Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door frodo quin
kiara schreef: ma 04 nov 2024, 08:32 Nee ik heb een slimme meter, alleen ik snap er geen jota van.
Het is puur bedoeld voor de woonkamer en die is ongeveer 7 meter lang en iets van 3.50 breed.
Maar als je een blaas kachel neemt kan je die bv richting je zelf laten blazen.

En wat jij zegt : Accumulatoren nooit van gehoord.
Maar ik denk in mijn geval dus echt een blazer kacheltje
Maar ja welke en hoeveel wattage?
Heb uiteraard al gegoogled maar man wat een soorten
In België is het zo dat een slimme meter niet terugdraait. De stroom die je produceert creëert moet dus op het moment zelf verbruikt worden. Als dat in Nederland ook zo werkt is dat dus wel iets om rekening mee te houden in jouw verbruik. Thuisbatterij lijkt mij dan wel handig.

Accumulatoren zijn van die lompe bakken die electrisch opwarmen in de nacht. Ze geven dan tijdens de dag hun warmte af. Onhandig systeem zowel voor het net vandaag als om de temperatuur goed te regelen. In de avond als je vaak stil zit geven ze weinig warmte meer en overdag staan ze volop warmte af te geven. Mijn moeder heeft dat dus en die gebruikt dan vaak nog een electrisch kacheltje als het in de avond te koud wordt of als ze verkeerd ingeschat heeft daags ervoor hoe koud het zou worden.
Door hannabelgje
frodo quin schreef: In België is het zo dat een slimme meter niet terugdraait. De stroom die je produceert creëert moet dus op het moment zelf verbruikt worden. Als dat in Nederland ook zo werkt is dat dus wel iets om rekening mee te houden in jouw verbruik. Thuisbatterij lijkt mij dan wel handig.

Accumulatoren zijn van die lompe bakken die electrisch opwarmen in de nacht. Ze geven dan tijdens de dag hun warmte af. Onhandig systeem zowel voor het net vandaag als om de temperatuur goed te regelen. In de avond als je vaak stil zit geven ze weinig warmte meer en overdag staan ze volop warmte af te geven. Mijn moeder heeft dat dus en die gebruikt dan vaak nog een electrisch kacheltje als het in de avond te koud wordt of als ze verkeerd ingeschat heeft daags ervoor hoe koud het zou worden.
In nederland mag je nu nog salderen wat in principe hetzelfde resultaat heeft als een terugdraaiende meter.

Verstuurd vanaf mijn SM-S911B met Tapatalk

Door Siberienne
kiara schreef: ma 04 nov 2024, 08:51 Ik heb het gelezen
Ziet er wel goed uit. Het huis is goed geïsoleerd dat gelukkig wel.
Er staat ook bij : Ventilator stand dus neem aan dat hij ook kan blazen? Ja sorry ben totaal niet thuis in dit .
Hier staat een stukje over verschillende elektrische kachels, degene die ik noemde is ook een convector kachel, maar dan een olie gevulde.

https://www.coolblue.nl/advies/wat-zijn ... chels.html
Door kiara
frodo quin schreef: ma 04 nov 2024, 14:09 In België is het zo dat een slimme meter niet terugdraait. De stroom die je produceert creëert moet dus op het moment zelf verbruikt worden. Als dat in Nederland ook zo werkt is dat dus wel iets om rekening mee te houden in jouw verbruik. Thuisbatterij lijkt mij dan wel handig.

Heb ik wel van gehoord een soort Accu
Gebruiken ze bij de honden club .
Maar als ik dat hoor poeh ben totaal A technisch :(
Door kiara
Siberienne schreef: ma 04 nov 2024, 15:19 Hier staat een stukje over verschillende elektrische kachels, degene die ik noemde is ook een convector kachel, maar dan een olie gevulde.

https://www.coolblue.nl/advies/wat-zijn ... chels.html
Ja had ik vroeger ook ooit is . Maar wat ik fijn vindt van die ik nú besteld heb dat hij ook een blaas functie heeft. En dat had die olie gevulde niet .
Maar ga lezen
Dankjewel hoor
Door kiara
Ik heb het verschil gelezen en zo te lezen heb ik de juiste besteld. Staat alleen niet bij of hij olie gevuld is die ik besteld heb ( denk het niet. Maar kwa opwarmen duurt het ongeveer 20/30 minuten en geschikt voor woonkamer.
Ventilator kachel is meer voor bv garage zag ik.

Als het goed is komt hij morgen
Vanavond nog even de Zibro kachel aan
Die bewaar ik mooi je weet het nooit.
Door hannabelgje
Ik vind zelf een zibro de fijnste warmte geven, maar die brandstof is zo enorm duur geworden. Dan loont het niet meer.

Door kiara
hannabelgje schreef: ma 04 nov 2024, 18:34 Ik vind zelf een zibro de fijnste warmte geven, maar die brandstof is zo enorm duur geworden. Dan loont het niet meer.

Ja een heerlijke kachel en ook gezellig
Maar de olie is zo duur geworden ja .
Maar weg gaat hij niet
Door K&D
Een infrarood paneel is ook nog een goede optie om de kamer te bijverwarmen. Een airco is een vrij zuinige manier om je kamer te verwarmen. We hebben boven de bank een paneel met fotoprint hangen, leuk en functioneel.
Bij ons hangen 2 smart convectorkachels (Cityline), die zijn met een app te bedienen en programmeren. Ze houden de bijkeuken en badkamer op temperatuur. Gaan we douchen, dan gaat de ene kort ervoor even aan zodat het behaaglijk wordt, en na douchen gaan ze weer op lage temperatuur. Dat is handiger dan overdag met een radiator constant de ruimtes warm te houden als je er niet bent.
Het bevalt ons erg goed op deze manier en de CV ketel is inmiddels weg, en het warme water doet een warmtepompboiler.
De woning wordt verwarmd met een pelletkachel op CV en als backup airco's.
Komend voorjaar komt er een thuisaccu, maar het meeste rendement haal je met zo'n ding als er óf op zonneenergie overschot geladen kan worden (Homewizard heeft dat type wat zonnestroom opslaat) óf in geval van een Dynamisch contract op goedkope tijdstippen geladen wordt. Met een P1 meter kun je in de app van Homewizard zien wat je stroomverbruik is en op welke tijdstippen het piekt en zo.
Door kiara
K&D schreef: zo 10 nov 2024, 23:05 Een infrarood paneel is ook nog een goede optie om de kamer te bijverwarmen. Een airco is een vrij zuinige manier om je kamer te verwarmen. We hebben boven de bank een paneel met fotoprint hangen, leuk en functioneel.
Bij ons hangen 2 smart convectorkachels (Cityline), die zijn met een app te bedienen en programmeren. Ze houden de bijkeuken en badkamer op temperatuur. Gaan we douchen, dan gaat de ene kort ervoor even aan zodat het behaaglijk wordt, en na douchen gaan ze weer op lage temperatuur. Dat is handiger dan overdag met een radiator constant de ruimtes warm te houden als je er niet bent.
Het bevalt ons erg goed op deze manier en de CV ketel is inmiddels weg, en het warme water doet een warmtepompboiler.
De woning wordt verwarmd met een pelletkachel op CV en als backup airco's.
Komend voorjaar komt er een thuisaccu, maar het meeste rendement haal je met zo'n ding als er óf op zonneenergie overschot geladen kan worden (Homewizard heeft dat type wat zonnestroom opslaat) óf in geval van een Dynamisch contract op goedkope tijdstippen geladen wordt. Met een P1 meter kun je in de app van Homewizard zien wat je stroomverbruik is en op welke tijdstippen het piekt en zo.
Heel mooi en misschien ook wel goed als je handig bent met dit soort apparaten.
Maar zeker niet voor mij geschikt.

Die ik nu heb voldoet prima, ‘s avonds heerlijk warm in de woonkamer/ keuken en cv uit.
Zit nog afstandsbediening bij ook.
Meer als genoeg voor mij.
Maar bedankt voor je uitleg hoor ;)
Door K&D
Het is inderdaad wel zo dat je een beetje lol moet hebben in de smart apparaten, dan is het reuze leuk, en bespaart enorm veel.
Vanwege een oud huis wat we hebben opgeknapt, en een paar jaar geleden ons scheel betalende aan gas (en toen was het in NL nog niet zo idioot :o ) zijn we naar een paar tientjes aan electra gegaan, en verwarmen dito, maar dat is wel afhankelijk van de prijs van pellets.
Door tt-tjes
Wij hebben zonnepanelen en verwarmen nu nog alleen met de airco. Als het echt gaat vriezen zet ik in de avond de verwarming een paar uurtjes aan.
Maar verder alleen met de airco's
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door