Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke
Lizzy schreef: ↑vr 18 okt 2024, 13:44 Vraag je je dan ook af wat er is gebeurd, dat ze ineens weer sloopt? Want ze doet dat niet voor niets, niet omdat ze het leuk vindt om jou te pesten of dwars te zitten maar omdat ze zich ergens niet fijn voelt. Misschien moet je haar eens gaan volgen met een camera, dan op je telefoon kijken hoe het met haar gaat?+1
Lizzy schreef: ↑vr 18 okt 2024, 13:44 Vraag je je dan ook af wat er is gebeurd, dat ze ineens weer sloopt? Want ze doet dat niet voor niets, niet omdat ze het leuk vindt om jou te pesten of dwars te zitten maar omdat ze zich ergens niet fijn voelt. Misschien moet je haar eens gaan volgen met een camera, dan op je telefoon kijken hoe het met haar gaat?Dat vraag ik me zeker af. Als ik naar haar lichaamstaal kijk dan voelt ze zich thuis happy en veilig. Ik hoor ook niet van de buren dat ze bv blaft of jankt als ik weg ben. Die dag waren ze aan de overkant bezig met verbouwing aan buitenkant huis wellicht dat dit de uitlokker was van kapot maken bank. Helaas geen camera om haar gedrag op te nemen. Ben zo ongeveer altijd thuis, de laatste weken hooguit 1 of 2 dagen per week korte tijd weg.
- pien - schreef: ↑vr 18 okt 2024, 14:33 +1Ik heb het alleen zijn ook heel rustig opgebouwd, eerst minuutje de tuin in uit zicht en langzaam opgebouwd over enkele weken. Buren gevraagd of ze iets gehoord hadden als ik na verloop van tijd iets langer haar alleen liet. Die zeiden dat ze niets hoorden, ze blaft niet, jankt niet. Als ik dan thuis kwam en voorzichtig door raam keek lag ze gewoon op de bank of de vloer te slapen en werd pas wakker als ik door poort naast huis naar achter liep, zag haar dan naar achterdeur lopen via zijraam.
Ik dacht precies hetzelfde.
Zit hier met een herplaatser (nu 6 maanden bij mij) met scheidingsangst, die een aantal keren wat losse spulletjes in de hal had gesloopt van narigheid![]()
Heb meteen een gt ingeschakeld, een camera aangeschaft (50€ +sd-kaart) , en per minuut het alleen zijn trainen. Is het makkelijk : nee. Is Tola de moeite waard : 1000%!!!
Edit
Wat ik bedoel te zeggen is : probeer naar de emotie achter het gedrag te kijken, dan kun je daar mee aan de slag.
TMG1961 schreef: ↑zo 20 okt 2024, 23:27 Dat vraag ik me zeker af. Als ik naar haar lichaamstaal kijk dan voelt ze zich thuis happy en veilig. Ik hoor ook niet van de buren dat ze bv blaft of jankt als ik weg ben. Die dag waren ze aan de overkant bezig met verbouwing aan buitenkant huis wellicht dat dit de uitlokker was van kapot maken bank. Helaas geen camera om haar gedrag op te nemen. Ben zo ongeveer altijd thuis, de laatste weken hooguit 1 of 2 dagen per week korte tijd weg.Je kunt een eenvoudige webcam gebruiken. Misschien een tijdje van iemand lenen? Dan heb je snel meer inzicht in wat er gebeurd als je er niet bent.
Lizzy schreef: ↑ma 21 okt 2024, 17:24 Ik was nog niet halverwege en ik dacht "moet ze niet loops worden?".Ze wordt morgen 11 maanden en is nog niet loops geweest. Ze plast sommige dagen ook veel vaker tijdens wandelingen, de ene dag wat meer dan de andere. Zou dus ook goed mogelijk zijn dat een aanstaande loopsheid ermee te maken heeft.