Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Joaquin
1 van mijn honden (Dolfie) Heeft hartfalen, syndroom van cushing en een vorm van epilepsie.
Voor het eerst ben ik getroffen door een vlooienplaag. Ben inmiddels ruim een week bezig in de strijd tot uitroeien.

Wat ik momenteel probeer:
- Karnemelk
- Diatomeeënaarde
- Omgevingsspray gemaakt van azijn en een beetje water
- Zout op mijn kleed
- Vlooiendruppels en shampoo van puur natuur stop!
- Stofzuigen als een idioot (vlooienband in de zak)
- Alles steeds wassen op 60 graden
- Kammen maar ze zijn inmiddels ook wel klaar met het gedoe aan hun lijf.
- Stoomapparaat besteld die komt morgen

Ik heb hier flink gezocht en ik hoop dat ik iets over het hoofd heb gezien. Ik durf hem geen gif te geven gezien zijn neurologische issues. Mijn andere hond Django heeft trachea collapse of longfibrose dus het voelt bij beide niet goed er een cocktail aan chemicaliën overheen te gooien. Daarnaast vermijd ik het liever sowieso.

Is er iets waar ik nog niet aan heb gedacht? We worden inmiddels gestoord hier en heb zo met ze te doen.

Wat ik ook vreemd vind. Dolfie krabt zich een ongeluk, heeft inmiddels ook een hotspot en heeft zich op 1 plek ook open gekrabt. Bij Django merk ik niets. Hij lijkt er zero last ervan te hebben. Ik heb gisteren na het bad er zeker 7 afgehaald. Dus ze zitten er wel.

Weet iemand of er een milde variant bestaat die net wat intensiever uitroeit dan alles wat natuurlijk is?
Laatst gewijzigd door Joaquin op di 12 nov 2024, 19:14, 1 keer totaal gewijzigd.
Door pearlsofpassion
Voor omgevingsspray bestaan er producten op basis van siliconen. Sectolin had ik.
Daar heb ik erg goede ervaringen mee. Het is glad en je moet het laten zitten dus het is niet voor op stoffen meubels of midden van de vloer, maar voor aanbrengen op plinten, in hoeken ed. Daar waar je toch moeilijk komt met poetsen maar de vlooien net wel zitten. Maar dan werkt het ook een dikke maand. Het is om aanvullend te gebruiken met andere maatregelen uiteraard.

Tapijten ed gingen best gewoon even het huis uit. Idealiter in de diepvries maar dat zal misschien niet passen....
Door Lizzy
Joaquin schreef: ma 11 nov 2024, 22:28 1 van mijn honden (Dolfie) Heeft hartfalen, syndroom van cushing en een vorm van epilepsie.
Voor het eerst ben ik getroffen door een vlooienplaag. Ben inmiddels ruim een week bezig in de strijd tot uitroeien.

Wat ik momenteel probeer:
- Karnemelk
- Diatomeeënaarde
- Omgevingsspray gemaakt van azijn en een beetje water
- Zout op mijn kleed
- Vloooiendruppels en shampoo van puur natuur stop!
- Stofzuigen als een idioot (vlooienband in de zak)
- Alles steeds wassen op 60 graden
- Kammen maar ze zijn inmiddels ook wel klaar met het gedoe aan hun lijf.
- Stoomapparaat besteld die komt morgen

Ik heb hier flink gezocht en ik hoop dat ik iets over het hoofd heb gezien. Ik durf hem geen gif te geven gezien zijn neurologische issues. Mijn andere hond Django heeft trachea collapse of longfibrose dus het voelt bij beide niet goed er een cocktail aan chemicaliën overheen te gooien. Daarnaast vermijd ik het liever sowieso.

Is er iets waar ik nog niet aan heb gedacht? We worden inmiddels gestoord hier en heb zo met ze te doen.

Wat ik ook vreemd vind. Dolfie krabt zich een ongeluk, heeft inmiddels ook een hotspot en heeft zich op 1 plek ook open gekrabt. Bij Django merk ik niets. Hij lijkt er zero last ervan te hebben. Ik heb gisteren na het bad er zeker 7 afgehaald. Dus ze zitten er wel.

Weet iemand of er een milde variant bestaat die net wat intensiever uitroeit dan alles wat natuurlijk is?
Ohw blehhhhh. Vlooien, ik haat vlooien (en teken)!

Mijn ervaring is echt dat het van hond tot hond verschilt. Ik heb hier een hond te logeren gekregen met vlooien (en die liet een vlooienplaag achter) en die krabde niet. Mijn eigen honden ook niet. Dus hoe kwam ik erachter dat ik vlooien had? Toen ik in de regen ging lopen met mijn honden zag ik bij 1 rode vlekjes op de kont verschijnen :-X :o , vlooienpoepjes (bloed).

Ik heb 2 keer een vlooienplaag gehad hier. Twee keer na een logeerpartij van een andere hond, waar ze ook katten hadden. Mijn vloer was echt de schuldige dat ik het heel moeilijk onder controle kreeg (houten vloer met groeven). Ik heb ook die siliconenhandel gebruikt van Sectolin en dat in de groeven en hoeken van de vloer gespoten. Je vloer wordt inderdaad spekglad. Ik heb alle kleden eruit gegooid (vloerkleden). En echt, iedere dag kammen. Of ze dat nou leuk vinden of niet. Kammen, kammen, kammen.

Verder kun je ze blijven wassen. Meerdere keren de komende tijd.

En wat echt ook helpt (maar niet meteen) is het geven van knoflook. En nee, knoflook is niet giftig voor honden. Dat is echt een HOAX die we maar niet weg krijgen.

Dosering: 1/4 teen knoflook (een normale maat teen) per 5 kg lichaamsgewicht.

Je kunt je hond ook goed inspuiten met een oplossing van water en appelazijn (bio).

Nog meer hints en tips (in het Engels helaas maar google translate is je beste vriend):

https://www.dogsnaturallymagazine.com/b ... ies-fleas/

En nee, geen gif!!!
Door Cindy de Wolf
Wassen met (groene) dreft. Jacob hooy fenegriek door het eten geven en kammen kammen kammen. En verder bij voorkeur alle kleden weggooien mocht je die hebben. Wij hebben ook een hond gehad die reageerde op het gif jaren geleden en vanaf dat moment zijn wij maar 1/4 max 1/2 vd dosering gaan geven. Stronghold werkt het snelste is onze ervaring maar dit is wel ontzettend duur 60-80 euro per doosje mag je wel rekenen. Is inspuiten met omgevingsspray ook een trigger? Want 80% zal in de omgeving zitten. En zo lang je ze niet dood krijgt zal het terug blijven komen. Vaak is de bron toch kleden,plinten, gaten en kiertjes. Hier nu 2 keer een plaag gehad :-X het is allejezus moeilijk om het onder controle te krijgen.
Door Joaquin
pearlsofpassion schreef: di 12 nov 2024, 06:43 Voor omgevingsspray bestaan er producten op basis van siliconen. Sectolin had ik.
Daar heb ik erg goede ervaringen mee. Het is glad en je moet het laten zitten dus het is niet voor op stoffen meubels of midden van de vloer, maar voor aanbrengen op plinten, in hoeken ed. Daar waar je toch moeilijk komt met poetsen maar de vlooien net wel zitten. Maar dan werkt het ook een dikke maand. Het is om aanvullend te gebruiken met andere maatregelen uiteraard.

Tapijten ed gingen best gewoon even het huis uit. Idealiter in de diepvries maar dat zal misschien niet passen....
Bedankt voor je tip! Ga ik aanschaffen.

Goeie ook van de vriezer. Nog niet aan gedacht, thank you.
Ja ik weet niet goed wat te doen met het kleed.. Ik zal dat misschien gewoon de deur uit moeten doen :-X
Door Joaquin
Lizzy schreef: di 12 nov 2024, 08:05 Ohw blehhhhh. Vlooien, ik haat vlooien (en teken)!

Mijn ervaring is echt dat het van hond tot hond verschilt. Ik heb hier een hond te logeren gekregen met vlooien (en die liet een vlooienplaag achter) en die krabde niet. Mijn eigen honden ook niet. Dus hoe kwam ik erachter dat ik vlooien had? Toen ik in de regen ging lopen met mijn honden zag ik bij 1 rode vlekjes op de kont verschijnen :-X :o , vlooienpoepjes (bloed).

Ik heb 2 keer een vlooienplaag gehad hier. Twee keer na een logeerpartij van een andere hond, waar ze ook katten hadden. Mijn vloer was echt de schuldige dat ik het heel moeilijk onder controle kreeg (houten vloer met groeven). Ik heb ook die siliconenhandel gebruikt van Sectolin en dat in de groeven en hoeken van de vloer gespoten. Je vloer wordt inderdaad spekglad. Ik heb alle kleden eruit gegooid (vloerkleden). En echt, iedere dag kammen. Of ze dat nou leuk vinden of niet. Kammen, kammen, kammen.

Verder kun je ze blijven wassen. Meerdere keren de komende tijd.

En wat echt ook helpt (maar niet meteen) is het geven van knoflook. En nee, knoflook is niet giftig voor honden. Dat is echt een HOAX die we maar niet weg krijgen.

Dosering: 1/4 teen knoflook (een normale maat teen) per 5 kg lichaamsgewicht.

Je kunt je hond ook goed inspuiten met een oplossing van water en appelazijn (bio).

Nog meer hints en tips (in het Engels helaas maar google translate is je beste vriend):

https://www.dogsnaturallymagazine.com/b ... ies-fleas/

En nee, geen gif!!!
Ik haat ze ook echt inmiddels. Echt wat een drama, ik heb er echt veel onrust en stress over.
wat een gevecht.

Ohh wat erg na een logeerpartij. Heeft het lang geduurd voor je er vanaf was?
Ik wist niet dat het zo extreem kon zijn dat je ze gewoon niet weg krijgt.
Ik spreek dan ook van geluk dat dit de eerste keer is in 13 jaar. Meteen getraumatiseerd wel ;D

Dolfie heeft nu voor het eerst weer vacht na volledig kaal te zijn geweest door de cushing en ik maakte me wel zorgen over de vetlaag van zijn huid. Aangezien de diatomeeënaarde zo uitdroogt en die shampoo die hij niet gewend is. (Ik was bijna altijd alleen met water en heel zelden met een volledig natuurlijke shampoo)
Hoe vaak zou ik hem kunnen wassen? In de douche heeft dus geen zin is gebleken want die krengen verzuipen daardoor niet. Ik heb hem eergisteren echt in bad gezet, alleen kopje niet in het water. Hij heeft er zeker 15 min in gestaan, 10 min eruit met veel shampoo inmasseren etc en daarna nog eens 10 min er terug in en lang afgespoeld. Toen hij eenmaal droog was zag ik er alsnog een aantal vrolijk rondlopen. Het is om je haren uit je kop te trekken.

Knoflook ga ik als de sodemieter toevoegen. Benieuwd of ik dit erin krijg. Mocht het niet lukken is schapenvet met knoflook ook ok of is die dosering te laag?

Gif gaan we niet doen, ik hoor je en dat zegt mijn gevoel ook. Ik had Caspar gemaild en hij adviseerde het wel dus ik kreeg wat twijfels.

Engels is geen probleem :)

Bedankt!!
Door Joaquin
Inge en Bono schreef: di 12 nov 2024, 13:32 Ik heb een uv-c lamp gebruikt. Ik heb op dit forum gelezen dat zo'n lamp tot bacteriën doodt, dus waarom geen vlooien/vlooieneitjes, dacht ik.
En het heeft gewerkt ;)
Joh, deze heb ik nog niet eerder gehoord. Welke heb jij en gebruik je dit enkel voor de omgeving?

Dankje voor je reactie!
Door Joaquin
Cindy de Wolf schreef: di 12 nov 2024, 15:08 Wassen met (groene) dreft. Jacob hooy fenegriek door het eten geven en kammen kammen kammen. En verder bij voorkeur alle kleden weggooien mocht je die hebben. Wij hebben ook een hond gehad die reageerde op het gif jaren geleden en vanaf dat moment zijn wij maar 1/4 max 1/2 vd dosering gaan geven. Stronghold werkt het snelste is onze ervaring maar dit is wel ontzettend duur 60-80 euro per doosje mag je wel rekenen. Is inspuiten met omgevingsspray ook een trigger? Want 80% zal in de omgeving zitten. En zo lang je ze niet dood krijgt zal het terug blijven komen. Vaak is de bron toch kleden,plinten, gaten en kiertjes. Hier nu 2 keer een plaag gehad :-X het is allejezus moeilijk om het onder controle te krijgen.
Feneriek ga ik bestellen. Moet ik dan heel of gemalen kiezen? Het kleed wat ik heb is ook hoogpolig dus was al bang dat ik dat niet volledig schoon zou krijgen.. Het is toch verschrikkelijk?! Ik heb zelf omgevingsspray gemaakt met bio witte azijn en een beetje water. Maar las later dat het vooral om appelazijn gaat.. Het voelt inmiddels als water naar de zee dragen. Het feit dat je nergens meer rustig zit in je huis is echt een heel naar gevoel. Heftig

ook jij bedankt! :)
Door Joaquin
Joaquin schreef: di 12 nov 2024, 20:19 Ik haat ze ook echt inmiddels. Echt wat een drama, ik heb er echt veel onrust en stress over.
Wat een gevecht.

Ohh wat erg na een logeerpartij. Heeft het lang geduurd voor je er vanaf was?
Ik wist niet dat het zo extreem kon zijn dat je ze gewoon niet weg krijgt.
Ik spreek dan ook van geluk dat dit de eerste keer is in 13 jaar. Meteen getraumatiseerd wel ;D

Dolfie heeft nu voor het eerst weer vacht na volledig kaal te zijn geweest door de cushing en ik maakte me wel zorgen over de vetlaag van zijn huid. Aangezien de diatomeeënaarde zo uitdroogt en die shampoo die hij niet gewend is. (Ik was bijna altijd alleen met water en heel zelden met een volledig natuurlijke shampoo)
Hoe vaak zou ik hem kunnen wassen? In de douche heeft dus geen zin is gebleken want die krengen verzuipen daardoor niet. Ik heb hem eergisteren echt in bad gezet, alleen kopje niet in het water. Hij heeft er zeker 15 min in gestaan, 10 min eruit met veel shampoo inmasseren etc en daarna nog eens 10 min er terug in en lang afgespoeld. Toen hij eenmaal droog was zag ik er alsnog een aantal vrolijk rondlopen. Het is om je haren uit je kop te trekken.

Knoflook ga ik als de sodemieter toevoegen. Benieuwd of ik dit erin krijg. Mocht het niet lukken is schapenvet met knoflook ook ok of is die dosering te laag?

Gif gaan we niet doen, ik hoor je en dat zegt mijn gevoel ook. Ik had Caspar gemaild en hij adviseerde het wel dus ik kreeg wat twijfels.

Engels is geen probleem :)

Bedankt!!
Door pearlsofpassion
Joaquin schreef: di 12 nov 2024, 20:22 Joh, deze heb ik nog niet eerder gehoord. Welke heb jij en gebruik je dit enkel voor de omgeving?

Dankje voor je reactie!
Ja, eerst alle levende wezens die je niet kwijt wilt verwijderen he!
Door Cindy de Wolf
Joaquin schreef: di 12 nov 2024, 20:33 Feneriek ga ik bestellen. Moet ik dan heel of gemalen kiezen? Het kleed wat ik heb is ook hoogpolig dus was al bang dat ik dat niet volledig schoon zou krijgen.. Het is toch verschrikkelijk?! Ik heb zelf omgevingsspray gemaakt met bio witte azijn en een beetje water. Maar las later dat het vooral om appelazijn gaat.. Het voelt inmiddels als water naar de zee dragen. Het feit dat je nergens meer rustig zit in je huis is echt een heel naar gevoel. Heftig

ook jij bedankt! :)
Ik gebruik deze https://www.deonlinedrogist.nl/jacob-ho ... 37601.html In25 jaar nu 2 plagen meegemaakt en het is echt bekant hel op aarde. Bij ons duurde het uiteindelijk 6-8 maanden voordat we echt konden zeggen;het ergste hebben we gehad maar daar zijn minimaal 4maanden aan te pas gekomen van toch gif gebruiken.
Door Inge en Bono
Joaquin schreef: di 12 nov 2024, 20:22 Joh, deze heb ik nog niet eerder gehoord. Welke heb jij en gebruik je dit enkel voor de omgeving?

Dankje voor je reactie!
Ik kan het merk niet terugvinden op de lamp, sorry :-\
Maar wat PoP zegt in ieder geval!: alle levende wezens die je niet kwijt wil, inclusief planten, verwijderen uit de ruimte die je 'behandelt'. En daarna ook nog goed ventileren, minimaal de helft van de tijd dat je lamp aan hebt gehad.
Ik ging met Mila wandelen en stelde dan de lamp in voor een uur (ik woon in een poppenhuis :biggrin2: ) in de woonkamer. Kwam dan thuis na 1,5 uur en zette dan daarna nog minimaal een half uur de ramen tegen elkaar open. Ons poppenhuis is ook nogal ventilerend van zichzelf ;) En dan was de 'lucht' weg. De lamp geeft geen geur overigens, maar ik vond het steeds een vreemde atmosfeer geven, vandaar de 'lucht'
Ik ben 1x 2 planten vergeten :-X de ene heeft dat niet overleeft, de 2e zit nog in de reanimatie-fase. Dus echt belangrijk om alles uit de ruimte te halen wat niet dood mag.
Door Joaquin
Cindy de Wolf schreef: di 12 nov 2024, 15:08 Wassen met (groene) dreft. Jacob hooy fenegriek door het eten geven en kammen kammen kammen. En verder bij voorkeur alle kleden weggooien mocht je die hebben. Wij hebben ook een hond gehad die reageerde op het gif jaren geleden en vanaf dat moment zijn wij maar 1/4 max 1/2 vd dosering gaan geven. Stronghold werkt het snelste is onze ervaring maar dit is wel ontzettend duur 60-80 euro per doosje mag je wel rekenen. Is inspuiten met omgevingsspray ook een trigger? Want 80% zal in de omgeving zitten. En zo lang je ze niet dood krijgt zal het terug blijven komen. Vaak is de bron toch kleden,plinten, gaten en kiertjes. Hier nu 2 keer een plaag gehad :-X het is allejezus moeilijk om het onder controle te krijgen.
De fenegriek is inmiddels binnen. wat voor dosering kan ik aanhouden?
Door Joaquin
Cindy de Wolf schreef: wo 13 nov 2024, 07:34 Ik gebruik deze https://www.deonlinedrogist.nl/jacob-ho ... 37601.html In25 jaar nu 2 plagen meegemaakt en het is echt bekant hel op aarde. Bij ons duurde het uiteindelijk 6-8 maanden voordat we echt konden zeggen;het ergste hebben we gehad maar daar zijn minimaal 4maanden aan te pas gekomen van toch gif gebruiken.
:o Ik schrik me dood. Ik ben er nu al zo ongekend klaar mee
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door