dierbare verhalen! Het is mooi om zulke herinneringen te hebben, ook al heb je het de laatste maanden en jaren niet altijd makkelijk met ze gehad. Maar het zijn dieren, levende wezens met hun eigen karakter en emoties, en dat hebben wij als mens te respecteren. Doet de mens helaas niet altijd, dat kun je dagelijks overal om je heen zien, maar wie het wel doet, krijgt zoveel moois terug.Dankjewel Anne
Nogmaals sterkte!![]()
frodo quin schreef: ↑wo 20 nov 2024, 12:40 Kleine klaag: Kleine muis is nu duidelijk ook aan het puberen geslagen. Op en top draak, chaos in uitlaten. Ze weet niet meer goed hoe netjes aan een lijn te lopen en schiet van her naar der. Ow de fun van twee pubersPfff lastig hè, dat getrek en gesleur… Volhouden maar![]()
![]()
Kim_S schreef: ↑wo 20 nov 2024, 12:46 Pfff lastig hè, dat getrek en gesleur… Volhouden maarTrekken en sleuren doen ze beiden niet echt. Als ze nog maar een beetje tegen de lijn komen verga ik van de pijn. Ik doe dus niet mee aan trekken. Moeten ze maar zonder mij verder. Maar snokjes had ik deze ochtend met hopen, dan viel er een blad, dan een plastiekje in de berm, van links naar rechts de straat over voor alles, dan,....![]()
frodo quin schreef: ↑wo 20 nov 2024, 12:52 Trekken en sleuren doen ze beiden niet echt. Als ze nog maar een beetje tegen de lijn komen verga ik van de pijn. Ik doe dus niet mee aan trekken. Moeten ze maar zonder mij verder. Maar snokjes had ik deze ochtend met hopen, dan viel er een blad, dan een plastiekje in de berm, van links naar rechts de straat over voor alles, dan,....ik heb er gelukkig maar een. Dus het is niet elke twee minuten halsband loslatenVerder elke twee minuten zeggen dat ze zich tegen Emma moest gedragen en haar halsband loslaten
![]()
Mja betert wel, ooit.... Binnen een paar jaar hopelijk heel flinke monsters en ik mag niet klagen. Voor pubers zijn ze eigenlijk heel flink.