Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door kiara
Ik heb vraag/ advies.
Zijn er mensen die zonnepanelen hebben en nu dus met de weer hogere gasprijzen een elektrische kachel erbij hebben ?
Dus ik bedoel als bij verwarming.
Ik hoorde van mijn buurman dat dat goedkoper stoken is als de cv hoger zetten.
Hij heeft er 1 die blaast ( ventilator)
Ik bedoel het dan met name in de avond en alleen in de woonkamer.
Ik heb er totaal geen verstand van en ook niet kwa wattage.
Dus iemand wel ervaring ermee?
Door hannabelgje
Ja wij gebruiken de airco om bij te verwarmen op het moment. Nadeel van electrisch verwarmen is dat als je ze uit zet het meteen afkoelt en dat doet de cv natuurlijk niet. Qua stroomkosten valt het reuze mee.

Verstuurd vanaf mijn SM-S911B met Tapatalk

Door Lizzy
Wij hebben ook airco maar gebruiken ;m niet vaak voor bijverwarming. Da's wel een goed idee, moet dat toch weer oppakken. Want ja, wij hebben ook zonnepanelen. Ik wil graag een infraroodpaneel bij de PC's.....
Door kiara
Ik heb geen airco . En ook nooit geweten dat dat kon .
Ja nadeel is uit en gelijk koud.
Maar hoeveel watt zou je nodig hebben?
Heb er totaal geen verstand van.
Ik ken wel die radiator elektrische verwarming maar dat is niks , hij moet blazen heb ik begrepen
Door kiara
En nog wat, We moeten toch volgend jaar “ boete” betalen voor teruglevering?
Althans dat begreep ik uit mail van Essent.
Dus dan is een elektrische verwarming ook wel handig denk ik.

Ik kook nu sinds 2 weken inductie dus dat scheelt ook al gas, en bevalt super
Door Siberienne
Ik heb een radiator kacheltje voor erbij omdat het boven nog wel eens koud wil zijn en ik soms thuis werk. Die blaast niet. Het ligt er denk ik aan hoe groot de ruimte is, maar als ik die een uurtje aanzet op mijn werkkamer van 3x4 is het daar goed warm (19 ipv 14 C). Hoe lang warmte dan blijft hangen is natuurlijk ook afhankelijk van de isolatie. Ik weet niet precies wat ‘ie verbruikt. Het is een DeLonghi Dragon
IMG_6673.jpeg
IMG_6673.jpeg (2.38 MiB) 497 keer bekeken
IMG_6674.jpeg
IMG_6674.jpeg (2.73 MiB) 497 keer bekeken
Door frodo quin
Ik denk dat dat enorm af hangt van welk kacheltje je neemt. Mij is altijd gezegd dat die een enorm verbruik hebben, maar je hebt tegenwoordig soorten die efficiënter een ruimte opwarmen. Het zal dus wel van de techniek af hangen.

De paar mensen die ik ken die dat gebruiken hebben geen gas en verwarmen met accumulatoren. Zij kunnen dus niet vergelijken met de huidige gasprijzen.

Naargelang hoe jouw teller werkt zou het voordeliger kunnen zijn. Heb je nog een analoge meter die echt terugdraait en je verbruikt minder dan je produceert, dan is het financieel vast voordeliger.
Door kiara
frodo quin schreef: ma 04 nov 2024, 08:15 Ik denk dat dat enorm af hangt van welk kacheltje je neemt. Mij is altijd gezegd dat die een enorm verbruik hebben, maar je hebt tegenwoordig soorten die efficiënter een ruimte opwarmen. Het zal dus wel van de techniek af hangen.

De paar mensen die ik ken die dat gebruiken hebben geen gas en verwarmen met accumulatoren. Zij kunnen dus niet vergelijken met de huidige gasprijzen.

Naargelang hoe jouw teller werkt zou het voordeliger kunnen zijn. Heb je nog een analoge meter die echt terugdraait en je verbruikt minder dan je produceert, dan is het financieel vast voordeliger.
Nee ik heb een slimme meter, alleen ik snap er geen jota van.
Het is puur bedoeld voor de woonkamer en die is ongeveer 7 meter lang en iets van 3.50 breed.
Maar als je een blaas kachel neemt kan je die bv richting je zelf laten blazen.

En wat jij zegt : Accumulatoren nooit van gehoord.
Maar ik denk in mijn geval dus echt een blazer kacheltje
Maar ja welke en hoeveel wattage?
Heb uiteraard al gegoogled maar man wat een soorten
Door kiara
Vond deze . Even gauw gekeken
Maar best veel vermogen voor zo’n klein ding toch? En iets met keramische schijnt beter te zijn las ik in de tekst. Reviews ook allemaal prima.
Zou dit wat zijn?
Bijlagen
IMG_1209.png
IMG_1209.png (183.57 KiB) 493 keer bekeken
IMG_1210.png
IMG_1210.png (299.13 KiB) 493 keer bekeken
Door Kaela
Zo’n blaaskacheltje is echt alleen maar voor ter plekke zolang hij aanstaat verwarmen. Als je dat wil voor het op de bank zitten, zou ik eerder voor een elektrische deken of kussen gaan. Dat is ook veel lekkerder dan zo’n warme blaas in je gezicht.

Wij hebben in de vogelkamer dit kacheltje hangen. Verwarmt 24 uur per dag tot 16 graden en als ik er zit te werken gaat ie op 19 graden. We hebben de kamer twee jaar terug beter geïsoleerd en zo valt het nog best mee wat ie verbruikt. We hebben geen zonnepanelen. In de woonkamer hebben we cv die normaal als we thuis zijn ook op 19 graden staat. In de tussenliggende keuken (die vrij belachelijk goed geïsoleerd is) hebben we niets. En zo is het in alle drie de ruimtes comfortabel warm.
IMG_1983.jpeg
IMG_1983.jpeg (4.06 MiB) 474 keer bekeken
Door kiara
Hannabelgje
Ik heb net degene besteld die jij zei.
Alleen bij andere site ( scheelde 30€)
En exact dezelfde.
Dankjewel voor de tip :-*
Door hannabelgje
kiara schreef:Hannabelgje
Ik heb net degene besteld die jij zei.
Alleen bij andere site ( scheelde 30€)
En exact dezelfde.
Dankjewel voor de tip :-*
Ik gebruikte in België dat soort kachels en dat ging altijd prima.

Verstuurd vanaf mijn SM-S911B met Tapatalk

Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door