Qua bijten heeft hij zich in gehouden he. Hij heeft vooral op haar ingebeukt.
Vandaag maar weer door het bos sluipen en ik heb een fietsspiegeltje erop gezet

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke
Lizzy schreef: ↑zo 27 okt 2024, 13:07 Het valt Godzijdank mee, ze heeft geen nek hernia aanval gehad.
Ik heb haar geen pijnstiller gegeven. Wel pYnmix en dan wat meer. Ik was te bang dat ze zichzelf te stoer zou vinden en zichzelf voorbij zou rennen op de Metacam.
Robian schreef: ↑wo 30 okt 2024, 12:24 Oh echt... wat ontzettend naar.. arme Fritzi.In dit geval weet ik niet of ik er mee opgeschoten zou zijn geweest? De nekhernia zat er al en als die opnieuw getriggerd zou zijn geweest lijkt het me lastig om aan te tonen dat het door de aanval kwam?
ik heb laatst nog een stuk gelezen van een advocaat en dat ging over honden die gaatjes maken bij andere honden in een losloopgebied.
De algemene gedachte is dat, doordat beide honden loslopen, de eigenaar van de aanvallende hond niet aansprakelijk gehouden kan worden voor de schade.
Dit is dus niet correct volgens deze advocaat.
Indien je met een hond in een losloopgebied loopt dan ben je verantwoordelijk dat je hond zich gedraagd en geen schade veroorzaakt.
Ik zal eens kijken of ik het stuk terug kan vinden.
Lizzy schreef: ↑vr 01 nov 2024, 10:46 Wel goed om te weten. Voor als zoiets nog eens gebeurd. Het is gewoon jammer dat ik haar niet kan aanspreken, mocht ik haar nog eens tegen komen. Ik wil met Fritzi (of Sjoerd) in geen 100 meter in de buurt van haar hond. Maar anders had ik haar kunnen vertellen dat ze het toch niet helemaal bij het rechte eind heeft.....Mocht je haar ooit nog tegenkomen, dan zou ik het zo brengen: 'Over die losloopkwestie: ik heb mijn advocaat daarover geraadpleegd en die gaf aan dat...'