Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Nikass
Het is me altijd een beetje onduidelijk gebleven hoe en wat je van lamsribben voert.
Alleen echt de ribben, of ook de ruggengraat?
En moeten de ribben persé aan elkaar zitten, of kunnen losse ribben ook gegeven worden?

Is het mogelijk om onderstaande van foto te beoordelen?
IMG_20241001_134229.jpg
IMG_20241001_134229.jpg (8.02 MiB) 3803 keer bekeken
Ik moet erbij vermelden: ik heb twee honden. Mijn teefje is imo een perfecte barf eter, lust alles, eet rustig, en pakt alles systematisch aan zeg maar :)
Mijn reu is ongedurig en heeft de kaakkracht van een hyena ;D Kleine stukken slikt hij meestal meteen door, en kotst dan vaak later weer wat uit. Te vet, dan gaat hij zeker aan de diarree :-\
Dus ik ben altijd voorzichtig en bij twijfel geef ik het niet.
Deze lamsribben (en nog meer kleinere stukken) heb ik gekregen van de biologische slager.
Ik ben benieuwd wat jullie er over kunnen/willen zeggen.

Dank je wel alvast!
Kaler dan kaal zijn deze ribjes. Maar, op deze foto's zijn geen hele ribben zichtbaar, alleen kleine reststukjes. De ribben zijn afgezaagd. Maar ik kan niet zien hoe hard of hoe zacht het restant is. Als het zacht is kan je het denk ik wel voeren maar uiteraard wel met extra spiervlees erbij. Als het hard is zou ik ze zeker wegkieperen. En een enkele rib is not-done. Vraag maar aan Lizzy :biggrin2:
En, een hond kan dan misschien wel bot kraken als een hyena, dat zegt nog niets over de manier waarop hij harde botten verteert...
Nikass schreef: di 01 okt 2024, 14:02 Het is me altijd een beetje onduidelijk gebleven hoe en wat je van lamsribben voert.
Alleen echt de ribben, of ook de ruggengraat?
En moeten de ribben persé aan elkaar zitten, of kunnen losse ribben ook gegeven worden?

Is het mogelijk om onderstaande van foto te beoordelen?
IMG_20241001_134229.jpg

Ik moet erbij vermelden: ik heb twee honden. Mijn teefje is imo een perfecte barf eter, lust alles, eet rustig, en pakt alles systematisch aan zeg maar :)
Mijn reu is ongedurig en heeft de kaakkracht van een hyena ;D Kleine stukken slikt hij meestal meteen door, en kotst dan vaak later weer wat uit. Te vet, dan gaat hij zeker aan de diarree :-\
Dus ik ben altijd voorzichtig en bij twijfel geef ik het niet.
Deze lamsribben (en nog meer kleinere stukken) heb ik gekregen van de biologische slager.
Ik ben benieuwd wat jullie er over kunnen/willen zeggen.

Dank je wel alvast!
Ik moet zo lachen om de reactie van Pike ;D ;D ;D

Wat ik zou doen: ik zou de lengte van de ribben eraf knippen en het rugstuk aan je teefje geven en voor de reu overslaan. Te vet en te link.
Dank jullie wel!
Jammer wel, het is biologisch, en ik kreeg ze gratis. Normaal gesproken gooit de slager ze weg..

Pike, ik bedoelde eigenlijk, dat mijn reu nooit iets te hard vindt, als jonge hond at hij graag stenen ;D Een beetje formaat hertengewei werkt hij binnen een maandje weg. Gelukkig is zijn gebit er (nu) blijkbaar tegen bestand, want in perfecte staat :) (zijn puppytandjes hadden schade van het vele bijten)
Maar ik moet hem dus hoe dan ook altijd een beetje tegen zichzelf beschermen ;)
Maar kotsen als een hyena is wel een leuke verfrissende kijk op de situatie ;D ;D
Ik vind het trouwens wel wat lastig om te bedenken welke vleesbotten ik mijn reu kan voeren. Tot op heden gaat kipkarkas, eendenvleugels en reeribben goed.
Hij is namelijk ook een beetje kieskeurig als het om botten gaat :)
Nikass schreef: di 01 okt 2024, 20:55 Ik vind het trouwens wel wat lastig om te bedenken welke vleesbotten ik mijn reu kan voeren. Tot op heden gaat kipkarkas, eendenvleugels en reeribben goed.
Hij is namelijk ook een beetje kieskeurig als het om botten gaat :)
Parelhoenkarkas, kwartelkarkas, konijnkarkas.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door