Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door Lizzy
Ollie2022 schreef: ma 16 sep 2024, 14:36 Hoeveel KVV moet ik minder geven als ik 1 sardien of wilde zalmfilet wil voeren? En dan een hele zalmfilet of een halve?

Zijn eieren extra of moet ik dan ook minder kvv voeren?
Als hij volslank is (of dik) dan moet je het gewicht met pak 'm beet 100 gram in mindering brengen. En als ie lekker slank is: gooi je het er gewoon bovenop!
Door Ollie2022
Lizzy schreef: ma 16 sep 2024, 18:22 Als hij volslank is (of dik) dan moet je het gewicht met pak 'm beet 100 gram in mindering brengen. En als ie lekker slank is: gooi je het er gewoon bovenop!
Voor nu nog overgewicht dus dan minder kvv.
Door Ollie2022
Vandaag maar alvast 1 rolletje Barf menu meegenomen bij de dierenwinkel. De brokken gaan namelijk heel erg moeizaam naar binnen en ach waarom zou ik hem langer pesten dan echt nodig is.

Net dus ook gelijk maar even voor de hele week een groenten prutje gemaakt.
Voor nu gekozen voor sperziebonen, broccoli, spinazie en wortel.
Duimen jullie mee dat Ollie het lekker gaat vinden?
Door Lizzy
Ollie2022 schreef: di 17 sep 2024, 16:34 Vandaag maar alvast 1 rolletje Barf menu meegenomen bij de dierenwinkel. De brokken gaan namelijk heel erg moeizaam naar binnen en ach waarom zou ik hem langer pesten dan echt nodig is.

Net dus ook gelijk maar even voor de hele week een groenten prutje gemaakt.
Voor nu gekozen voor sperziebonen, broccoli, spinazie en wortel.
Duimen jullie mee dat Ollie het lekker gaat vinden?
Jaaaa! Ik ben reuze benieuwd en duimen op turbo!
Door Ollie2022
Lizzy schreef: di 17 sep 2024, 17:02 Jaaaa! Ik ben reuze benieuwd en duimen op turbo!
Hij vond het echt super lekker! Bak was binnen een mum van tijd schoon leeg, had geeneens tijd om een foto te maken :o
Door Ollie2022
Morgenochtend krijgt Ollie het laatste beetje van de eerste rol (eend). Vanavond is het proefpakket bezorgd.
Kan ik morgenavond dan al een andere smaak geven (konijn) of is het beter om nog een paar dagen eend te geven?

Ollie vind het tot nu toe overigens heerlijk, eet nog net zijn bak er niet bij op.

Mag courgette ook in de groentenmix?
Door Lizzy
Ollie2022 schreef: wo 18 sep 2024, 20:55 Morgenochtend krijgt Ollie het laatste beetje van de eerste rol (eend). Vanavond is het proefpakket bezorgd.
Kan ik morgenavond dan al een andere smaak geven (konijn) of is het beter om nog een paar dagen eend te geven?

Ollie vind het tot nu toe overigens heerlijk, eet nog net zijn bak er niet bij op.

Mag courgette ook in de groentenmix?
Courgette mag ook in de groentenmix.

Misschien niet verkeerd om eeen paar dagen eend te geven. Hoewel de meeste honden prima tegen de afwisseling kunnen hoor dus je kunt dat (als dat beter uit komt) ook prima proberen.
Door hannabelgje
Hoe maak je dan voor 1 week groentemix? Als ik in de supermarkt van alles de minste hoeveelheid neem heb ik nog voor 4 mnd groentemix voor 1 hond......

Verstuurd vanaf mijn SM-S911B met Tapatalk

Door Ollie2022
Ik neem gewoon wat van de groenten die wij zelf die week eten en maak daar een apart prutje van.
Verder gebruik ik ook wel diepvries groenten, die kun je langer bewaren en zijn net zo gezond als vers.
Door Ollie2022
Lizzy schreef: do 19 sep 2024, 11:01 Courgette mag ook in de groentenmix.

Misschien niet verkeerd om eeen paar dagen eend te geven. Hoewel de meeste honden prima tegen de afwisseling kunnen hoor dus je kunt dat (als dat beter uit komt) ook prima proberen.
Konijn gisteravond al uit de vriezer gehaald, dus ik zie het vanavond wel. Als ik straks rollen van 500 gram heb kan ik elke 4 of 8 dagen van smaak wisselen.
Door Ollie2022
Vanavond konijn geprobeerd, helaas geen succes. Hij trok letterlijk zijn neus er voor op. Nu is hij in het verleden meerdere keren ziek geworden na het eten van een konijnenoor en het eten van brokken met konijn. Geen idee of hij die associatie kan leggen hoor, maar ik vond het wel opvallend.
Zo snel als mogelijk was een rol kalkoen ontdooid. Dat ging er weer in als zoete koek gelukkig!
Door Ollie2022
Lizzy schreef: wo 18 sep 2024, 07:51 Dat is goed nieuws! En als het nu goed valt: dan zijn we superrrr blij!!
Helaas vannacht flink aan het spugen geweest. Het was gewoon het onverteerde vlees dat er uit kwam.
Vanmorgen daarom het vlees even gekookt, dit ging er wel weer goed in.
Even afwachten of het zo beter gaat.

De eerste dagen heb ik de versie met eend gewoon rauw op kamertemperatuur gevoerd, de versie met konijn wilde hij niet eten en de rauwe kalkoen kwam er vannacht uit. Hopelijk helpt het om het even te koken.
Anders kan het misschien nog zo zijn dat hij kalkoen niet goed verdraagt.
Door Lizzy
Ja, maar het kan ook iets te koud zijn geweest. Ik heb er hier ook 1 die te koud eten uitbraakt. Ik hoop voor je dat dat het was.

Konijn is dus een no no....
Door Ollie2022
Lizzy schreef:Ja, maar het kan ook iets te koud zijn geweest. Ik heb er hier ook 1 die te koud eten uitbraakt. Ik hoop voor je dat dat het was.

Konijn is dus een no no....
Het was zeker niet te koud, dus dat is het helaas niet geweest.
Hij heeft het nu vanmorgen en vanavond licht gekookt gekregen. Tot nu toe nog niet gespuugd en geen tekenen van misselijkheid gezien. Als het vanavond en vannacht goed blijft gaan krijgt hij het morgenochtend ook nog licht gekookt. Morgenavond probeer ik dan 1/4 rauw en 3/4 gekookt te geven.

Konijn is inderdaad een no go
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door