Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Runa is inmiddels 10 maanden, weegt een kleine 34 kg en schofthoogte van 67 cm. Ze is super sociaal, wil alleen maar spelen met alle honden. Ook naar mensen toe is ze super.
Enigste probleem is het slopen van dekens in de bench, het gaat soms een week of 2 goed en dan kom je 's ochtends onder en is de fleecedeken gesloopt.

In huis sloopt ze niets, ook als ik een uurtje of 3 weg ben. Durf haar alleen nog geen hele nacht uit de bench te laten. Maak me wel iedere keer zorgen dat er wat in darmen vast blijft zitten. Dierenarts bellen als je onder komt om 05.45 heeft geen zin als ze het rond middernacht ingeslikt heeft dan is laten braken om 7-8 uur zinloos.

Vannacht heeft ze weer haar fleecedeken gesloopt. Deze keer het garen waarmee zoom gestikt is losgetrokken en zeer waarschijnlijk ook deel opgegeten.

Vanaf vandaag is het dan jammer voor Runa maar ze krijgt niets meer in de bench, mag ze op de metalen plaat gaan liggen. Mijn zenuwen kunnen het niet meer aan. Heb al meerdere keren dagen in de stress gezeten omdat ik bang was dat het mis ging met ingeslikte stukken deken/draad.
frodo quin schreef: di 01 okt 2024, 08:29 Het kan ook van de frustratie zijn omdat ze zich in de nacht niet kan verleggen. Honden verleggen zich van nature een paar keer per nacht en dat gaat niet in een bench. Dat vinden velen nogal vervelend.

Ik zou proberen zonder bench.
Als dat zo zou zijn dan vindt ik het vreemd dat ze niet iedere nacht de deken sloopt. Er gaat soms een week of 2 voorbij zonder dat ze de deken sloopt.
Buiten dat, Runa is in haar hele gedrag nog echt een pup ook al is ze 10 maanden en inmiddels groter dan 90% van de honden hier in de buurt. Ik durf het nog niet aan om haar de hele nacht, ongeveer 6,5 uur uit de bench te laten.
TMG1961 schreef: di 01 okt 2024, 09:04 Als dat zo zou zijn dan vindt ik het vreemd dat ze niet iedere nacht de deken sloopt. Er gaat soms een week of 2 voorbij zonder dat ze de deken sloopt.
Buiten dat, Runa is in haar hele gedrag nog echt een pup ook al is ze 10 maanden en inmiddels groter dan 90% van de honden hier in de buurt. Ik durf het nog niet aan om haar de hele nacht, ongeveer 6,5 uur uit de bench te laten.
Dat blijkt iig vaak de reden te zijn, ook als het niet elke dag is. Dat wil niet zeggen dat het bij Runa de reden is en jij moet sowieso de keuze maken waar jij van denkt dat het de beste is.
Is het niet mogelijk haar een grotere eigen ruimte te geven? Door een puppyren te plaatsen ofzo? Of haar in de gang te leggen? Als ik zie hoe vaak Bob gaat verliggen in zijn ren kan ik me best voorstellen dat voor veel honden een bench niet fijn is. Zeker als ze groot zijn.

Verstuurd vanaf mijn SM-S911B met Tapatalk

Ik denk aan verveling. Zo een jonge hond moet zijn energie kwijt kunnen.
Zou het kunnen dat de dagen dat ze niet sloopt dat ze overdag voldoende activiteit gehad heeft en daardoor goed sliep? En de dagen dat ze sloopte dat ze 's nachts wakker wordt en zich moet kunnen uitleven? In dat geval zou ik bijtspeeltjes bij haar leggen.

De mijne sloopte volledige kussens in zijn puberteit als hij niet voldoende activiteit kreeg.
Als ze het niet doet als ze los is, ook niet als je haar 3 uur alleen laat. Dan verwacht ik dat de nacht ook goed zal gaan.
Als ze het enkel doet als ze in de bench is, en niet als ze eruit kan, dan lijkt het me logisch dat eruit laten minder risico inhoudt dan erin houden.
Chouka schreef: di 01 okt 2024, 12:51 Ik denk aan verveling. Zo een jonge hond moet zijn energie kwijt kunnen.
Zou het kunnen dat de dagen dat ze niet sloopt dat ze overdag voldoende activiteit gehad heeft en daardoor goed sliep? En de dagen dat ze sloopte dat ze 's nachts wakker wordt en zich moet kunnen uitleven? In dat geval zou ik bijtspeeltjes bij haar leggen.

De mijne sloopte volledige kussens in zijn puberteit als hij niet voldoende activiteit kreeg.
Runa heeft iedere dag voldoende activiteit. Ik wandel dagelijks 2,5 uur met haar en thuis spelen we ook nog regelmatig. Aan niet voldoende activiteit ligt het niet.
hannabelgje schreef: di 01 okt 2024, 12:17 Is het niet mogelijk haar een grotere eigen ruimte te geven? Door een puppyren te plaatsen ofzo? Of haar in de gang te leggen? Als ik zie hoe vaak Bob gaat verliggen in zijn ren kan ik me best voorstellen dat voor veel honden een bench niet fijn is. Zeker als ze groot zijn.

Verstuurd vanaf mijn SM-S911B met Tapatalk
Kan helaas geen stuk van woonkamer/keuken afscheiden. Het is dus in of uit de bench gedurende nacht en bij er uit heeft ze de gehele woonkamer en keuken ter beschikking.
Siberienne schreef: di 01 okt 2024, 16:55 Of misschien heeft ze het warm en moet de deken aan de kant .. dat was bij mijn meneren het geval. Die werden ‘s nachts rustiger toen de bench koeler stond.
De bench staat op koele plek, als die nog koeler moet staan dan staat die buiten. Momenteel is het 's nachts onder 16 graden waar de bench staat en de rest van benedenverdieping is even koel of net graadje warmer.
pearlsofpassion schreef: di 01 okt 2024, 13:22 Als ze het niet doet als ze los is, ook niet als je haar 3 uur alleen laat. Dan verwacht ik dat de nacht ook goed zal gaan.
Als ze het enkel doet als ze in de bench is, en niet als ze eruit kan, dan lijkt het me logisch dat eruit laten minder risico inhoudt dan erin houden.
Groot verschil tussen 3 uur en 6 uur. Ik durf het zelf nog even niet aan. Pixie heeft ook tot 1,5 jaar 's nachts in de bench gelegen. Bench is groot, is 107cm lang, 69cm breed en 78 cm hoog. Runa zelf heeft schofthoogte van 67 cm
Ik snap je opvreetangst hoor, maar haar op een metalen plaat laten liggen...? Ik vind dat eerlijk gezegd ook niet echt een oplossing. Een stevig vetbed, die met groene achterkant (https://www.benchkoning.nl/Vetbed-Strong-Groene-Backing), vreet ze die ook op denk je?

En er is een reden he, dat ze dit doet. En dat is niet omdat ze zich fijn voelt... Dus misschien moet je de oorzaak proberen te achterhalen. Heeft ze dorst? Moet ze plassen? Is ze eenzaam? Houdt ze er niet van om opgesloten te liggen?
Inmiddels 2 weken verder en slopen van de fleecedekens in bench is stuk beter. Helaas heeft ze nu het slopen verplaatst van in de bench naar het bankstel. Net uurtje weggeweest, afgelopen maanden niets gesloopt terwijl ze uit de bench was als ik weg ging, zelfs 3-4 uur geen probleem. Kom ik net thuis en heeft ze de bank gesloopt. ze gaat dus weer de bench in als ik wegga, 1 gesloopte bank is meer dan genoeg.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door