pearlsofpassion schreef: ↑do 14 nov 2024, 06:34 Ik zou haar lekker genoeg laten eten Ina.
Ale, dat is mijn mening he.
Ik snap dat de meeste windhonden niet zo te krijgen zijn dat je de ribben voelt maar niet ziet. Wat bij andere honden als leidraad aangehouden wordt. Ik snap dat dat komt door hun enorme energieverbruik, wat er door de mens ingefokt is. Ik begrijp ook dat men ze vroeger voor hun fokdoel ( rennen) zo slank wou hebben omdat ze dan sneller gaan. Maar ik begrijp niet waarom dat als gezelschapshond nog steeds moet.
Het lijkt mij geen natuurlijk of gezond iets. Net zo min als het voor een lab gezond is om obees te zijn ookal is hij zo gefokt.
Dus als jouw meisje door haar leeftijd een beetje van haar ( onnatuurlijk hoog) energielevel verliest en daardoor naar een gezonder gewicht evolueert waarbij je haar ribben nog kan voelen maar net niet zien, zou ik dat gewoon toelaten ( persoonlijk zelfs toejuichen maar bon). Als ze wat zou gaan mankeren kan ze dat beetje reserve goed gebruiken.
Ik hoop dat ik je daar niet mee beledig.![]()
Ik wou het toch ook eens zeggen. Eens een andere kijk op dingen. Meestal houd ik bij zo'n dingen mijn mond. Maar bepaalde dingen zijn we bij honden zo gewend, ookal zijn ze niet logisch of gezond, omdat dat bij het ras zou horen. Maar het is goed deze soms extreme dingen die erin gefokt zijn in vraag te durven stellen..![]()
Oh, ik geef je helemaal gelijk hoor, ik ben absoluut niet voor de afdeling 'mager' ... juist ook omdat als ze eens wat mankeren er inderdaad binnen een dag aan alle kanten de botten er uit steken.
Onze dame is hoe dan ook wat grover gebouwd, wel vrij klein maar een brede bouw en ik vond vanaf dag 1 dat ze het hongerlijden in Spanje achter heeft mogen laten.
Maar om haar op gewicht te krijgen en haar skelet dus minder zichtbaar te krijgen heeft wel heeeeeeeel veel maaltijden en heeeeeeeel veel kilo's voer gekost

En ze is ook niet op dieet hoor, ik let gewoon iets meer op dat bijv. als de zwarte dame weer eens geen trek heeft, ik het nu niet laat staan omdat blondje toch wel doorvreet en dat haar eigen maaltijden wat vaker afgemeten worden ipv 'er past nog wel wat bij'