Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door Lizzy
Ollie2022 schreef: vr 20 sep 2024, 19:56 Het was zeker niet te koud, dus dat is het helaas niet geweest.
Hij heeft het nu vanmorgen en vanavond licht gekookt gekregen. Tot nu toe nog niet gespuugd en geen tekenen van misselijkheid gezien. Als het vanavond en vannacht goed blijft gaan krijgt hij het morgenochtend ook nog licht gekookt. Morgenavond probeer ik dan 1/4 rauw en 3/4 gekookt te geven.

Konijn is inderdaad een no go
OK, de overschakeling is misschien toch too much. Verstandig om het even te koken.
Door Ollie2022
Is het normaal dat Ollie ineens een stuk minder poept? Gisteren maar 2x ipv de vaak 5 of 6 keer op brok.
Hoe weet ik of dit goed blijft gaan of wanneer ik actie moet ondernemen?
Door pearlsofpassion
Das normaal. Als ie 2 dagen niets doet, Dan heb je een probleem. ;)

Ik zou het wat langer blijven koken als dat goed gaat. Eerder in weken dan in dagen denken.
Spijsvertering die moet wennen heeft wat tijd nodig.
Door Ollie2022
pearlsofpassion schreef: zo 22 sep 2024, 07:02 Das normaal. Als ie 2 dagen niets doet, Dan heb je een probleem. ;)

Ik zou het wat langer blijven koken als dat goed gaat. Eerder in weken dan in dagen denken.
Spijsvertering die moet wennen heeft wat tijd nodig.
Oh goed om te weten. Dan hoef ik me daar vooralsnog geen zorgen om te maken.

Ik dacht juist dat ik het koken weer snel af moest bouwen. Nou ja het is goed gegaan met 1/4 rauw en 3/4 gekookt. Dan blijf ik dat nu even een week volhouden tot we naar de volgende stap gaan.
Door Ollie2022
Ik zit nog wat te struggelen met de hoeveelheid vette vis in de verhouding tot kvv.
Ollie eet 125 gram kvv per dag verdeeld over 2 maaltijden. Als ik hem vette vis wil geven hoeveel moet dat dan zijn en hoeveel minder kvv moet hij dan hebben? Hij heeft overgewicht dus kan het niet extra geven.
Ik las iets over een 10% regel maar geen idee hoe dat precies werkt?
Door pearlsofpassion
Je geeft hem dan max 85 gram vis per week. (7x 125= 875 en daar 10% van)
Best niet allemaal op 1 dag.

Je geeft dan gewoon het gewicht vis dat je geeft minder kvv.
Door Ollie2022
Wil iemand mij helpen om een goed menu voor Ollie samen te stellen?
Ik heb bedacht dat ik de volgende merken/soorten wil voeren, maar heb geen idee hoe ik hier een goed en logisch menu van kan maken. Ollie mag 125 gram kvv per dag.

- bandit bio mix lam (inhoud verpakking 300 gram)

- Tammenga vleesmix eend compleet (inhoud verpakking 500 gram)

- Tammenga vleesmix hert/lam (inhoud verpakking 500 gram)

- Tammenga wildmix ( inhoud verpakking 500 gram)

-Barfmenu premium kalkoen (inhoud verpakking 1 kilo)

- Barfmenu premium paard (inhoud verpakking 1 kilo)

- 1x per week moet er ergens nog vette vis toegevoegd worden

- 1x per week moet er nog ergens een ei toegevoegd worden

- Groenten mix krijgt hij dagelijks

Ollie heeft nu nog overgewicht dus krijgt daarom nu Max 125 gram kvv per dag. Is 2,5 % van zijn streefgewicht.
Door Ollie2022
pearlsofpassion schreef: zo 22 sep 2024, 19:35 Je geeft hem dan max 85 gram vis per week. (7x 125= 875 en daar 10% van)
Best niet allemaal op 1 dag.

Je geeft dan gewoon het gewicht vis dat je geeft minder kvv.
Oh zo. Dank je wel!
Door Lizzy
Ollie2022 schreef: zo 22 sep 2024, 19:43 Wil iemand mij helpen om een goed menu voor Ollie samen te stellen?
Ik heb bedacht dat ik de volgende merken/soorten wil voeren, maar heb geen idee hoe ik hier een goed en logisch menu van kan maken. Ollie mag 125 gram kvv per dag.

- bandit bio mix lam (inhoud verpakking 300 gram)

- Tammenga vleesmix eend compleet (inhoud verpakking 500 gram)

- Tammenga vleesmix hert/lam (inhoud verpakking 500 gram)

- Tammenga wildmix ( inhoud verpakking 500 gram)

-Barfmenu premium kalkoen (inhoud verpakking 1 kilo)

- Barfmenu premium paard (inhoud verpakking 1 kilo)

- 1x per week moet er ergens nog vette vis toegevoegd worden

- 1x per week moet er nog ergens een ei toegevoegd worden

- Groenten mix krijgt hij dagelijks

Ollie heeft nu nog overgewicht dus krijgt daarom nu Max 125 gram kvv per dag. Is 2,5 % van zijn streefgewicht.
Ik snap niet zo goed wat je bedoelt....? Je kunt de smaken gewoon afwisselen en dan is dat samen prima.
Door Ollie2022
Oh nou ja, ik zie hier op de site weleens voorbeeld menu’s voorbijkomen, vandaar.

Als ik bovenstaande merken/diersoorten afwissel voer ik dan gevarieerd genoeg?
Door Lizzy
Ollie2022 schreef: ma 23 sep 2024, 12:03 Oh nou ja, ik zie hier op de site weleens voorbeeld menu’s voorbijkomen, vandaar.

Als ik bovenstaande merken/diersoorten afwissel voer ik dan gevarieerd genoeg?
Soms vinden mensen het leuk om op te schrijven (voor zichzelf en voor ons) dat ze dan op maandag dit, dinsdag dat, woensdag zus voeren met KVV. Maar op zich is KVV natuurlijk al een voeding waar alles al in zit, qua vleesbot, vlees, orgaanvlees. Dus wij kijken dan of er verschillende diersoorten gegeven worden en afgewisseld wordt in merken en of er extra's bij zitten. En jij voert mooi 3 merken, mooi verschillende diersoorten en extra's + groenten. Dus dat is perfect!! Je kunt iedere dag iets anders geven. Je kunt ook bijv. 2 of 3 dagen diersoort/merk A geven en daarna diersoort/merk B. Maar je bent dus goed bezig!
Door Ollie2022
Lizzy schreef: ma 23 sep 2024, 12:17 Soms vinden mensen het leuk om op te schrijven (voor zichzelf en voor ons) dat ze dan op maandag dit, dinsdag dat, woensdag zus voeren met KVV. Maar op zich is KVV natuurlijk al een voeding waar alles al in zit, qua vleesbot, vlees, orgaanvlees. Dus wij kijken dan of er verschillende diersoorten gegeven worden en afgewisseld wordt in merken en of er extra's bij zitten. En jij voert mooi 3 merken, mooi verschillende diersoorten en extra's + groenten. Dus dat is perfect!! Je kunt iedere dag iets anders geven. Je kunt ook bijv. 2 of 3 dagen diersoort/merk A geven en daarna diersoort/merk B. Maar je bent dus goed bezig!
Dankjewel! Ollie begint nu overigens best een beetje te stinken en er komt allemaal troep uit zijn ogen, maar ik heb gelezen dat dit normaal is als je van brok overstapt op kvv.
Het is heerlijk om te zien hoe hij nu geniet van zijn maaltijden!
Door Lizzy
Ollie2022 schreef: ma 23 sep 2024, 12:24 Dankjewel! Ollie begint nu overigens best een beetje te stinken en er komt allemaal troep uit zijn ogen, maar ik heb gelezen dat dit normaal is als je van brok overstapt op kvv.
Het is heerlijk om te zien hoe hij nu geniet van zijn maaltijden!
Ja, dat is echt niet ongewoon. Even in de gaten houden.
Door Ollie2022
We geven Ollie nu ongeveer 2 weken kvv.
Inmiddels eet hij het gewoon rauw en dat gaat goed.
Hij geniet echt van zijn maaltijden, dat is geweldig om te zien.
De groenlip mosselen moet ik alleen wel goed klein snijden anders gaat hij er doorheen liggen rollen :-\

Afvallen doet hij helaas nog niet echt. Hij krijgt nu 2,5% van zijn ideale gewicht aan kvv + elke dag 30 gram groente. Vanavond staat er voor het eerst een vis maaltijd (wilde zalm) op het menu.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door